  • 41. Data: 2023-05-20 18:06:13
    Temat: Re: Obligacje skarbowe i oprocentowanie
    Od: a <a...@w...pl>

    W dniu 2023-05-20 o 17:50, cef pisze:

    > Jesteś pewny, że to ser?

    Tak, ale nie wątpię, że dla "ekspertów" z tej grupy to benzyna.

    Jak Cię to trochę pocieszy to bez promo jest po 22zł. ;-)

  • 42. Data: 2023-05-20 19:58:13
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    sobota, 20 maja 2023 o 18:08:51 UTC+2 a napisał(a):

    > Tak, ale nie wątpię, że dla "ekspertów" z tej grupy to benzyna.
    >
    > Jak Cię to trochę pocieszy to bez promo jest po 22zł. ;-)

    Jesteś pewny, że zawartość opakowań wyłożonych na "promo" jest taka sama, jak tych
    wykładanych poza "promo"?

  • 43. Data: 2023-05-20 23:14:07
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2023-05-20 o 18:06, a pisze:

    > Tak, ale nie wątpię, że dla "ekspertów" z tej grupy to benzyna.
    >
    > Jak Cię to trochę pocieszy to bez promo jest po 22zł. ;-)

    A Ty to kupiłeś czy tylko relacjonujesz ceny?
    Wygląda tylko jak ser czy też ma smak sera?

  • 44. Data: 2023-05-21 09:30:51
    Od: a <a...@w...pl>

    > Jesteś pewny, że zawartość opakowań wyłożonych na "promo" jest taka sama, jak tych
    wykładanych poza "promo"?

    Nie. Myślę, że zmieniają linię produkcyjną na czas jednodniowej
    promocji. Wymieniają też krowy, które dają gorszej jakości mleko na ten ser.

  • 45. Data: 2023-05-21 09:34:35
    Od: a <a...@w...pl>

    W dniu 2023-05-20 o 23:14, cef pisze:

    > A Ty to kupiłeś czy tylko relacjonujesz ceny?

    Oczywiście, że kupiłem. Zawsze staram się kupować w promo. Stąd moja
    inflacja ma się nijak do oficjalnej.

    > Wygląda tylko jak ser czy też ma smak sera?

    No nie mogę się zdecydować. Czy to benzyna, czy olej napędowy. ;-)

  • 46. Data: 2023-05-21 10:01:59
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2023-05-21 o 09:34, a pisze:

    > Oczywiście, że kupiłem. Zawsze staram się kupować w promo. Stąd moja
    > inflacja ma się nijak do oficjalnej.

    > No nie mogę się zdecydować. Czy to benzyna, czy olej napędowy. ;-)

    Ja przy promocjach staram się jeszcze używać zdrowego rozsądku,
    no ale skoro nie próbowałeś, to może być już za późno :-)

  • 47. Data: 2023-05-21 10:05:06
    Od: a <a...@w...pl>

    W dniu 2023-05-21 o 10:01, cef pisze:

    > Ja przy promocjach staram się jeszcze używać zdrowego rozsądku,
    > no ale skoro nie próbowałeś, to może być już za późno :-)

    Na pewno za późno. Nie dość, że kupuję tanio to jeszcze mam oszczędności
    na prawie 20%. Rzeczywiście - muszę coś z tym zrobić... ;-)

  • 48. Data: 2023-05-21 10:18:06
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2023-05-21 o 10:05, a pisze:

    > Na pewno za późno. Nie dość, że kupuję tanio to jeszcze mam oszczędności
    > na prawie 20%. Rzeczywiście - muszę coś z tym zrobić... ;-)

    Pisząc późno myślałem o własnościach produktu a nie Twoich zmysłach.
    Jeśli ktoś jest w stanie analizować opłacalność obligacji i lokować
    oszczędności
    w dość rozsądny sposób, to znaczy, że posługuje się rozumem.
    Dlatego trudno mi zrozumieć dlaczego nie zastanawia się z czego może być
    zrobiony ser, który kosztuje znacznie mniej niż średnia rynkowa?

  • 49. Data: 2023-05-21 10:39:24
    Od: a <a...@w...pl>

    W dniu 2023-05-21 o 10:18, cef pisze:

> [...]
    > Dlatego trudno mi zrozumieć dlaczego nie zastanawia się z czego może być
    > zrobiony ser, który kosztuje znacznie mniej niż średnia rynkowa?

    OK - to już serio. Znam osobę pracującą w Biedronce. Nie, nie
    podmieniają produktu, gdy nadchodzi promocja. Przyczepiają kartkę i
    tyle. Po zakończonej promocji kartka idzie do kosza.

    Dlaczego cena jest niższa? Z wielu powodów - raczej oczywistych. Jeśli
    sprawdzisz cenę produktu w kiosku, na targu, w Biedrze to będziesz miał
    3 ceny. Średnia - raczej wysoka. Tymczasem w Biedrze najtaniej. Cud?
    Raczej skala działalności i wynikające z tego upusty u producentów.
    Jeśli koncern taki jak Coca-Cola stawia osobną linię produkcyjną dla
    Biedry to powinieneś mieć wyobrażenie o skali ich obrotów. Pan Mietek z
    kiosku nie jest w stanie uzyskać takich cen/marży.

  • 50. Data: 2023-05-21 11:19:27
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2023-05-21 o 10:39, a pisze:

> [...]
    > Biedry to powinieneś mieć wyobrażenie o skali ich obrotów. Pan Mietek z
    > kiosku nie jest w stanie uzyskać takich cen/marży.

    No i ja właśnie to rozumiem, że w kwestii skali za tą niską ceną
    idzie też jakość, dlatego sam unikam produktów pakowanych
    specjalnie dla danej sieci marketów, bo z reguły cena tak uzyskana
    jest kosztem czegoś. Nie zawsze jest to jakaś dramatyczna różnica
    powalająca na kolana, ale biorąc pod uwagę właśnie skalę to
    producentom i sprzedawcom się opłaca. Mam w rodzinie
    takiego menagera produktu, więc wiem od podstaw jak się
    kombinuje na takich produktach.