  • 1. Data: 2010-05-20 04:58:33
    Temat: [OT] Zakup nieruchomosci od osby prowadzacej firme
    Od: Marcin <n...@n...ru>

    Witam,

    Kupuje mieszkanie od osoby prowadzacej dzialanosc gospodarcza. Czy
    sprzedajacy powinien dostarczyc zawiadczenie o nizaleganiu w ZUS i US?
    Co ewnetualnie by grozilo kupujacemy gdyby okazalo sie, ze sprzedajacy
    ma dlug w ZUS i/lub US?
    Zeby nie bylo tak calkeim off-topic to jak na to patrza banki przy
    udzelaniu kredytu? Beda chcialy takiego zaswiadczenia przy umowie
    kredytowej?
    BTW. Jak sprawdzic czy ktos prowadzi dzialanosc gospodarcza jezeli sie
    do tego nie przyzna?

    Pozdrawiam,
    Marcin

  • 2. Data: 2010-05-20 05:11:36
    Od: Darek <n...@p...maila.pl>

    W dniu 2010-05-20 06:58, Marcin pisze:
    > Witam,
    >
    > Kupuje mieszkanie od osoby prowadzacej dzialanosc gospodarcza. Czy
    > sprzedajacy powinien dostarczyc zawiadczenie o nizaleganiu w ZUS i US?

    Tak

    > Co ewnetualnie by grozilo kupujacemy gdyby okazalo sie, ze sprzedajacy
    > ma dlug w ZUS i/lub US?

    Może się kiedyś okazać że zostanie wpisana hipoteka przymusowa z tyt.
    niezapłaconych podatków

    > Zeby nie bylo tak calkeim off-topic to jak na to patrza banki przy
    > udzelaniu kredytu? Beda chcialy takiego zaswiadczenia przy umowie
    > kredytowej?

    Raczej notariusz będzie tego chciał

    > BTW. Jak sprawdzic czy ktos prowadzi dzialanosc gospodarcza jezeli sie
    > do tego nie przyzna?

    Jak znasz NIP (a musi go podać notariuszowi) to
    http://www.stat.gov.pl/regon/

    Darek

  • 3. Data: 2010-05-20 06:31:23
    Od: " zdzichu" <z...@N...gazeta.pl>

    Hej

    Darek <n...@p...maila.pl> napisał(a):

    > Tak

    Czy dotyczy to takze sytuacji, gdy dzialanosc jest prowadzona jako spolka cywilna?

    > MoĹźe siÄ&#65533;kiedyĹ&#65533;okazaÄ&#65533;Ĺźe zostanie wpisana hipoteka
    przymusowa z tyt.
    > niezapĹ&#65533;conych podatkĂłw

    To lepiej nie ryzykowac.

    > Raczej notariusz bÄ&#65533;zie tego chciaĹ&#65533;>

    Ale nie ma takiego wymogu?

    Milego dnia,
    zdzichu

  • 4. Data: 2010-05-20 07:30:34
    Od: "MarekZ" <b...@a...w.pl>

    Użytkownik "Darek" <n...@p...maila.pl> napisał w wiadomości grup

    > Tak

    Według mnie nie.

    > Może się kiedyś okazać że zostanie wpisana hipoteka przymusowa z tyt.
    > niezapłaconych podatków

    Po przeniesieniu własności? Raczysz żartować?

    Wystarczy sprawdzenie czy w kw nie jest wpisana wzmianka o wszczęciu
    egzekucji z tej nieruchomości.

  • 5. Data: 2010-05-20 15:10:29
    Od: Darek <n...@p...maila.pl>

    > Po przeniesieniu własności? Raczysz żartować?

    Nie żartuję

    > Wystarczy sprawdzenie czy w kw nie jest wpisana wzmianka o wszczęciu
    > egzekucji z tej nieruchomości.

    Niestety nie dotyczy to zobowiązań podatkowych

    Darek

  • 6. Data: 2010-05-20 15:20:54
    Od: Darek <n...@p...maila.pl>

    > Według mnie nie.

    Art 112 Ordynacji podatkowej

    Problem opisano np tu
    http://qnieruchomosci.pl/lista,www_WidokSzczegolu,Za
    kupRyzyka,13,39,49

    Darek

  • 7. Data: 2010-05-20 16:08:08
    Od: "MarekZ" <b...@a...w.pl>

    Użytkownik "Darek" <n...@p...maila.pl> napisał w wiadomości grup

    > Art 112 Ordynacji podatkowej
    >
    > Problem opisano np tu
    > http://qnieruchomosci.pl/lista,www_WidokSzczegolu,Za
    kupRyzyka,13,39,49

    Art 112 ordynacji nie ma zastosowania do nieruchomości o charakterze
    mieszkalnym.

  • 8. Data: 2010-05-20 16:11:45
    Od: "MarekZ" <b...@a...w.pl>

    Użytkownik "Darek" <n...@p...maila.pl> napisał w wiadomości grup

    > Niestety nie dotyczy to zobowiązań podatkowych

    A masz do zaproponowania jakąś podstawę prawną znoszącą zasadę wiarygodności
    ksiąg wieczystych w tym zakresie?

  • 9. Data: 2010-05-20 18:15:54
    Od: Marcin <n...@n...ru>

    Witam

    W dniu 2010-05-20 17:20, Darek pisze:

    > Art 112 Ordynacji podatkowej
    >
    > Problem opisano np tu
    > http://qnieruchomosci.pl/lista,www_WidokSzczegolu,Za
    kupRyzyka,13,39,49

    Ale jezeli dobrze rozumiem to przestal ten przepis obowiazywac od
    1.1.2009? Czyli jezeli zaleglosc nie powstala przed 2009 to juz nie ma
    co sie bac? A jak powstala przez 2009 to powinna juz byc wpisana do
    Ksiegi Wieczystej?

    Pozdrawiam,
    Marcin

  • 10. Data: 2010-05-20 20:47:51
    Od: Darek <n...@p...maila.pl>

    > Art 112 ordynacji nie ma zastosowania do nieruchomości o charakterze
    > mieszkalnym.

    Spotkałem się kiedyś z taką interpretacją że wystarczy że jednoosobowa
    działalność jest zarejestrowana w danym mieszkaniu i artykuł 112 ma
    zastosowanie (źródła jednak przytoczyć nie mogę)

    Darek