  • 1. Data: 2010-05-19 19:36:12
    Temat: Jak najlepiej płacić w Niemczech
    Od: "tadzik" <j...@o...eu>

    Mam kartę Visa Elektron mBanku.
    Czy nie będę miał problemów z jej akceptacją w Niemczech (stacje benzynowe,
    sklepy)?
    Czy koszystniej kupić Euro w kantorze w Polsce, czy może lepiej wybierać z
    bankomatów w Niemczech? Ewentualnie z których?

  • 2. Data: 2010-05-19 19:57:01
    Temat: Re: Jak najlepiej płacić w Niemczech
    Od: "Robert Wicik" <r...@p...onet.pl>

    Użytkownik "tadzik" <j...@o...eu> napisał w wiadomości
> [...]
    > Czy koszystniej kupić Euro w kantorze w Polsce, czy może lepiej wybierać z
    > bankomatów w Niemczech? Ewentualnie z których?

    Kartą z mBanku można było bez prowizji wybierać kasę z dowolnych bankomatów
    za granicą. Nie wiem jak teraz.
    Co do Visy, to czasem może nie być akceptowana, bo mogą preferować Maestro,
    tak więc gotówkę trzeba mieć w rezerwie.
    A najlepiej dwie karty różnych systemów.

  • 3. Data: 2010-05-19 20:14:38
    Od: Tomasz Chmielewski <t...@n...wpkg.org>

    Am 19.05.2010 21:36, tadzik wrote:
> [...]
    > Czy koszystniej kupić Euro w kantorze w Polsce, czy może lepiej wybierać
    > z bankomatów w Niemczech? Ewentualnie z których?

    Stacje benzynowe - nie powinienes miec problemu.
    Sklepy - ze swieca szukac takich, ktore przajmuja platnosci kartami
    niewystawionymi w Niemczech (czyli ich system: EC).

    Jak Robert zauwazyl, z karta mBanku w strefie euro bankomaty sa darmowe,
    wiec jesli nie chodzi o jakies grube tysiace, i nie zal ci 2 zl na kurs
    (vs kantor), to najwygodniej bedzie sie udac do bankomatu, gdy karty nie
    beda akceptowac.

    No i oczywiscie, jak w kazdym kraju z inna waluta - warto miec przy
    sobie "pare stowek" gotowki.

    --
    Tomasz Chmielewski
    http://wpkg.org

  • 4. Data: 2010-05-19 21:03:33
    Od: "Maciej Loret" <m...@p...pl>

    Witam.

    > Stacje benzynowe - nie powinienes miec problemu.
    > Sklepy - ze swieca szukac takich, ktore przajmuja platnosci kartami
    > niewystawionymi w Niemczech (czyli ich system: EC).

    Dokładnie. Markety spożywcze rczej nie przyjmują... Natomiast większe domy
    towrowe typu Karstadt - tak. Generalnie przyjmowanie kart w Niemczech jest
    raczej na poziomie Dolnego Zanzibaru... Jeszcze ze dwie epoki lodowcowe i
    będzi u nich może przyzwoicie...

> [...]
    > wiec jesli nie chodzi o jakies grube tysiace, i nie zal ci 2 zl na kurs
    > (vs kantor), to najwygodniej bedzie sie udac do bankomatu, gdy karty nie

    Testowałem niedawno kartę DB. Kurs wyszedł minimalnie gorzej niż kantorowy
    bilonu, natomiast sporo lepiej niż kantorowy banknotów. Niestety naciąłem
    się, bo w ciągu kilkudziesięciu minut z jednego bankomatu pobrałem kasę, to
    za chwilę drugi mimo 5-6 prób kasy wydać nie chciał (komunikatu niestety nie
    pamiętam, ale chyba miał na myśli brak kasy na koncie, co było oczywistą
    bzdurą) i dałem sobie w końcu spokój, bo już zaczęła się robić z mną
    kolejka... ;)
    Nie wiem jak poza strefą euro, ale może uda mi się podczas wakacji trochę
    potestowć tę kartę tu i tam...

    --
    Pozdrawiam,
    Maciej Loret

  • 5. Data: 2010-05-20 18:23:02
    Od: Grzexs <g...@g...pXl>

> [...]
    > Czy koszystniej kupić Euro w kantorze w Polsce, czy może lepiej wybierać
    > z bankomatów w Niemczech? Ewentualnie z których?

    Przydatna do wyciągania gotówki z bankomatu, o ile znajdziesz bankomat,
    który ją zaakceptuje. Kurs zupełnie przyzwoity. Bankomaty w .de nie za
    bardzo akceptują karty inne, niż niemieckie; te bardziej uniwersalne są
    czasami oznaczone szyldem "International Geldautomat". W ogóle Visa w
    Niemczech to coś egzotycznego. W sklepach na ogół trudno zapłacić czymś
    innym, niż ichnie EuroChecque i GeldKarte. Częściej spotyka się znak
    akceptacji Maestro, ale nawet i Maestro z polskiego banku sprawia
    trudności (tamte karty mają Maestro jako dodatek do EC lub GK). To samo
    z Visą - to jest wielka loteria, choć podobno na Tankstellach jest nieco
    lepiej, niż w sklepach. Trochę lepiej jest w byłym NRD, zwłaszcza przy
    granicy z Polską.

    Ogólnie - mojego Electrona w Bielefeld (miasto wielkości Lublina)
    akceptowały 2 bankomaty na chyba z 20 sprawdzonych.

    --
    Grzexs