  • 1. Data: 2010-05-19 18:03:42
    Temat: oszczedzanie na emeryture
    Od: "MK" <m...@i...pl>

    Wlasnie mnie ZUS uradowal tym, ze doliczyl sie skladek na koniec 2008 roku.
    W swoim milosierdzu takze zwaloryzowal mi je i wyliczyl hipotetyczna
    emeryture...

    1. Zwaloryzowane skladki na ubezpieczenie emerytalne, z wylaczeniem skladek
    na otwarte fundusze ernerytalne: 50845.72 zl.
    2. Zwaioryzowany kapital poczatkowy: 0.00 zi.

    4. Hipotetyczna emerytura (I filar) jaka uzyskalby ubezpieczony (wedlug
    stanu konta na dzien 31 grudnia 2008r.) w wieku**:
    emerytalnym 302.26 zI.

    Wyzej wykazana hipotetyczna emerytura obrazuje szacunkow wysokosc emerytury,
    wyliczona poprzez podzielenie sumy - zewidencjonowanych za okres do 31
    grudnia 2008r. - skladek na ubezpieczenie emerytalne i kapitalu
    poczatkowego, z uwzglednieniem waloryzacji, przez srednie dalsze trwanie
    zycia dla wieku, dla ktorego podawana jest wysokosc hipotetycznej
    ernerytury - ustalone wg tablicy trwania zycia, obowiazujacej w dniu 31
    grudnia 2008r.

    5. Hipotetyczna emerytura (I filar) jak uzyskalby ubezpieczony (z
    uwzgldnieniem hipotetycznej kwoty skladek za kazdy pelny miesiac do
    osiagniecia wieku - jak nizej) w wieku**:
    emerytalnyrn 1095.70 zl.

    Wyzej wykazana hipotetyczna emerytura obrazuje szacunkowa wysokosc
    emerytury, wyliczon poprzez podzielenie sumy - zaewidencjonowanych za okres
    do 31 grudnia 2008r. - skladek na ubezpieczenie emerytalne i kapitalu
    poczatkowego, z uwzglednieniem waloryzacji oraz hipotetycznej kwoty skadek
    przez srednie dalsze trwanie zycia dla wieku, dla którego
    - podawana jest wysokosc hipotetycznej emerytury - ustalone wg tablicy
    trwania zycia, obowiazujcej w dniu 31 grudnia 2008r.
    Jako hipotetyczna, kwot skladek przyjmuje sie kwote uzyskana przy zalozeniu,
    ze za kazdy pelny miesiac brakujacy do wieku, dla ktorego podawana jest
    wysokosc hipotetycznej emerytury, na koncie ubezpieczonego bylaby
    ewidencjonowana skladka, w wysokoci sredniej miesiecznej kwoty skladek na
    ubezpieczenie emerytalne, z dotychczasowego okresu ubezpieczenia.
    (**) jezeli ubezpieczony przekroczyl wiek emerytalny, wynoszacy 60 lat dla
    kobiety 65 lat dla mezczyzny i nie wystapil o ustalenie emerytury,
    hipotetyczna emeryture podaje sie dla jego faktycznego wieku oraz kolejnych
    pieciu lat.

    Czyli jak nie bede juz pracowal to dostane 302pln emerytury, jak bede
    harowal przez kolejne kilkadziesiat lat tak jak teraz to dostane prawie
    1100pln ;). Gdyby dotychczas zebrane 51tys pln podzielic przez emeryture
    hipotetyczna to okazuje sie, ze na emeryturze przezyje 14 lat. Smierc
    glodowa jest okrutna jesli az przez tyle lat trzeba sie meczyc ;).
    Pawlak obiecal wiecej niz 1100pln, przy skladce 80pln, a te moje sa
    wielokrotnie wieksze... Wniosek jeden... zlikwidowac ZUS.

    MK

  • 2. Data: 2010-05-19 18:26:25
    Temat: Re: oszczedzanie na emeryture
    Od: szczurwa <s...@g...com>

    On 19 Maj, 20:03, "MK" <m...@i...pl> wrote:

    Przecież właśnie o to chodzilo. Zarobic miały OFE i "liberałowie" z
    klucza w nich usadowieni, a nie Ty. Od wielu lat przyglądam się z
    pobłażaniem nie wolnym od zdumienia na ludzi, którzy non stop, w
    każdych wyborach, wybierają wciąż tych samych polityków i te same
    hasła, a potem są zdziwieni, że dostają w łeb,lub co gorsza, w
    portfel..;-)

  • 3. Data: 2010-05-19 18:29:14
    Od: Pyrtek <u...@n...com>

    MK pisze:
> [...]
    > Pawlak obiecal wiecej niz 1100pln, przy skladce 80pln, a te moje sa
    > wielokrotnie wieksze... Wniosek jeden... zlikwidowac ZUS.

    Nie tak szybko :)
    To dla nich złota żyła, jak właśnie wyliczyłeś.
    Gdyby to było dla ubezpieczonego korzystne, to nie byłoby obowiązkowe.
    To chyba dość oczywiste - prawda?

    --

    Tnx. Pzdr. Pyrtek

  • 4. Data: 2010-05-19 18:36:38
    Od: MK <m...@i...pl>

    On 19 Maj, 20:26, szczurwa <s...@g...com> wrote:

> [...]
    > każdych wyborach, wybierają wciąż tych samych polityków i te same
    > hasła, a potem są zdziwieni, że dostają w łeb,lub  co gorsza, w

    Ale to nie OFE tylko ZUS. Ja wole 100% przekazywac do OFE niz dzielic
    miedzy OFE i ZUS.

    MK

  • 5. Data: 2010-05-19 18:44:32
    Od: szczurwa <s...@g...com>

    On 19 Maj, 20:36, MK <m...@i...pl> wrote:

    > Ale to nie OFE tylko ZUS. Ja wole 100% przekazywac do OFE niz dzielic
    > miedzy OFE i ZUS.

    Ciekaw jestem Twojej stopy zwrotu z OFE...i tej emerytury pod
    palmami..;-) Jestem jak najbardziej za, żeby wszyscy chętni mogli być
    "ubezpieczeni" tylko i wyłącznie w OFE. Pod jednym warunkiem: zero
    jakichkolwiek świadczeń socjalnych opartych na kryterium dochodowym po
    osiągnięciu wieku emerytalnego.

  • 6. Data: 2010-05-19 18:48:35
    Od: MK <m...@i...pl>

    On 19 Maj, 20:44, szczurwa <s...@g...com> wrote:

> [...]
    > "ubezpieczeni" tylko i wyłącznie w OFE. Pod jednym warunkiem: zero
    > jakichkolwiek świadczeń socjalnych opartych na kryterium dochodowym po

    Super, ale tez zero finansowania ZUS z mojej kasy, takze z podatkow.
    Zostaje wiec jeszcze kwestia zdrowotnego...

    MK

  • 7. Data: 2010-05-19 18:52:04
    Od: Clegan <c...@g...com>

    On 19 Maj, 20:36, MK <m...@i...pl> wrote:

    > Ale to nie OFE tylko ZUS. Ja wole 100% przekazywac do OFE niz dzielic
    > miedzy OFE i ZUS.
    Ciekawym co byś powiedział gdyby przed emeryturą giełdę diabli wzięli
    i Twoje środki spadłyby powiedzmy o 50%. A Ty nie masz żadnej
    możliwości dysponowania (niby) swoimi środkami.

  • 8. Data: 2010-05-19 18:54:56
    Od: szczurwa <s...@g...com>

    On 19 Maj, 20:48, MK <m...@i...pl> wrote:

    > Super, ale tez zero finansowania ZUS z mojej kasy, takze z podatkow.
    > Zostaje wiec jeszcze kwestia zdrowotnego...

    Podatki to zupełnie inna historia. To świadczenie przymusowe,
    bezzwrotne i nieekwiwalentne. A wracając do ZUSu: składka emertyalna
    to bodajże 19,52% podstawy wymiaru. Pracownik płaci z tego polowę, tj.
    9,76 %. Z tego 7,3 % wędruje do OFE. Twoja składka na ZUS to tylko
    2,46 % podstawy Twojego wynagrodzenia. Czego zatem oczekujesz od tak
    niewielkich kwot ? Składki pracodawcy nie liczę, gdyż jest to koszt
    sily roboczej, taki sam jak koszt służbowych samochodów czy papieru do
    ksero.

    Żeby nie było wątpliwości co do moich poglądów: piszę to z pozycji
    ultraliberalnych - aktualnie nie jestem nigdzie ubezpieczony, a
    podatki płacę.

  • 9. Data: 2010-05-19 18:56:21
    Od: MK <m...@i...pl>

    On 19 Maj, 20:52, Clegan <c...@g...com> wrote:

    > Ciekawym co byś powiedział gdyby przed emeryturą giełdę diabli wzięli
    > i Twoje środki spadłyby powiedzmy o 50%. A Ty nie masz żadnej
    > możliwości dysponowania (niby) swoimi środkami.

    A co powiesz jak w budzecie nie bedzie kasy i powiedza, ze dostaniesz
    faktyczne 500 zamiast hipotetycznego 1100?

    MK

  • 10. Data: 2010-05-19 19:05:06
    Od: szczurwa <s...@g...com>

    On 19 Maj, 20:56, MK <m...@i...pl> wrote:

    > A co powiesz jak w budzecie nie bedzie kasy i powiedza, ze dostaniesz
    > faktyczne 500 zamiast hipotetycznego 1100?

    Ja prawdopodobnie nic nie dostanę, więc się nie martwię. A pozostali ?
    Ich problem, wybierali jak wybierali, to będą mieć to, na co
    zasłużyli. Rzeczywistość ostatnich dwudziestu lat zamieniła większość
    Polaków w eunuchów, prawdopodobnie przyjmą te 500 zamiast 1100, wlączą
    TV i obejrzą Taniec z Gwiazdami lub przyśpieszony kurs jedzenia bezy.
    I dalej zagłosują na tych samych ludzi. I dobrze.

    Kiedyś bardzo mnie bolało, że wielu z nas nie chce bądź nie potrafi
    walczyć o swoje życie, o jego godność. Rozmienia się na drobne w
    jałowych sporach, tracąc z pola widzenia rzeczy naprawdę ważne. Kiedyś
    też nie potrafiłem się szanować. Ale kropla drąży skałę.