  • 1. Data: 2004-07-16 13:25:56
    Temat: Numery seryjne banknotów - czy są unikalne?
    Od: "MB" <k...@p...wp.pl>

    No właśnie. Czy każdy banknot ma unikalny numer seryjny, czy też numer
    wydrukowany na nim oznacza jedynie serię z jakiej on pochodzi, a więc wiele
    banknotów może mieć ten sam numer? Wypłaciłem dzisiaj kasę z bankomatu PKO
    BP i otrzymałem m.in. dwie setki prosto "spod igły". Z ciekawości porównałem
    numery seryjne i okazuje się że są identyczne.

    Pozdrawiam
    Mariusz B.

  • 2. Data: 2004-07-16 13:28:22
    Temat: Re: Numery seryjne banknotów - czy są unikalne?
    Od: Stasio Podróżnik <B...@o...pl>

    Użytkownik MB napisał:

    Pytanie :

    > Czy każdy banknot ma unikalny numer seryjny, czy też numer
    > wydrukowany na nim oznacza jedynie serię z jakiej on pochodzi, a więc wiele
    > banknotów może mieć ten sam numer?

    Odpowiedź :

    --
    Stasio Podróżnik
    Black 525 tds E-34 nr rej.RP XXXXX (pl.misc.samochody-bez naklepki ;))

  • 3. Data: 2004-07-16 13:29:21
    Od: "sereq" <p...@p...pl>

    Użytkownik "Stasio Podróżnik" <B...@o...pl> napisał w
    wiadomości news:cd8l3b$j6f$2@atlantis.news.tpi.pl...
    > Użytkownik MB napisał:
    >
    > Pytanie :

    > Odpowiedź :

    to nie jest odpowiedź

    sq

  • 4. Data: 2004-07-16 13:37:54
    Od: GideoN <gideon@[NO_SPAM]npnet.org>

    MB wrote:

    ku przestrodze powiem ci ze ostatnio z bankomatu Milenium wyplacilem
    falszywa 100.

    --
    GideoN

    Usun [NO_SPAM] z adresu aby napisac do mnie

  • 5. Data: 2004-07-16 13:45:15
    Od: "MB" <k...@p...wp.pl>

    > ku przestrodze powiem ci ze ostatnio z bankomatu Milenium wyplacilem
    > falszywa 100.

    Tez mi sie nasunela taka mysl ;-) Ale obejzalem oba banknoty z kazdej strony
    i wg. mojej oceny posiadaja wszystkie mozliwe zabezpieczenia. Gdyby nie te
    numerki to nawet nie pomyslalbym ze sa falszywe.

    Pozdrawiam
    Mariusz B.

  • 6. Data: 2004-07-16 13:50:21
    Temat: Re: Numery seryjne banknotów - czy s?? unikalne?
    Od: Miernik <m...@c...pl>

    MB <k...@p...wp.pl> wrote:
    > No w??a??nie. Czy ka??dy banknot ma unikalny numer seryjny, czy te?? numer
    > wydrukowany na nim oznacza jedynie seri?? z jakiej on pochodzi, a wi??c wiele
    > banknotów mo??e mie?? ten sam numer? Wyp??aci??em dzisiaj kas?? z bankomatu PKO
    > BP i otrzyma??em m.in. dwie setki prosto "spod ig??y". Z ciekawo??ci porówna??em
    > numery seryjne i okazuje si?? ??e s?? identyczne.

    Pewnie są fałszywe, na pewno jeden z nich, a najprawdopodobniej oba.

    --
    Miernik ________________________ xmpp:m...@a...info
    ___________________/__ tel: +48888299997 __/ mailto:m...@c...pl

  • 7. Data: 2004-07-16 14:19:03
    Od: "SP9LWH" <s...@a...pl>

    Użytkownik "MB" <k...@p...wp.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    porównałem
    > numery seryjne i okazuje się że są identyczne.

    http://www.nbp.pl/Home.aspx?f=banknoty/banknoty/pln1
    00.htm

  • 8. Data: 2004-07-16 14:28:17
    Od: "SP9LWH" <s...@a...pl>

> [...]
    > i wg. mojej oceny posiadaja wszystkie mozliwe zabezpieczenia. Gdyby nie te
    > numerki to nawet nie pomyslalbym ze sa falszywe.

    Gdzie one są drukowane?
    2 litery i 7 cyfr wystarczy na zróżnicowanie ponad 200 miliardów banknotów
    Czemu w fabryce mieliby dawać te same numery kolejnym egzemplarzom?
    Powtórka numeracji AA0000001 powinna nastąpić po ZZ9999999
    Ilekroć brałem nowe banknoty w paczkach po 100 zawsze miały kolejne różniące
    się numery

    Obawiałbym się obu fałszywych

  • 9. Data: 2004-07-16 14:42:18
    Od: "krab" <k...@k...pl>

> [...]
    porównałem
    > numery seryjne i okazuje się że są identyczne.

    zartujesz chyba - to by przeciez oznaczalo, ze jakis pracownik pko bp w
    samym centrum banku dokonuje przewalki falszywek.
    stracilem rezon po tej informacji - ale mimo to dam sobie glowe uciac, ze nr
    seryjne musza byc rozne
    hmm, ciekawy dylemat, a gdzie to nastapilo jesli mozna wiedziec ?
    dodatkowo problem nastepujacy - jesli zglosisz na policje, to ona doona
    konfiskaty banknotow bez odszkodowania, ale moze chociaz anonimowo ich
    nalezaloby ponformowac - ze cos takiego ma miejsce

  • 10. Data: 2004-07-16 14:54:31
    Od: "SP9LWH" <s...@a...pl>

    Użytkownik "SP9LWH" <s...@a...pl> napisał w wiadomości

    Czasami kasjerki oprócz ręcznego i automatycznego liczenia ilości sztuk w
    nowych paczkach sprawdzały czy pierwszy i ostatni numer różnią się o 99