  • 21. Data: 2020-05-27 22:17:31
    Temat: Re: Numery seryjne banknotów - czy są unikalne?
    Od: "Arek" <a...@p...onet.pl.usun_cde>

    J.F. napisał(a) w wiadomości: <5ecd70c7$0$512$65785112@news.neostrada.pl>...
    >Użytkownik "Eneuel Leszek Ciszewski" napisał w wiadomości grup
    da.pl...
    >"J.F." 5ecce7c7$0$17346$6...@n...neostrada.pl

    Przedawniło się...

    KW Art. 69. Kto umyślnie niszczy, uszkadza, usuwa lub w inny
    sposób czyni bezskutecznymi znaki umieszczone przez organ
    państwowy w celu stwierdzenia tożsamości przedmiotu,...

    KK Art. 310. § 1. Kto podrabia albo przerabia polski albo obcy
    pieniądz,...

    KK Art. 312.
    Kto puszcza w obieg podrobiony albo przerobiony pieniądz, inny
    środek płatniczy albo dokument określony w art. 310 § 1, który
    sam otrzymał jako prawdziwy,...

    >Przy tej ilosc banknotow w obiegu - znikome pr-stwo, aby powrocil.
    >Choc jak sie prowadzi sklep w Bialymstoku, to pr-stwo rosnie ...

    Ciekawe ile było wtedy. Teraz
    https://www.cashless.pl/7553-gotowka-wartosc-1-kw-20
    20
    Wzrosła ilość w obiegu (poza kasami banków).
    Na stronach NBP powinni mieć raport i wykresy (chyba arkusze
    nowego excela)

    Arek

  • 22. Data: 2020-05-28 10:00:18
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Arek" napisał w wiadomości grup
    a.pl...
    J.F. napisał(a) w wiadomości:
> [...]

    >Kto puszcza w obieg podrobiony albo przerobiony pieniądz, inny
    >środek płatniczy albo dokument określony w art. 310 § 1, który

    trudno powiedziec, czy sie ktorys stosuje.
    Numerow nie zamazywal.

    >Ciekawe ile było wtedy. Teraz
    >https://www.cashless.pl/7553-gotowka-wartosc-1-kw-2
    020
    >Wzrosła ilość w obiegu (poza kasami banków).

    Tak, ale spora czesc moze krecic w obiegu zamknietym w takim
    Bialymstoku.
    Eneuel kupi cos w innym sklepie, tam pracownik wyplate dostanie i
    pojdzie do Eneula,
    albo wplaci utarg do banku, bank przekaze poczcie, poczta zaniesie
    emerytom ...

    J.

  • 23. Data: 2020-06-01 16:57:18
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "J.F." 5ecf6f93$0$17363$6...@n...neostrada.pl

    > trudno powiedziec, czy sie ktorys stosuje.
    > Numerow nie zamazywal.

    Uzupełniałem jedynie drukarskie braki... ;)
    Ciekawe, co z tymi ludźmi, którzy wykładają posadzki
    drobnymi monetami i zalewają żywicami epoksydowymi...

> [...]
    kupi cos w innym sklepie, tam pracownik wyplate
    > dostanie i pojdzie do Eneula, albo wplaci utarg do banku, bank przekaze poczcie,

    Mogłem liczyć co najwyżej na krótki obieg -- dałem mojej
    matce, matka memu ojcu a ojciec mnie... ;)

    --