  • 1. Data: 2008-04-24 09:14:05
    Temat: Multi używa google analitics ;)
    Od: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>

    W tym także na stronie wylogowania. Moim zdaniem to nie przystoi poważnej
    instytucji finansowej, żeby feedować informacje o ruchu na swojej stronie
    do googli. Ale totalnie mi się nie podoba informowanie googli o tym, że
    posiadam jakieś usługi w tym banku. A o tym ich informuje wejście na stronę
    wylogowania.

    Dobrze, że przynajmniej w serwisie transakcyjnym nie wstawili tych
    szpiegowskich skryptów.

    Myślałem, że z google analitics korzystają dzieci ze stronami o pokemonach,
    a tutaj proszę - bank. Śmiać się, czy płakać?
    --
    Samotnik

  • 2. Data: 2008-04-24 09:26:44
    Temat: Re: Multi używa google analitics ;)
    Od: otrov <o...@w...pl>

    Samotnik pisze:
> [...]
    >
    > Myślałem, że z google analitics korzystają dzieci ze stronami o pokemonach,
    > a tutaj proszę - bank. Śmiać się, czy płakać?

    Zwykle można to wyłączyć np. w firefox przy użyciu AdBlocka. To powinno
    rozwiązać problem u ciebie. Choć oczywiście takie zachowanie jest pewnym
    nietaktem ze strony Banku.

    o.

  • 3. Data: 2008-04-24 09:27:50
    Od: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>

    Dnia 24.04.2008 otrov <o...@w...pl> napisał/a:

    > Zwykle można to wyłączyć np. w firefox przy użyciu AdBlocka. To powinno
    > rozwiązać problem u ciebie. Choć oczywiście takie zachowanie jest pewnym
    > nietaktem ze strony Banku.

    Oczywiście, mam od dawna wyłączone, podobnie jak wszystkie inne gemiusy
    itp, niemniej chodzi mi nie o mnie, tylko o zasadę ;)
    --
    Samotnik

  • 4. Data: 2008-04-24 12:05:06
    Od: Piotr Sieniawski <p...@g...com>

    On 24 Kwi, 11:14, Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl> wrote:
> [...]
    > posiadam jakieś usługi w tym banku. A o tym ich informuje wejście na stronę

    W jaki sposob Google jest informowane, ze ty masz jakies usługi w tym
    banku? W jaki sposob jestes zdefiniowany w takiej informacji?

  • 5. Data: 2008-04-24 12:53:33
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Thu, 24 Apr 2008 05:05:06 -0700 (PDT), w
    <1...@2...goog
    legroups.com>, Piotr
    Sieniawski <p...@g...com> napisał(-a):

    > W jaki sposob Google jest informowane, ze ty masz jakies usługi w tym
    > banku? W jaki sposob jestes zdefiniowany w takiej informacji?

    Wystarczy, że korzysta z analytics lub gmaila :)

  • 6. Data: 2008-04-24 13:05:51
    Od: "Marcin P." <m...@o...pl>

    Użytkownik "Piotr Sieniawski" <p...@g...com> napisał w wiadomości
    googlegroups.com...
> [...]
    W jaki sposob Google jest informowane, ze ty masz jakies usługi w tym
    banku? W jaki sposob jestes zdefiniowany w takiej informacji?

    1. Jest zdefiniowany. Nie ma oczywiście informacji o usługach. Inna sprawa, jak
    Google wykorzystują te informacje. Na pewno dostanie więcej reklam usług fnansowych.

    2. Co daje wyłączenie takiego "oprogramowania szpiegowskiego" dla "pokemonów"?
    Google Analitics to najlepsze dostępne oprogramowanie do celów marketingowych w
    sieci.
    Dzięki niemu usługi banku są lepiej dostosowane do potrzeb klientów. IMO -
    programiści
    odpowiedzialni za przygotowanie strony banku poszli na łatwiznę wykorzystujac GA;
    mogli napisać własny, o wiele prostszy, ale spełniający podobne funkcjonalności
    system.

    3. Wracając do "pokemonów". Dzięki GA i innym technologiom Google, strony są lepiej
    dostosowane do potrzeb klientów, reklamy są lepiej skierowane. Oczywiście można z
    tych
    dobrodziejstw zrezygnować, a najlepiej - przestac korzystać z Google, bo to
    "SZPIEGI".

    Serdeczne pozdrowienia
    --
    Marcin

  • 7. Data: 2008-04-24 13:13:02
    Od: Maseł <m...@p...onet.pl>

    r...@k...pl wrote:
    > Thu, 24 Apr 2008 05:05:06 -0700 (PDT), w
    > <1...@2...goog
    legroups.com>, Piotr

    > Wystarczy, że korzysta z analytics lub gmaila :)

    A pozniej powstaja raporty w stylu: 30% klientow banu X najpierw zaglada
    na strone sexshopu, pozniej kupuje ksiazki o tematyce dzieciecej w
    merlinie, nastepnie na allegro przeglada aukcje o tematce
    motoryzacyjnej, zeby poczytac plotki na pudelku, obejrzy nowe filmy o
    tematyce erotycznej na youtubie a na koniec loguje sie wlasnie do banku...

    I to nie tylko googiel, ale i gemius i inne wynalazki moga wyprodukowac
    takie raporty bez problemu...

    Googiel dodatkowo jeszcze powiaze te informacje z trescia mejli,
    zawartoscia fajlsow, czy innych spreedsheetow a na koniec sprawdzi w
    kalendarzu czy robimy to w godzinach pracy, czy w czasie wolnym :-)

    Polecam to - warto przeczytac:
    http://wnet.bblog.pl/wpis,wygooglany;scroogled;-;cor
    y;doctorow;po;polsku;,7543.html

    Pozdro

    Maseł

  • 8. Data: 2008-04-24 13:42:13
    Temat: Re: Multi u?ywa google analitics ;)
    Od: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>

    Dnia 24.04.2008 Marcin P. <m...@o...pl> napisał/a:
> [...]
    > mogli napisać własny, o wiele prostszy, ale spełniający podobne funkcjonalności

    Google Analitics nie daje nic więcej ponad to, co znajduje się w logach serwera,
    ewentualnie w połączeniu z jakimś cookie i analizą tego ścieżki
    przeglądania strony przez poszczególnych odwiedzających. Taki skrypt można
    napisać samemu, można też skorzystać z gotowych rozwiązań, także darmowych.
    Wszystko jest lepsze od feedowania informacji do googli. Co jak co, ale
    bank nie powinien udostępniać takich informacji firmie trzeciej. Zwłaszcza
    takiej, która zaczyna przepoczwarzać się w internetowego Wielkiego Brata.

    > 3. Wracając do "pokemonów". Dzięki GA i innym technologiom Google, strony są lepiej
    > dostosowane do potrzeb klientów, reklamy są lepiej skierowane.

    Nie podoba mi się, że bank, z którego korzystam, zajmuje się dostarczaniem
    informacji o mnie jakiejś firmie, która będzie dzięki temu lepiej kierowała
    do mnie reklamy. Czy cokolwiek.

    Powiedzmy sobie szczerze: korzystanie z GA na stronie *banku* jest
    zwyczajnie lamerskie.
    --
    Samotnik

  • 9. Data: 2008-04-24 13:43:14
    Od: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>

> [...]
    system.

    Google Analitics nie daje nic więcej ponad to, co znajduje się w logach serwera,
    ewentualnie w połączeniu z jakimś cookie i analizą ścieżki

  • 10. Data: 2008-04-24 14:59:18
    Od: "Papkin" <s...@s...net>

    Samotnik wrote:

    > Oczywiście, mam od dawna wyłączone, podobnie jak wszystkie inne
    > gemiusy itp, niemniej chodzi mi nie o mnie, tylko o zasadę ;)

    podziel sie regexp na to, nie chce mi sie szukac ;)