  • 1. Data: 2003-10-19 15:21:07
    Temat: Likwidacja konta Pekao SA
    Od: "Jacek23" <j...@p...pl>

    Jak wyglada procedura likwidacji konta w tym banku?
    Jacek

    --
    j...@p...pl
    GG: 207344 : ICQ: 7431290

  • 2. Data: 2003-10-19 15:32:03
    Temat: Odp: Likwidacja konta Pekao SA
    Od: "Jacek23" <j...@p...pl>

    Czy jest latwa i przyjemna(dla mnie) czy beda robic problemy?
    Jacek

    --
    j...@p...pl
    GG: 207344 : ICQ: 7431290

  • 3. Data: 2003-10-19 15:50:28
    Temat: Re: Likwidacja konta Pekao SA
    Od: "Maciej 'AbrahaM' Piotrowski" <m...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Jacek23" <j...@p...pl> napisał w wiadomości

    > Jak wyglada procedura likwidacji konta w tym banku?
    > Jacek

    Witam

    Pozwole sobie zacytowac (po drobnej redakcji z mojej strony,
    by zwiekszyc czytelnosc instrukcji) rade ktora udzielil
    uzytkownik Lejak.

    -cytat-
    Poczytaj regulaminy produktów, z których korzystasz (limiy
    kredyty, karty debetowe, kredytowe, teleserwis i inne), żeby
    wiedzieć, czym przy zamykaniu konta nie trzeba się przejmować,
    bo umowa wygasa automatycznie.

    Co do reszty:

    1) w lewym górnym rogu Twoje dane z adresem i numrem konta,

    2) w prawym górnym data i miejscowość,

    3) niżej po prawej stronie adresat,

    4) dalej treść.

    4.1) W treści: "Z dniem ... wypowiadam umowę prowadzenia
    rachunku ...." (rodzaj, numer).

    4.2) Jeżeli trzeba rozliczyć się z kart, to w natępnym zdaniu:
    "W załączeniu przekazuję karty (takie a takie) o numerach
    (takich a takich), wydane do przedmiotowego rachunku.".

    4.3) Jeżeli trzeba, to: "W dniu ... spłaciłem zadłużenie z
    tytułu pożyczki w Eurokoncie (lub: Na dzień ... nie korzystałem
    ze środków w ramach pożyczki w Eurokoncie.".

    4.4) Jeżeli uważasz za stosowne, to dalej: "Na dzień złożenia
    wypowiedzenia wszelkie transakcje (płatności, wypłaty) kartami
    płatniczymi wydanymi do rachunku zostały rozliczone.".

    4.5) Jeśli będzie Ci potrzebna, to dalej: " Proszę o wydanie
    historii rachunku za okres od ... do ..., obejmującej dane
    posiadacza, informację o sposobie prowadzenia rachunku,
    korzystaniu z pożyczki w Eurokoncie, wyszczególnienie
    transakcji z pdaniem tytułu operacji [dla Ciebie może to być
    ważne z uwagi na to, że czasem znaczenie mają wyłącznie
    przelewy z tytułu pensji/emerytury/stypendium/umowy o
    dzieło/umowy zlecenia] oraz potwierdzenie i datę zamknięcia
    rachunku." (to będzie kosztowało, ale jeśli weźmiesz historię
    choćby za ostatni miesiąc, to będziesz miał namacalny,
    dobrowolnie przez bank wydany dowód zamknięcia konta).

    4.6) A na końcu obowiązkowo: "Ewentualne pozostałe na koncie po
    jego zamknięciu śodki proszę przelać na rachunek nr ...
    prowadzony w banku ... na rzecz ..." lub "Jeśli na rachunku w
    chwili jego zamknięcia pozostaną środki, proszę o zawiadomienie
    mnie na adres do korespondencji (telefonicznie - ale nie radzę
    pozwalać na ten sposób) o ich kwocie i terminie oraz sposobie
    odbioru."

    4.7) Na końcu dopisujesz cioś w stylu: "Z dniem zamknięcia
    rachunku nie wyrażam zdody (wycofuję zgodę) na dalsze
    przetwarzanie moich danych osobowych do celów marketingowych
    oraz na na odostępnianie ich innym podmiotom."

    5) Poniżej po prawej stronie podpis.

    6) Niżej podpisu po lewej stronie:
    w pierwszej linijce "Wyk. w 2 egz.:",
    w drugiej "- adresat,",
    w trzeciej "- ad acta".

    7) Poniżej jeszcze: "Załączniki:" i od kolejnych myślników (a
    lepiej
    numerów) wymieniasz wszystkie złączniki (łącznie z numerami
    kart oraz - jeśli wydane nie tylko Tobie - nazwiskami, jakie na
    nich widnieją lub np stwierdzeniem "karta IKM VIP dla
    pełnomocnika, nr ...". Improwizowałem, ale tak mniej więcej bym
    to napisał (uwaga przyszli zadawacze pytań "jak skutecznie
    zamknąć konto w ..." - metoda unwersalna). I teraz nie mniej
    ważne: z dwoma egzemplarzami do banku. Składając oryginał (to
    ten egzemplarz, na którym długopisem podkreślisz linijkę
    "-adresat") wraz z załącznikami żadasz potwierdzenia (z datą i
    nazwiskiem przyjmującego) na kopii.

    Jeśli dysponent (-ka) nie
    zechce tego zrobić, to do opiekuna sali. Dalej masz: inny
    dysponent, kierownik, naczelnik, dyrektor, Poczta Polska z
    Trąbką i ze zwrotnym potwierdzeniem odbioru. W tym ostatnim
    przypadku koniecznie równolegle skarga do centrali na odmowę
    przyjecia dyspozycji zamknięcia rachunku ze szczegółowym
    opisem, jak to ganiano Cię od Annasza do Kajfasza. Nie zpomnij
    pozostawić na koncie kilku (-nastu) złotych, żeby nie okazało
    się, że w wyniku pobrania prowizji, naliczenia odsetek itp.
    niezbędnych operacji saldo spadnie poniżej zera.

    -cytat-

    Ze swojej strony dodam ze jako iz doradca/opiekun nie musi
    poinformowac CKC, ze konto jest zamykane (tylko zablokuje
    i nic wiecej karty) co dla klienta jest niekorzystne, gdyz
    w takim ukladzie przepada zwrot czesci oplaty za niewykorzystane
    miesiace uzywania karty

    Tak wiec nalezy stosowny tekst dopisac do wniosku o zamkniecie
    rachunku lub nawet strzelic osobne pismo do CKC

    --
    Zastrzeżenie: Nie zgadzam się na wysyłanie ofert na adres użyty
    do/podczas wysłania tej wiadomości.

  • 4. Data: 2003-10-19 19:10:17
    Od: "Maseł" <m...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Jacek23" <j...@p...pl> napisał w wiadomości
    > Jak wyglada procedura likwidacji konta w tym banku?

    Wypelniasz formularz w oddziale, dopisujesz, ze nie zyczysz sobie
    przetwarzania danych, dostajesz ksero z pieczatka i adnotacja, ze zamkniete
    i spisz spokojnie.
    Po pewnym czasie wyjmujesz ze skrzynki list w ktorym informuja cie, ze
    wiekszyli ci jakis limit, ze dali ci fajniejsza karte, ze costam i ze
    wogole. Tu sie musisz zastanowic i masz do wyboru:
    - ignorowac
    - isc do oddzialu i grzecznie poprosic o nieprzysylanie (skutek bedzie
    odwrotny - zaczna przysylac ze zdwojona czestotliwoscia)
    - isc do adwokata, niech on poprosi bank o nieprzysylanie i rekompensate za
    to, ze musiales ich listy dzwigac od skrzynki do domu (i pozniej do adwokata
    :-)

    Pozdro

    Maseł

    --
    www: http://www.cs.put.poznan.pl/mmasewicz WAP: http://wapgate.pl/masel
    ICQ uin: 21361289 gadu-gadu: 3962

  • 5. Data: 2003-10-19 19:38:19
    Od: "Jacek23" <j...@p...pl>

    A czy w momencie (jutro) rezygnacji z prowadzenia rach. u nich dostane cala
    kase ktora tam jest?
    Jacek

    --
    j...@p...pl
    GG: 207344 : ICQ: 7431290

  • 6. Data: 2003-10-19 20:10:33
    Od: "Maseł" <m...@p...onet.pl>

    > A czy w momencie (jutro) rezygnacji z prowadzenia rach. u nich dostane cala
    > kase ktora tam jest?

    Jest dokladnie na odwrot - njpierw wyplacasz do 0, a pozniej zamykasz...

    Pozdro

    Maseł

    --
    www: http://www.cs.put.poznan.pl/mmasewicz WAP: http://wapgate.pl/masel
    ICQ uin: 21361289 gadu-gadu: 3962
    Mając lat dwadzieścia, nie uwodzi się;
    jest się uwodzonym.
    Sidonie Gabrielle Colette

  • 7. Data: 2003-10-19 20:50:07
    Od: "Maciej 'AbrahaM' Piotrowski" <m...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Maseł" <m...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    oznan.pl

    > Jest dokladnie na odwrot - njpierw wyplacasz do 0, a pozniej
    > zamykasz...

    Niekoniecznie. W dyspozycji moze wskazac rachunek na ktory
    maja zostac przelane srodki z likwidowanego rachunku. Patrz
    cytowana przeze mnie instrukcja w tym watku.

  • 8. Data: 2003-10-19 20:58:05
    Od: "Jacek23" <j...@p...pl>

    a jak nie beda chcieli mi wyplacic 50000zl w okienku?
    Jacek

    --
    j...@p...pl
    GG: 207344 : ICQ: 7431290

  • 9. Data: 2003-10-19 21:05:09
    Temat: Re: Odp: Likwidacja konta Pekao SA
    Od: Marcin Nowakowski <m...@i...usunto.pl>

    On 10/19/2003 10:58 PM, Użytkownik Jacek23 napisał:
    > a jak nie beda chcieli mi wyplacic 50000zl w okienku?

    To idz wczesniej do oddzialu i powiedz ze chcesz taka kwote wyplacic,
    to chyba prostrze niz takie gdybanie...

    --
    Marcin Nowakowski
    MCR@IRC, ICQ UIN: 53375070, GG: 1824096, GSM: +48 504 583105

  • 10. Data: 2003-10-19 21:07:04
    Od: Marcin Nowakowski <m...@i...usunto.pl>

    On 10/19/2003 11:05 PM, Użytkownik Marcin Nowakowski napisał:

    > chyba prostrze niz takie gdybanie...

    "sz"