  • 1. Data: 2003-10-19 12:30:00
    Temat: NRB i mBank
    Od: "Jendrus" <j...@g...pl>

    Witam,

    Prosze o porade gdzie znajde program do przeliczenia/skonwertowania numerów
    rachunków, tzn.

    Założyłem sobie konto w mBanku, a mBank wymaga 26 cyfrowego numeru konta dla
    odbiorcy.
    Obdzwoniłem moją TVK, ZE, Gazownie, SM i nic... albo tną głupa, że nie
    wiedzą o co chodzi, albo jeszcze nie mają...
    Np. bank GBG jescze nic nie zrobił z numerami kont :(:(..
    Wiem od Pani z mCzat-a, że wystarczy dodać przedrostek 8-cyfrowy, ale za
    każdym razem trzeba wejść na mczata/zadzwonic do mlinii to oni podadzą jak
    wysłać przelew na konto np. 20-cyfrowe z mBanku.
    Wiadomo może komuś jak to samemu przeliczać / konwertować, ewentualnie gdzie
    sprawdzić... ???
    Jest to jakiś wewnętrzny system czarów-marów z mBanku ???
    Z góry serdecznie dziękuję i pozdrawiam, Jendrus

  • 2. Data: 2003-10-19 12:42:55
    Temat: Re: NRB i mBank
    Od: "Robert" <u...@o...pl>

    bmu045$1vj$...@i...gazeta.pl,
    Jendrus <j...@g...pl>:

    > Prosze o porade gdzie znajde program do przeliczenia/skonwertowania
    > numerów rachunków, tzn.

    Nie ma nic takiego, nie zrozumiales problemu.

    > Założyłem sobie konto w mBanku, a mBank wymaga 26 cyfrowego numeru
    > konta dla odbiorcy.
    Mylisz sie, to nie jest prawda!

    > Obdzwoniłem moją TVK, ZE, Gazownie, SM i nic... albo tną głupa, że nie
    > wiedzą o co chodzi, albo jeszcze nie mają...
    Nie tna glupa - to prawda.

    > Wiem od Pani z mCzat-a, że wystarczy dodać przedrostek 8-cyfrowy, ale
    > za każdym razem trzeba wejść na mczata/zadzwonic do mlinii to oni
    > podadzą jak wysłać przelew na konto np. 20-cyfrowe z mBanku.

    Uogolniles. Ten problem dotyczy tylko niektorych (19 i 20-cyfrowych) kont w
    PKO BP i jest to wina PKO BP. Ogolna recepta jest w Pytaniach i
    Odpowiedziach w mBanku - wystarczy przeniesc cyfry 3-10 do przodu z
    kreseczka aby "naprawic" te numery.

    W pozostalych wpisujesz po prostu stary numer i szafa gra. Nic nie musisz
    uzupelniac.

    > Wiadomo może komuś jak to samemu przeliczać / konwertować,
    > ewentualnie gdzie sprawdzić... ???
    Nic nie przeliczaj - podaj zawsze numer jak na fakturze! Z wyjatkiem tych
    dziwnych numerow w PKO BP.

    Gdybys jeszcze mial jakikolwiek problem, to wrzuc tutaj na grupe numer z
    faktury, ktorego Ci system mBanku nie przyjmuje - ktos Ci wtedy konkretnie
    poradzi, jak wpisac ten numer.

    --
    Robert

  • 3. Data: 2003-10-19 13:32:35
    Od: "Marek J" <NOSPAMmarkusj@.interia.pl>

    GBG już ma IBAN=1 w bazie oddziałów, to znaczy, że deklaruje iż nadał już
    numery NRB rachunkom, ale jeszcze ich chyba nie podał do wiadomości -
    przynajmniej na ostatnim wyciągu nic nie było (to znaczy był stary numer).

    Numery NRB nadaje bank prowadzący konto. mBank nadal pozwala wysyłać
    przelewy na stare numery, o ile bank docelowy nie zastrzegł, że przyjmuje
    już tylko nowe (tak np. zrobił NBP i dlatego wpłaty na konta urzędów
    skarbowych prowadzone przez NBP muszą iść na nowe numery NRB). Tak długo jak
    nie dostaniesz nowego numeru, mozesz posługiwać się starym, a nawet gdy już
    go masz to jeszcze przez co najmniej 6 miesięcy bank musi równolegle
    przyjmować przelewy adresowane na stare numery.

    Ostateczne daty przejścia na NRB to:
    - najpóźniej do 31 grudnia 2003r. wszystkie konta mają mieć nadane numery
    NRB
    - najpóźniej do 30 czerwca 2004r. można się posługiwać starymi numerami

    Nadanie numerów NRB nie następuje automatycznie przez dodanie czegoś tam -
    każdy bank robi to po swojemu, czasami nawet zmieniając numer oddziału
    banku.

    Ten 8-cyfrowy przedrostek o którym piszesz dotyczy nietypowych numerów kont
    w banku PKO BP. Numer z takim przedrostkiem NIE JEST numerem NRB. PKO BP do
    końca tego roku i tak nada normalne 26-cyfrowe numery NRB swoim rachunkom i
    wtedy już nic nie trzeba będzie dopisywać/poprawiać.

    Pozdrawiam

    Marek