  • 21. Data: 2021-12-19 20:16:44
    Temat: Re: Kursy waluty
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    cef <c...@i...pl> writes:

    > Jak ktoś jeździ sporadycznie, to nie będzie się angażował w jakieś
    > dodatkowe karty,
    > bo jak sam pisałeś klient nieruchawy jest i mu się nie chce.

    Bogaty widocznie. Nawet jeśli pojedzie za granicę JEDEN raz w życiu, to
    i tak się opłaca.
    Zwłaszcza że jeden raz w życiu za granicę jeżdzą raczej ludzie
    niespecjalnie bogaci.

    No chyba że all inclusive opłacony w PLN, i ktoś nie planuje mieć
    żadnych dodatkowych potrzeb, to wtedy może tak być.
    --
    Krzysztof Hałasa

  • 22. Data: 2021-12-20 12:28:05
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    niedziela, 19 grudnia 2021 o 20:16:46 UTC+1 Krzysztof Halasa napisał(a):

> [...]
    >
    > No chyba że all inclusive opłacony w PLN, i ktoś nie planuje mieć
    > żadnych dodatkowych potrzeb, to wtedy może tak być.

    Polacy są niestety w większości "bogaci" - złotem głupców, bo i w większości są
    głupi.
    Z tej głupoty wynika też obawa przed innymi bankami.

    Ale najbardziej mnie dziwi czytanie p.b.b. i zero korzystania z zawartej na grupie
    wiedzy.
    To po co to w ogóle czytać?
    Kiedyś w rozmowie, jeszcze w czasach studiów, kolega powiedział coś o czytaniu grup
    dyskusyjnych.
    To się pytam: "Ty masz czas na czytanie grup dyskusyjnych?"
    Odpowiedź: "Lepiej zapytaj, czy mam czas na cokolwiek innego!" ;>

  • 23. Data: 2021-12-20 13:39:18
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Sat, 18 Dec 2021 13:01:16 +0100, Robert Tomasik napisał(a):

    > Dokąd się da, to płacę kartą,
    > a jak nie da, to wypłacam lokalnie z kantoru. Pewnie zaraz nakrzyczycie
    > na mnie, ze to nieopłacalne, ale jak mam się zastanawiać, w jaki sposób
    > to zrobić. Karta ma tę zaletę, że nie zostają drobne w kieszeni po powrocie.

    W przypadku wakacji, przykładowo, na Islandii to dobra praktyka, bo raczej
    tam prędko nie wrócę, jeśli w ogóle, ale w strefie euro zostające drobne
    dla mnie nie są problemem.

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

    Z dalszych eksperymentów zrezygnował."
    Mark Twain

    http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

  • 24. Data: 2021-12-20 14:03:00
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    poniedziałek, 20 grudnia 2021 o 13:39:21 UTC+1 Olin napisał(a):

    > W przypadku wakacji, przykładowo, na Islandii to dobra praktyka, bo raczej
    > tam prędko nie wrócę, jeśli w ogóle, ale w strefie euro zostające drobne
    > dla mnie nie są problemem.

    A, jeszcze jedno zastosowanie dla pozostających drobnych mam - kupienie jakiegoś
    lokalnego destylatu.
    Tak ostatnio z kunami na Chorwacji postąpiłem w markecie pod głównym kołodworem.
    Kupiłem rakiję (dostał tata) i jeszcze jakiś drugi podejrzany destylat, póki co stoi
    w barku, kiedyś trzeba będzie zaryzykować życie i przetestować.
    Choć w przypadku wakacji na Islandii może to być kłopot, bo tam nic nie rośnie, więc
    z czego destylować - z bazaltu to jeszcze chyba nikt nie wymyślił metody :(

    Echh, strefa euro, czy kiedyś doczekamy?
    Pamiętam podróż autokarem do Hiszpanii w 2000 - nie dość, że trzeba było w PL kupić
    marki, to jeszcze we Włoszech była 8h przerwa (było tylko 2 kierowców, a podróż w
    sumie 24h, nigdy więcej), więc i liry były potrzebne. Potem w Hiszpanii pesety. A po
    drodze jeszcze pieniądze czeskie, austriackie i francuskie...

  • 25. Data: 2021-12-20 14:22:49
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "cef" napisał w wiadomości grup
    pl...
    >Ostatnio musiałem sprzedać trochę euro i
    >sprawdziłem kursy walut w kilku bankach gdzie
    >mógłbym to zrobić i zastanawia mnie skąd takie
    >różnice rzędu 15-20 groszy pomiędzy bankami
    >przy kursie sprzedaży? Z czego to się bierze?
    >Spodziewałem się, że różnice będą, ale rzędu do 5 groszy.

    A jakies przyklady?
    A jak wygladala cena zakupu?

    Bo wersje sa trzy:
    a) bank mial danej waluty za duzo/za malo, i musial tak przestawic
    kurs,
    b) naciales sie na spread, jeden bank ma +/-1%, a inny ma +/-6%
    c) i tak juz u nich nikt nie wymienia, to kurs jest z sufitu.
    Ewentualnie - dla prawdziwych klientow maja inne, lepsze ceny :-)

    J.

  • 26. Data: 2021-12-20 14:27:02
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "cef" napisał w wiadomości grup
    pl...
    W dniu 2021-12-18 o 11:49, PiteR pisze:
    > in <news:61bdb337$0$542$65785112@news.neostrada.pl>

    >Nie zauważyłem, żeby wymarły - tam gdzie były tam nadal je widzę,
    >choć sam od lat nie skorzystałem. Jak kiedyś (kilka lat temu)
    >korzystałem
    >do sprzedaży waluty, to kurs był znacznie lepszy niż przewalutowanie
    >z rachunku.

    Tak jest - kantory sa nadal.
    Kursy ... podobne jak dawniej, pare % spreadu jest.

    Z jednym wyjatkiem we wrocku - jest jeden kantor, gdzie spread
    malutki, a kolejki duze ..

    >Znam ludzi, którzy korzystają z kantorów stacjonarnych, bo nie
    >potrafią
    >inaczej obsłużyć nabycia nawet popularnej waluty jak euro, dolary czy
    >funty.

    Jak potrzebujesz troche w gotowce, to ciagle moze byc najprostsza
    opcja.
    Szczegolnie jak masz blisko do tego jednego kantoru :-)

    >Ja skorzystam tylko przy walutach bardziej egzotycznych jak
    >forinty/korony czeskie
    >ale nie sądzę, żeby z tego tylko się utrzymał kantor.

    Duzo turystow i Ukraincow teraz.

    J.

  • 27. Data: 2021-12-20 19:59:54
    Od: cef <c...@i...pl>

    > 750 tylko? Myślałem, że francuz ma gorsze kursy.
    > Co nie znaczy, że te 7% spreadu to coś, co należy przełknąć.
    > To gdzie w końcu wymieniłeś?

    Nie miałem czasu się tym zająć dokładniej:
    potrzebuję do końca roku sprzedać, więc na razie
    myślę, żeby przelać do Santiego i tam sprzedać kantorowo oline.
    Z dostępnych mi bez zbędnych ceregieli metod ta daje najlepszy wynik.
    Mógłbym jeszcze wyjąć bezprowizyjnie z bankomatu i zanieść do kantoru,
    ale wypłata chyba w N26 jest jedna miesięcznie bezprowizyjnie a bankomaty
    w DE mają smieszne limity - dzisiaj trafiłem limit 500 a ostatnio tylko
    200 było.

  • 28. Data: 2021-12-20 20:02:12
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2021-12-20 o 14:22, J.F. pisze:
    > Użytkownik "cef"  napisał w wiadomości grup
    pl...

    > A jakies przyklady?
    > A jak wygladala cena zakupu?

    Nie sprawdzałem cen zakupu, bo to minie nie obchodzi.
    Sprawdziłem tam gdzie mogłem przelać czyli BNP, Santi, mBank, PKO BP
    ING

    Najbardziej podejrzewam wersję c)

  • 29. Data: 2021-12-20 21:57:38
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    poniedziałek, 20 grudnia 2021 o 19:59:53 UTC+1 cef napisał(a):

> [...]
    > ale wypłata chyba w N26 jest jedna miesięcznie bezprowizyjnie a bankomaty
    > w DE mają smieszne limity - dzisiaj trafiłem limit 500 a ostatnio tylko

    ZTCP N26 ma obecnie 3 wypłaty darmowe w strefie euro, ale skoro bankomaty mają takie
    durne limity to nie poradzisz.
    W PL dobre do euro i $ są bankomaty citka - o ile taki blisko znajdziesz.
    No i trzeba mieć konto, ale darmowe zakładasz przez smarkfona.

    Ale jak chcesz zarobić to lepiej załóż aion bank- wymieniają po kursie średnim, a
    grosz różnicy przy 5k euro to 50zł.
    Zakładasz przez smarkfon. 100% darmowe, chyba że plastik fizyczny chcesz.
    Choć możesz spróbować z kodem LIVEFREE - będą chyba 2 miesiące darmowe lepszego
    planu, gdzie plastik wydają za darmo, a potem zaraz możesz zmienić na plan Light.

    A jak nie to kantor santiego, kursy pi*oko jak w kantorze aliora czy citku, może
    troszkę mniej korzystnie.
    Minus santiego to płatne konta walutowe jeśli jest na nich mniej niż (chyba) 10 (a
    może 20?) jednostek waluty.
    W kantorze aliora i citku tego problemu nie ma.
    Ew. zobacz jak wyglądają kursy w kantorach skarbonki oraz bnpp (choć nie wiem jak w
    tych z bez/płatnością kont walutowych).
    mBąk kursy zwykle gorsze, konta darmowe.

  • 30. Data: 2021-12-21 21:09:18
    Od: cef <c...@i...pl>

> [...]
    tych z bez/płatnością kont walutowych).
    > mBąk kursy zwykle gorsze, konta darmowe.

    Ja nie jestem z gatunku tych co zakładają konta, żeby
    kupić bułkę. Nawet jeśli coś jest darmowe, to jak tego nie potrzebuję,
    to nie zakładam. Jak mi przestanie wystarczać, to będę kombinował
    z citkami, aionami, aliorami itd
    Zdziwiło mnie tylko, że jest taki duży rozrzut w tych kursach, ale pewnie
    nikt z nich nie korzysta i dlatego tak jest - bo te kantorowe online, to
    już takie
    są zblizone do siebie.