  • 91. Data: 2007-02-05 22:15:05
    Temat: Re: Kradzież pieniędzy z karty kredytowej [KK]
    Od: "Piterson" <Piotrek>

    Użytkownik "camasa" <c...@o...eu> napisał w wiadomości
    news:eq1utf$qan$1@atlantis.news.tpi.pl...
    > Wszysko wskazuje na to że ktoś się upoważnił.
    > Trzymasz PIN razem z KK?
    > Owszem ale nie przy sobie, ale w domu. Włamania nie było. Gości również
    > ostatnio.

    A może któremuś z domowników zabrakło kasy i teraz nie chce się przyznać?
    Taka możliwość również wchodzi w grę. Skoro były wykonane tylko dwie
    operacje tą kartą, to trochę mało się nią posługujesz i byłby to wielki
    pech, aby trafić na jakiś bankomat z nakładką.

    > Sądzę że wszystko to bankomaty. Jeden w placówce bankowej. Dokładnych
    > danych nie mam bo Cetelem w zestawie operacji ogranicza się do minimalnego
    > zużycia tuszu.

    Jeśli nie stwierdzą możliwości skanowania kart i to był jedyny przypadek, to
    raczej nie masz na co liczyć, gdyż transakcja była potwierdzona kodem PIN.
    Bank może stwierdzić, że nie zachowałeś wszystkich zasad bezpieczeństwa i
    wina leży po Twojej stronie...

    --
    Pozdrawiam,
    Piterson

  • 92. Data: 2007-02-06 07:18:47
    Od: camasa <c...@o...eu>

    Użytkownik Piterson napisał:
    A może któremuś z domowników zabrakło kasy i teraz nie chce się przyznać?

    Tak, myślę że to mojemu 8-letniemu synowi zabrakło kasy na gumę do żucia
    i kitkata... dostaje zdecydowanie za małe kieszonkowe.

> [...]
    > Bank może stwierdzić, że nie zachowałeś wszystkich zasad bezpieczeństwa i

    Co to niby znaczy "nie zachowałeś wszystkich zasad bezpieczeństwa"?
    Jeżeli bankomaty w których były dokonywane "złe" wypłaty był monitoring
    i widać że wypłat dokonuje ktoś inny niż ja to to nie jest jw w "..."
    ale celowe działanie mające na celu wyrwać od banku trochę kasy.
    Krótko - zgadałem się z kimś i już... do pierdla.

    Możliwości kombinacji jest wiele, włącznie z koncepcją "czarnej owcy" w
    samej instytucji bankowej która posiadając dostęp do poufnych danych czy
    nieuczciwego pracownika operatora sieci bankomatów. Co to nie jest
    możliwe? Czy tam nie pracują ludzie?

    To oczywiście słowa do dyskusji. A prawdopodobieństwo że mogło się to
    odbyć tą drogą oceniam tak samo jak możliwość że mojeju synowi zabrakło
    na gumę do żucia i postanowił wypłacić kilka średnich krajowych. By mieć
    zapas na przyszłość.

    pzdr

  • 93. Data: 2007-02-06 20:48:28
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...pulapka.org.pl>

    On Mon, 05 Feb 2007 22:12:32 +0100, Marcin Nowakowski
    <m...@...sygnaturce.pl> wrote:

    >To czemu służy miejsce na "podpis, zgodny z podpisem złożonym na
    >karcie", tudzież "podpis zgodny z kartą wzorów podpisów"?

    Niczemu.

    >Bo?
    Ważne jest to, kto złożył podpis, a nie jaki.
    --
    ___________ (R)
    _______/ /_ http://trzypion.oldfield.org.pl/Grzybki.jpg

  • 94. Data: 2007-02-08 00:58:39
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    Adam Płaszczyca <t...@o...pulapka.org.pl> writes:

    > Skutkiem tego będzie rozprawa. A poniewaz to bank twierdzi, żejesteś
    > mu cos winien, to bank musi dowieść, że tak faktycznie jest.

    Taaak. Jakby tak bylo, to nikt by sie nie bawil w BTE.
    Bank dostarcza do banku oswiadczenie klienta i pare innych papierkow,
    i bank sprawdza je tylko pod wzgledem formalnym. Nawet nie sprawdza
    czy np. roszczenie sie nie przedawnilo. Jesli wszystko jest ok,
    bank dostaje klauzule wykonalnosci i nie ma na to zadnego "sprzeciwu".
    Mozesz jedynie napisac jakies tam zazalenie, ale lepiej by bylo
    dobre (np. ze nie podpisywales oswiadczenia o poddaniu sie egzekucji
    i ze w ogole masz inaczej na imie i masz inny PESEL itd).

    Naturalnie mozesz sam wytoczyc powodztwo przeciwegzekucyjne, i nawet
    mozesz wygrac z bankiem, ale to nie zalezy od rodzaju karty.

    > A to zalezy od kwoty.

    Stary, poszukaj "BTE" w prawie bankowym.
    --
    Krzysztof Halasa

  • 95. Data: 2007-02-08 01:00:12
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    camasa <c...@o...eu> writes:

> [...]
    > odbyć tą drogą oceniam tak samo jak możliwość że mojeju synowi
    > zabrakło na gumę do żucia i postanowił wypłacić kilka średnich

    Ale rozumiesz ze to sie jednak musialo odbyc jakas droga?
    --
    Krzysztof Halasa

  • 96. Data: 2007-02-08 16:20:42
    Od: camasa <c...@o...eu>

    Użytkownik Krzysztof Halasa napisał:
    > Ale rozumiesz ze to sie jednak musialo odbyc jakas droga?

    Już pisałem jakie są moje przypuszczenia. Czyli zeskanowanie KK w
    sytuacji gdy korzystałem z niej przy bankomacie.

    Taki oto bszerny fragment znalazłem np. tu:
    http://www.money.pl/banki/poradniki/artykul/uwaga;kr
    adna;-;money;pl;radzi;jak;nie;dac;sie;bankomatowym;z
    lodziejom,63,-1,132415.html

    Sposób z kamerą i skanerem
    W belce nad klawiaturą bankomatu dalej umieszczana jest kamera.
    Złodzieje nie kradną już jednak naszych kart, kradną natomiast dane z
    ich paska magnetycznego. Umożliwia im to czytnik pasków magnetycznych,
    montowany przez nich przy otworze bankomatu, do którego wsuwamy kartę
    lub w drzwiach do pomieszczenia z bankomatem.

    Przestępcy wykonują następnie kopię naszej karty i w ten sposób --
    zupełnie bez naszej wiedzy -- uzyskują dostęp do naszego konta.

    Sposób z nakładką

    Metoda ta polega na tym, że złodzieje na oryginalnym bankomacie montują
    tzw. nakładki do złudzenia przypominające elementy bankomatu.
    Na oryginalnej klawiaturze bankomatu znajduje się więc druga,
    zamontowana przez złodziei, klawiatura (czyli właśnie owa nakładka), a
    przy otworze bankomatu -- czytnik pasków magnetycznych.
    Nakładka na klawiaturę zapamiętuje numer PIN, czytnik pasków
    magnetycznych kopiuje dane z paska naszej karty, przestępcy mogą więc --
    tak jak w poprzednim sposobie -- bez trudu i zupełnie bez naszej wiedzy
    wykonać kopię karty, a później korzystać z niej do woli.

    pzdr
    camasa

  • 97. Data: 2007-02-08 16:34:38
    Od: camasa <c...@o...eu>

    Użytkownik Krzysztof Halasa napisał:
    > Ale rozumiesz ze to sie jednak musialo odbyc jakas droga?

    Rzecz w ty co w takiej sytuacji robić? Właśnie takiej. Dane
    "udostępniłeś" ale czy dobrowolnie? Nie!

    Dla Banku prosta sprawa PIN znasz tylko TY. Dokonano wypłaty za pomocą
    PINu więc goń się.

    pzdr

  • 98. Data: 2007-02-08 17:00:06
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...pulapka.org.pl>

    On Thu, 08 Feb 2007 01:58:39 +0100, Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>
    wrote:

> [...]
    >czy np. roszczenie sie nie przedawnilo. Jesli wszystko jest ok,
    >bank dostaje klauzule wykonalnosci i nie ma na to zadnego "sprzeciwu".

    Poczytaj jak działa BTE.

  • 99. Data: 2007-02-08 20:33:56
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    camasa <c...@o...eu> writes:

    > Rzecz w ty co w takiej sytuacji robić? Właśnie takiej. Dane
    > "udostępniłeś" ale czy dobrowolnie? Nie!
    >
    > Dla Banku prosta sprawa PIN znasz tylko TY. Dokonano wypłaty za pomocą
    > PINu więc goń się.

    To nie jest oczywiste, mozna latwo wykazac ze da sie zdobyc PIN
    i zapis z karty bez popelniania niczego szczegolnego przez klienta
    banku (zwlaszcza jesli to plaska karta (lub chipowa z WBK), bo
    z bankomatami jest trudniej).

    Z tym ze moze wymagac to sądu.

    Mysle ze glownym problemem moze byc nie tyle kwestia PINu i klonowania
    karty, co raczej wykazanie, ze nie bylo tu dzialania w zlej wierze.
    --
    Krzysztof Halasa

  • 100. Data: 2007-02-08 20:35:02
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    > Poczytaj jak działa BTE.

    Przeciez napisalem powyzej. Cos sie nie zgadza? Co konkretnie?
    --
    Krzysztof Halasa