  • 1. Data: 2007-02-03 01:37:07
    Temat: znaki kodu ASCII które mogą być używane w polu "tytułem" w przelewach Internetowych mBank i Multibank
    Od: s...@o...pl

    Mam za zadanie wskazać 100 takich znaków i trochę kończy mi się pomysłowość

    napewno A-Z małe i duże = 52 znaki
    napewno 0-9 cyfry = 10 znaków
    napewno ą-ż małe i duże = 18 znaków

    napewno kropka, spacja, !, @, %, &, to razem 86 znaków, potrzebne jeszcze 14
    czy ktoś mi wskaże kolejne znaki?

    pozdr
    Aleksander

  • 2. Data: 2007-02-03 09:51:10
    Od: Jarek Dukat <n...@f...news>

    s...@o...pl wrote:
    > Mam za zadanie wskazać 100 takich znaków i trochę kończy mi się pomysłowość

> [...]

    Osoba, ktora dala Ci to zadanie jest idiota.
    ą-ż w wiekszosci nie sa standardowymi znakami ASCII. Wsrod znakow ASCII
    z zakresu 0-127 pierwsze 32 sie nie nadaje (kody 0-31), wiec juz jestes
    udupiony.

    http://ascii-table.com/img/table.gif

    Jarek

  • 3. Data: 2007-02-03 11:21:22
    Od: s...@o...pl

> [...]
    > ą-ż w wiekszosci nie sa standardowymi znakami ASCII. Wsrod znakow ASCII
    > z zakresu 0-127 pierwsze 32 sie nie nadaje (kody 0-31), wiec juz jestes

    a dlaczego nie można używać znaków powyżej 127? Przecież nie raz
    wpisywałem ąęćłńóśźż ĄĘĆŁŃÓŚŹŻ w przelewach i jakoś nie kwiczały.

    pozdr
    Aleksander

  • 4. Data: 2007-02-03 12:17:28
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik <s...@o...pl> napisał w wiadomości
    > Mam za zadanie wskazać 100 takich znaków i trochę kończy mi się pomysłowość

> [...]

    Ja bym proponował:
    - znaczki walut: $ i EURO (tylko euro chyba nie ma w ASCII)
    - znak §, bo czasem ktoś może wpłacać coś z jakiegoś paragrafu w umowie.
    - znak @, gdyby ktoś chciał podać maila.
    - nawiasy.
    - znak "ß" jakby ktoś wysyłał do Niemiec przelewy, ale czasem w nazwiskach się
    pojawia.

    Wiem, że nie są to krytyczne znaki i da się bez nich obejść, ale skoro mamy
    miejsce ...

  • 5. Data: 2007-02-03 13:17:50
    Od: Saiko Kila <f...@p...vqrn.arg.cy>

    Z Otchłani wyskoczył demon, wcielił się w istotę znaną jako
    *s...@o...pl*, która zaskrzeczała:

    > a dlaczego nie można używać znaków powyżej 127? Przecież nie raz
    > wpisywałem ąęćłńóśźż ĄĘĆŁŃÓŚŹŻ w przelewach i jakoś nie kwiczały.

    To nie ASCII, czyli niezgodne z założeniem. Choć w tym przypadku
    prawdopodobnie autor zadania sam nie wie czego chce...

    --
    Saiko Kila
    Unregistered Windows User #7.29581131e8

  • 6. Data: 2007-02-03 14:33:44
    Od: s...@o...pl

    > To nie ASCII, czyli niezgodne z założeniem. Choć w tym przypadku
    > prawdopodobnie autor zadania sam nie wie czego chce...

    Raczej ja coś nie zanotowałem poprawnie.

    Mam wskazać "conajmniej 100" znaków spośród 224 (223?) - nie pytajcie
    dlaczego akurat tylu - chyba chodzi o 255 lub 256 minus "trefne" 32
    spośród 220 iluś znaków kodu "JAKIEGOŚ TAM..."
    Może nie ASCII może jakoś inaczej on się nazywa, ale napewno chodzi o wartość
    przypisywaną literkom i innym znakom.

    pozdr
    Aleksander

  • 7. Data: 2007-02-03 18:22:49
    Od: Jarek Dukat <n...@f...news>

    s...@o...pl wrote:

    > a dlaczego nie można używać znaków powyżej 127? Przecież nie raz
    > wpisywałem ąęćłńóśźż ĄĘĆŁŃÓŚŹŻ w przelewach i jakoś nie kwiczały.

    Nie powiedzialem ze nie mozna. Powiedzialem, ze w wiekszosci nie sa one
    znakami ASCII.

    Jarek