  • 1. Data: 2007-02-03 01:36:44
    Temat: znaki kodu ASCII które mogą być używane w polu "tytułem" w przelewach Internetowych mBank i Multibank
    Od: s...@o...pl

    Mam za zadanie wskazać 100 takich znaków i trochę kończy mi się pomysłowość

    napewno A-Z małe i duże = 52 znaki
    napewno 0-9 cyfry = 10 znaków
    napewno ą-ż małe i duże = 18 znaków

    napewno kropka, spacja, !, @, %, &, to razem 86 znaków, potrzebne jeszcze 14
    czy ktoś mi wskaże kolejne znaki?

    pozdr
    Aleksander

  • 2. Data: 2007-02-03 14:30:13
    Od: "oOSzachoOo" <s...@...02.pl>

    > Mam za zadanie wskazać 100 takich znaków i trochę kończy mi się
    > pomysłowość

    Może lepiej wypisać niedozwolone :)

    czyli: cudzysłowy, pipe, oraz tylda.

    BTW, te znaki są używane w strukturze pliku ELIXIR zatwierdzonej przez
    KIR.
    Wpisanie ich do przelewu powoduje "rozjechanie pliku" np.
    pole tytułem jest to wartość string czyli znajduje się w cudzysłowach,
    użycie cudzysłowu oznaczało by koniec pola.
    W przelewie mogą być cztery linijki szczegółów płatności, aby system
    wiedział
    że coś jest wprowadzone w drugiej albo innej linijce, linie są
    oddzielane znakiem pipe
    ( | ). Tak więc jeżeli doszłoby do wprowadzenie tego znaku mielibyśmy
    dodakową
    linijke co jest oczywiście niedopuszczalne.

    > napewno A-Z małe i duże = 52 znaki
> [...]

    # $ ' ( ) * + , - : ; < = > ?[ \ ] ^ _ ` { }

    > pozdr
    > Aleksander

    Pzdr
    CS

  • 3. Data: 2007-02-03 21:05:10
    Od: s...@o...pl

> [...]
    > dodakową
    > linijke co jest oczywiście niedopuszczalne.

    > # $ ' ( ) * + , - : ; < = > ?[ \ ] ^ _ ` { }

    pięknie dziękuję, mam ponad setkę i jestem bardzo zadowolony
    zaraz posprawdzam, czy uda mi się je powpisywać w przelew.

    pozdr
    Aleksander

  • 4. Data: 2007-02-03 23:00:26
    Od: "oOSzachoOo" <s...@...02.pl>

    wrote in message news:6bcc.0000002d.45c4f906@newsgate.onet.pl...

    > pięknie dziękuję, mam ponad setkę i jestem bardzo zadowolony
    > zaraz posprawdzam, czy uda mi się je powpisywać w przelew.

    To czy uda się wprowadzić w przelewie te znaki, zależy głownie
    od banku, a raczej od systemu bankowości z którego korzystasz :)
    W internetowych systemach powinno dać się wprowadzić wszystkie
    znaki, gorzej jest w starych systemach homebankingowych
    typu MultiCash (tutaj lista niedozwolonych, ze względu na ułomność
    jest trochę dłuższa). Jeszcze inaczej jest w aplikacjach mobilnych,
    przeznaczonych na komórkę (tutaj ze względu na objętość aplikacji
    liczy się zasada: im mniej dozwolonych znaków tym lepiej).

    Pzdr
    CS

  • 5. Data: 2007-02-03 23:23:39
    Od: s...@o...pl

    > To czy uda się wprowadzić w przelewie te znaki, zależy głownie
    > od banku, a raczej od systemu bankowości z którego korzystasz :)

    Zadanie jest częścią próby stworzenia skryptu który będzie automatycznie
    tworzył link do multiTransferu i mTransferu, a generowana część zmienniej
    części opisu będzie kodować informacje dot. zamawianej usługi lub towaru.

    W oparciu o treść pola przelewu "tytułem", sporządzane będą ewidencje
    podatkowe (m.in. rejestry VAT, dzienne zestawienia sprzedaży, obliczanie
    sumy obrotów skutkującej obowiązkiem posiadania kasy fiskalnej, a może nawet
    podejmę próbę wystawiania faktur VAT w oparciu o dane z wyciągu bankowego itp.)

    oraz generowane będą polecenia wykonania pewnych usług na rzecz klientów
    którzy za te usługi zapłacili.

    znalezienie stu znaków pozwala na zakodowanie dwóch cyfr 0-9 w postaci
    jednego bajtu. Znalezienie >128 znaków pozwoliłoby na użycie czegoś co ja
    sobie kolokwialnie nazywam "zagęszczonym kodem binarnym", bo 128 to jest 2^7

    Swoją drogą, masakrycznie będą wyglądać historie firmowych rachunków bankowych
    w których w polu "tytułem" pojawi się np. "Q:wXpĘqq7&$#@!" albo inne dziwo :-)
    Ale tego, chyba żaden przepis prawa bankowego ani podatkowego nie zabrania :-)
    zwłaszcza że zadbam, by przynajmniej część opisu była napisana ludzkim językiem

    pozdr
    Aleksander

  • 6. Data: 2007-02-03 23:56:33
    Od: "S.T." <n...@p...onet.pl>

    > pięknie dziękuję, mam ponad setkę i jestem bardzo zadowolony
    > zaraz posprawdzam, czy uda mi się je powpisywać w przelew.

    Na pewno będzie problem ze znakiem > (i pewnie <)
    tylko nie pamietam czy w tych bankach.
    ' też mi gdzieś nie wchodził, system proponował zamianę na "

  • 7. Data: 2007-02-04 01:07:09
    Od: MarekM <m...@w...interia.i-popraw-tld.polska>

    s...@o...pl napisał(a):
> [...]
    > części opisu będzie kodować informacje dot. zamawianej usługi lub towaru.

    No i tutaj jesteś za przeproszeniem upupiony, bo MultiBank oraz mBank
    mają taki fajny ficzer, że wszystkie litery w opisie przelewu są
    zamieniane na wielkie, co automatycznie zmniejsza ilość znaków w Twoim
    zbiorze o co najmniej 35.

    Marek