  • 161. Data: 2009-06-21 09:29:13
    Temat: Re: Dopłacimy bezrobotnym do kredytów
    Od: Mithos <f...@a...pl>

    bradley.st pisze:
    > To moze wyjasnie. Nie ma administracyjnego obowiazku posiadania ID. To
    > "panstwo policyjne" jak chca niektorzy, nie narzuca sila obywatelom
    > kolejnego biurokratycznego przepisu. W przeciwienstwie do swiatlych
    > demokracji w innnych czesciach swiata.

    Ale co z tego, że nie ma obowiązku administracyjnego skoro bez ID nic
    nie załatwisz.

    W PL też nie ma realnych sankcji za brak dowodu/meldunku ale bez tego
    załatwienie czegokolwiek jest skomplikowane i zarezerwowane dla ludzi z
    dużą ilością wolnego czasu i samozaparcia.

    > To tyle mam do powiedzenia na temat rzekomej "upierdliwosci".

    Pięć dolarów to 20 PLN, w Polsce jak sam mówisz jest to 30 PLN.

    Jedna/dwie wizyty w urzędzie raz na DZIESIĘĆ lat to ma być upierdliwość ?

    > Moga Ci rowniez wlepic np. 500 zlotych kary "za niemanie".

    Tam chodziło o nie OKAZANIE.

    --
    Mithos

  • 162. Data: 2009-06-21 09:42:39
    Od: "Valdi.Pavlack" <V...@P...NOspam.pl>

    "Robert Kois" news:1vv1ap5sf6f0v.dlg@kojer.kojer

    > Jak dla mnie zgodę na zbiórkę powinni dać, pod warunkiem jasnego
    > rozliczenia każdej wpłaty i wypłaty. Jak ktoś chce wyrzucać swoje
    pieniądze
    > w błoto to czemu mu na to nie pozwolić.

    Tutaj się z tobą zgodzę. Ale... przykład złóż geotermalnych wokół, których
    zrobił szum Borowik pokazuje jakie podejście do b. energetycznego polski
    mają rządzący. Już od nich nie wymagam by dawali księdzu kasę na złoża, ale
    pieniądze która daje nam EU na rozwijanie odnawialnych źródeł energii
    właśnie powinny iść w tym kierunku.
    Można by rzecz, że dzięki Borowikowi okazało się że mamy potencjał, którego
    tradycyjnie nie potrafimy wykorzystać. To już oczywiście jest temat na inną
    dyskusję.
    A tak z boku - osobiście będę miał kompletny śmiech kiedy za kilka lat albo
    jeszcze szybciej zjawią się w Polsce Niemcy z walizką pieniędzy i wybudują
    sobie elektrownie geotermalną i zrobią na tym duże pieniądze zaś politycy
    obudzą się z ręką w nocniku :)

    Z mojej strony to tyle. Życzę miłej niedzieli i uśmiechu na twarzy całej
    grupie :)

  • 163. Data: 2009-06-21 09:44:56
    Od: Mithos <f...@a...pl>

    bradley.st pisze:
    > Placisz jakies szalone podatki, jakies ZUSy (internet podpowiada ze
    > 36,59%!), 22% VATy. Jak mozesz to olac? Naprawde jest Ci wszystko
    > jedno co sie dzieje z ta gora pieniedzy? Ile alkoholu moznaby za to
    > kupic? ;)

    Partia narodowa głosząca zasady solidarności społecznej (wiadomo, zabrać
    bogatym i dać wszystkim po równo) obniżyła podatki (największe obniżki
    jakie kiedykolwiek miały miejsce), partia liberalna opowiadająca się za
    wolnością i wolnym rynkiem zapowiada podwyżki podatków (a kiedyś tj.
    przed wyborami proponowali niski podatek liniowy). Lewica będąca od
    zawsze w opozycji do kościoła nagle z kościołem się brata. Konserwatyści
    robią reformy.

    Tak wygląda polska scena polityczna. Tak więc na kogo mam głosować skoro
    slogany i zapowiedzi WSZYSTKICH partii są sprzeczne od tego co te partie
    robią.

    > ;) No prosze ja Ciebie, nie chcesz miec na wizji czegos bardziej...
    > cieszacego oko.

    Problem w tym, że do wyboru mam Kaczego Jarosława (bo jak przemawia jego
    brat, ksywa mlaskacz to czasem sam mam problemu żeby zrozumieć to co on
    mówi), tłustego Kalisza, albo Palikota z fryzura lekko mówiąc w nieładzie.

    --
    Mithos

  • 164. Data: 2009-06-21 09:45:42
    Od: "corner" <c...@i...TOTEZpl>

    Użytkownik "Paweł" <r...@1...0.0.1> napisał w wiadomości

    > /cut/

    Z drugiej strony znam osoby, które przepisują cały swój (spory majątek) na
    niewiadomo kogo, mają lewe albo ukryte dochody i pobierają wszystkie możliwe
    zasiłki i stypendia. Z wzorków wynika, że są biedniejsi niż mysz kościelna.
    To trochę też kwestia mentalności. Myślę, że w niektórych krajach takim
    ludziom byłoby przynajmniej wstyd.

  • 165. Data: 2009-06-21 09:53:59
    Od: Robert Kois <k...@h...pl>

    Dnia Sun, 21 Jun 2009 11:42:39 +0200, Valdi.Pavlack napisał(a):

> [...]
    > sobie elektrownie geotermalną i zrobią na tym duże pieniądze zaś politycy

    Tylko pytanie czy te złoża się do czegokolwiek nadają, bo ja jakoś wątpię
    (znaczy nadają się świetnie do obrócenia dużą ilością kasy i zarobienia na
    tym) :).

    --
    Kojer

  • 166. Data: 2009-06-21 10:25:44
    Od: Wwieslaw <u...@o...pl>

    Mithos wrote:
    > ZTC na szybko widzę chodziło o dokument tożsamości, a nie DO czyli
    > mógł okazać prawo jazdy, paszport itp.

    Prawo jazdy potwierdza uprawnienia do kierowania pojazdami, nie jest
    natomiast dokumentem potwierdzajacym tozsamosc - tutaj tylko DO i
    paszport wchodza w gre OIDP.

    KWieslaw

  • 167. Data: 2009-06-21 10:33:56
    Od: "Valdi.Pavlack" <V...@P...NOspam.pl>

    "Robert Kois" news:1w565ryoiep5s$.dlg@kojer.kojer

    > Tylko pytanie czy te złoża się do czegokolwiek nadają, bo ja jakoś wątpię
    > (znaczy nadają się świetnie do obrócenia dużą ilością kasy i zarobienia na
    > tym) :).

    Nie wiem jak ze złożami, które "posiada" Borowik, ale w Małopolsce jak we
    wschodniej części Polski są udokumentowane i częściowo zbadane złoża, które
    posiadają takie właściwości (głębokość, temperatura wody itp.), że idealnie
    nadają się do budowy elektrownii.

    Jakiś czas temu żywo się tym interesowałem ale potem mi przeszło po tym jak
    zobaczyłem podejście rządzących do polskiego bogactwa.
    Teraz skupiłem się na niemieckim podwórku (w chwili obecnej mi ono bliższe)
    gdzie przy o wiele gorszych warunkach hydro-geologicznych niż ma PL Niemcy
    planują budowę elektrownii. Czas pokaże co z tego wyjdzie.

    Pozdrawiam.

  • 168. Data: 2009-06-21 10:53:31
    Od: Borys Pogoreło <b...@p...edu.leszno>

    Dnia Sat, 20 Jun 2009 21:02:42 +0200, Valdi.Pavlack napisał(a):

    > pracę.
    >
    > Hmm... taki styl wypowiedzi coś bądź kogoś mi przypomina, ale jakoś nie mogę
    > doszukać się w swojej pamięci co bądź kogo :) Może pomożesz? :)

    To jest animka. Przekieruj ją do /dev/null, będziesz zdrowszy.

    --
    Borys Pogoreło
    borys(#)leszno,edu,pl

  • 169. Data: 2009-06-21 11:18:03
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Sun, 21 Jun 2009 02:40:59 +0200, Krzysztof Halasa napisał(a):

    > Eee tam, zaraz niemozliwe. Urzednicy marudza, a ze to w paszporcie nie
    > ma PESELu (jest, a nawet jakby nie bylo to co), a ze dlaczego prawo
    > jazdy. DO potrzebny jest chyba tylko do wyrobienia paszportu oraz do
    > zawarcia zwiazku malzenskiego (w kraju przynajmniej) :-)

    Do tego drugiego nie jest, przerabiałem osobiście.

    --
    ___________ (R)
    _______/ /_ GG: 3524356

  • 170. Data: 2009-06-21 11:36:15
    Od: Animka <a...@t...nie.ja.wp.pl>

    Paweł pisze:

    > znam taka rodzine mieszkajaca na wsi zabitej dechami w okolicach tarnowa,
    > namiastka domu zbudowana jeszcze przez dziadka, jedno dziecko z problemami
    > neuroligicznymi, drugie z chorym sercem, ojciec jak tylko cos sie trafi,
    > to dorywczo pracuje w okolicy, matka ma chore oczy i w domu sie opiekuje
    > dziecmi, bo w okolicy pracy dla niej nie ma.

    Na wsiach to się powinno pola uprawiać, a nie jeździć po tygodniowe zakupy
    (nawet jajka) do supermarketów.

    --
    animka