  • 1. Data: 2009-06-19 09:56:35
    Temat: konta walutowe w mBanku
    Od: Mariusz Tasarz <m...@g...com>

    Witam,

    mam kilka pytań dt. kont walutowych w mBanku, jak to wyglada w
    praktyce:

    - jak zrobię przelew w złotówkach na takie konto, to są one
    automatycznie przeliczane po obecnym kursie sprzedaży z
    http://www.mbank.pl/przewodnik/kurs_walut/ ? i w drugą stronę
    podobnie, tylko po kursie kupna ?
    - są jakieś możliwości wypłaty z takiego konta w walucie konta
    bezpośrednio z mBanku ? (ew. jak radzicie sobie z wypłatą środków ?)

    Pozdrawiam

    Mariusz

  • 2. Data: 2009-06-19 10:25:56
    Temat: Re: konta walutowe w mBanku
    Od: Krzysiek <k...@o...pl>

    On 19 Cze, 11:56, Mariusz Tasarz <m...@g...com> wrote:

    > - jak zrobię przelew w złotówkach na takie konto, to są one
    > automatycznie przeliczane po obecnym kursie sprzedaży

    tak, ale "Kursy walut na stronach internetowych publikowane są z
    maksymalnie 15 minutowym opóźnieniem" więc czasem można mieć pecha lub
    szczęście i załapać się na trochę inny kurs.

    i zauważ, że przelew taki w mBanku można zlecić tylko w określonych
    godzinach.

    Nie ma sposobu na bezpośrednią wypłatę środków - albo trzeba zamienić
    na złotówki albo zrobić nie tani przelew do innego banku.
    rozwiązanie problemu: jeśli potrzebujemy wpłat i wypłat w danej
    walucie - konto walutowe w innym banku, który prowadzi obsługę kasową.

  • 3. Data: 2009-06-19 10:27:55
    Od: "Krzysztof" <o...@p...onet.pl>

    "Mariusz Tasarz" <m...@g...com> wrote in message
    f.googlegroups.com...
[...]

    Jezeli myslisz o operowaniu gotowka to zapomnij o bankach bez oddzialow,
    mozesz tylko wykonywac drogie przelewy walutowe, bo gotowki nigdzie nie
    pobierzesz. Zaloz sobie konto w banku z placowka. Co chcesz robic ze
    srodkami walutowymi na tym koncie? Zakladac lokaty?

  • 4. Data: 2009-06-19 10:36:32
    Od: Mariusz Tasarz <m...@g...com>

    > Co chcesz robic ze
    > srodkami walutowymi na tym koncie? Zakladac  lokaty?

    tak, chciałbym dokonywać regularnych niedużych wpłat i trzymać na
    dłuższy okres (np. kilka lat) / zakładać lokaty - ogólnie jako forma
    oszczędzania
    wypłaty - tylko w przypadku zebrania większej kwoty lub
    nieprzewidzianej sytuacji losowej

    ile kosztuje taki przelew (widziałem gdzieś, że to jest traktowane jak
    przelew międzynarodowy) ? co to są przelewy SEPA ?

    Mariusz

  • 5. Data: 2009-06-19 10:43:02
    Od: Mariusz Tasarz <m...@g...com>

    chociaż z tego co widzę na stronie mbanku w kategorii oprocentowanie,
    to nie ma lokat walutowych, oprocentowanie emaxów nie jest jakieś
    zabijające,

    jeszcze jedno pytanko: nie ma tam żadnych ukrytych opłat/haczyków przy
    przelewach z PLN na walutę i w drugą stronę ?

    Mariusz

  • 6. Data: 2009-06-19 10:49:03
    Od: Krzysiek <k...@o...pl>

    On 19 Cze, 12:43, Mariusz Tasarz <m...@g...com> wrote:

    > jeszcze jedno pytanko: nie ma tam żadnych ukrytych opłat/haczyków przy
    > przelewach z PLN na walutę i w drugą stronę ?
    tylko to co podawałem (nie przez 24h na dobę i niepewność kursu) oraz
    fakt, że kursy kantorowe są zazwyczaj lepsze.

  • 7. Data: 2009-06-19 10:53:12
    Od: "Tomek" <s...@p...onet.pl>

> [...]
    >- jak zrobię przelew w złotówkach na takie konto, to są one
    >automatycznie przeliczane po obecnym kursie sprzedaży z

    Chyba raczej odwrotnie...

    Tomek

  • 8. Data: 2009-06-19 11:12:10
    Od: "Valdi.Pavlack" <V...@P...NOspam.pl>

    "Mariusz Tasarz"
    f.googlegroups.com

    > Witam

    Cześć :)

    > mam kilka pytań dt. kont walutowych w mBanku, jak to wyglada w
    > praktyce:

    IMHO mizernie - przynajmniej pod względem funkcjonalności.

    > - jak zrobię przelew w złotówkach na takie konto, to są one
    > automatycznie przeliczane po obecnym kursie sprzedaży
    > z http://www.mbank.pl/przewodnik/kurs_walut/ ? i w drugą stronę
    > podobnie, tylko po kursie kupna ?

    Nie wiem jak teraz to wygląda (nie posiadam już rachunku walutowego) ale
    kiedyś to była loteria. Tj. zlecałeś przelew w którym np. euro stało po 4
    zł. A po jego realizacji euro przeliczyli poniżej 4 zł... :(

    > - są jakieś możliwości wypłaty z takiego konta w walucie konta
    > bezpośrednio z mBanku ? (ew. jak radzicie sobie z wypłatą środków ?)

    Nie masz takiej możliwości, w końcu mBank nie posiada prawdziwych oddziałów.
    A jak sobie radzimy z wypłatą środków? Jeżeli wiesz, że będziesz potrzebował
    obcej waluty w postaci materialnej a nie elektronicznej to konta walutowe w
    mBanku z góry są skazane na porażkę. Jeżeli zamierzasz robić za ich
    pośrenictwem przelewy walutowe to jest OK.

    Jeżeli mogę coś doradzić to proponował bym założenie konta walutowego w BZ
    WBK. Przynajmniej nie będziesz miał problemów z wypłatą kasy z konta jeżeli
    przyjdzie taka potrzeba (idziesz do oddziału i odbierasz euro czy funty -
    zależenie w jakiej walucie będzie gromadził środki).

    > Pozdrawiam

    Również :)

    > Mariusz

    Valdi :)

  • 9. Data: 2009-06-19 11:17:05
    Od: "Valdi.Pavlack" <V...@P...NOspam.pl>

    "Mariusz Tasarz"
    c.googlegroups.com

> [...]
    > dłuższy okres (np. kilka lat) / zakładać lokaty - ogólnie jako forma
    > oszczędzania wypłaty - tylko w przypadku zebrania większej kwoty lub

    W takiej sytuacji chyba najlepszym rozwiązaniem będzie przyjaźń z dwoma
    bankami.
    1. BZ WBK - przelewasz/otrzymujesz tam kasę w walucie (załóżmy, że są to
    euro albo funty)
    2. Getin - wypłaconą w oddziale BZ WBK walutę zanosisz do getina i zakładasz
    tam lokatę walutową. IMHO chyba jedne z lepszych % na depozytach walutowych
    (jeżeli ktoś ma lepsze namiary to bardzo proszę o informację).

  • 10. Data: 2009-06-19 11:18:13
    Od: "Valdi.Pavlack" <V...@P...NOspam.pl>

    "Mariusz Tasarz"
    a.googlegroups.com

    > jeszcze jedno pytanko: nie ma tam żadnych ukrytych opłat/haczyków przy
    > przelewach z PLN na walutę i w drugą stronę ?

    Rozumiem, że rozmawiamy o przelewach w mBanku. Jeżeli chodzi o haczyki to po
    za tym, że kurs realizacji przelewu stanowi w pewnym sensie loterię to
    reszta działa OK :)