  • 11. Data: 2020-04-04 12:35:06
    Temat: Re: Czym płacić by najwięcej móc?
    Od: Akarm <a...@w...pl>

    W dniu 2020-04-02 o 22:10, Majka pisze:

    > Z PayPal korzystałam tylko raz, podawałam tam numer mojej karty w Alior Banku - ale
    nie było to żadne podpięcie.
    > Na czym polega podpięcie karty w PayPal?
    > Którą kartę do tego podpięcia użyć?, mam:
    > - Alior Bank Konto Jakże Osobiste,
    > - Bank Pocztowy Envelo Konto,
    > - PeKaO Konto Przekorzystne,
    > - Nest Bank
    > - Twisto kredytówka
    > Mam też mBank i Inteligo - oba to tylko konta bez karty.
    >
    > Czy podpięcie do PayPala będzie się wiązało z opłatami?

    PayPal nic nie kosztuje.
    Powiązać z kontem PayPal należy te karty, z których chcesz korzystać,
    płacąc za ich pośrednictwem. Nie martw się, poprowadzą Cię krok za
    krokiem. Najpierw pobiorą z konta karty niewielką kwotę, później (po
    kilku dniach) zwrócą.
    Ja podpiąłem karty walutowe, przy zakupach poprzez eBay przydają się
    różne waluty. Dlaczego karty walutowe? Ano dlatego, żeby zaoszczędzić na
    przewalutowaniach, jako żem człowiek niebogaty. Tylko do tego trzeba
    zaznaczyć opcję obciążenia w walucie wystawcy rachunku, a to ostatnio
    było bardzo trudne do znalezienia. Nie wiem, jak teraz - nie chce mi się
    szukać.

    --
    - Akarm
    http://bykom-stop.cba.pl

  • 12. Data: 2020-04-06 12:42:40
    Od: "Zbynek Ltd." <s...@p...onet.pl>

    Akarm napisał(a) :

    ale nie było to żadne podpięcie.

    > PayPal nic nie kosztuje.

    I po słowie "nic" powinna być gwiazdka.

    * - w przypadku wpływu środków (np. zwrot) pobieramy prawie 20% kwoty.

    W każdym razie mi tyle zabierali. Kilka razy. Czyli nie dość, że nie
    kupiłem, to jeszcze straciłem na korzystaniu z Paypala.

    Zbyszek
    PGP key: 0xDCEF4E65

  • 13. Data: 2020-04-06 13:50:13
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Dziwne.
    Miałem kilka zwrotów i owszem coś mogłem tracić ale na różnicach kursowych w banku
    wystawcy karty (jeśli karta nie była w walucie
    zapłaty), czasem potrzebna była reklamacja made by D.R.

    -----

  • 14. Data: 2020-04-06 15:04:14
    Od: Akarm <a...@w...pl>

    W dniu 2020-04-06 o 12:42, Zbynek Ltd. pisze:

    > I po słowie "nic" powinna być gwiazdka.
    >
    > * - w przypadku wpływu środków (np. zwrot) pobieramy prawie 20% kwoty.

    Nie. Nie pobierają.

    > W każdym razie mi tyle zabierali. Kilka razy. Czyli nie dość, że nie
    > kupiłem, to jeszcze straciłem na korzystaniu z Paypala.

    A ja dostaję dokładnie tyle samo, ile zapłaciłem. Jeśli zapłaciłem 21,98
    $, to w przypadku zwrotu otrzymuję 21,98 $. I nie da się inaczej.
    Tak że nie uwierzę, żebyś nie wiem jak się zaklinał.

    --
    - Akarm
    http://bykom-stop.cba.pl

  • 15. Data: 2020-04-06 21:20:13
    Od: "Zbynek Ltd." <s...@p...onet.pl>

    Akarm napisał(a) :

> [...]
    > $, to w przypadku zwrotu otrzymuję 21,98 $. I nie da się inaczej.
    > Tak że nie uwierzę, żebyś nie wiem jak się zaklinał.

    Choćbyś nie wiem jak bardzo mi wmawiał, wiem że u mnie jest inaczej.

    Płaciłem na Ali kartą walutową. Sprzedawca mógł mi zwrócić tylko
    Paypalem. Ten przyjmuje tylko w złotówkach. Mi, rezydentowi PL, nie
    chcieli udostępnić możliwości wpłat w walucie. Pierwsze
    przewalutowanie - na PLN. Żeby odzyskać walutę muszę kupić ją za te
    PLN-y. Drugie przewalutowanie. W wyniku otrzymuję bodaj 19% mniej
    niż zapłaciłem.

    Zbyszek
    PGP key: 0xDCEF4E65

  • 16. Data: 2020-04-07 15:27:22
    Od: Akarm <a...@w...pl>

    W dniu 2020-04-06 o 21:20, Zbynek Ltd. pisze:

    > Choćbyś nie wiem jak bardzo mi wmawiał, wiem że u mnie jest inaczej.

    Wyłącznie na twoje życzenie. :D

> [...]
    > - na PLN. Żeby odzyskać walutę muszę kupić ją za te PLN-y. Drugie
    > przewalutowanie. W wyniku otrzymuję bodaj 19% mniej niż zapłaciłem.

    Twój wybór. Dość nietypowy, ale własny. ;)
    A skoro taka formę rozliczania wybrałeś, to nie strasz innych.

    --
    - Akarm
    http://bykom-stop.cba.pl

  • 17. Data: 2020-04-07 20:24:00
    Od: "Zbynek Ltd." <s...@p...onet.pl>

    Akarm napisał(a) :

    > Wyłącznie na twoje życzenie. :D

    > Twój wybór. Dość nietypowy, ale własny. ;)
    > A skoro taka formę rozliczania wybrałeś, to nie strasz innych.

    :-)
    Chciałem mieć do rozliczeń konto walutowe. Po moim zapytaniu
    odpowiedziano, że jako rezydent PL muszę mieć konto w PLN-ach. Parę
    lat temu.

    Zbyszek
    PGP key: 0xDCEF4E65

  • 18. Data: 2020-04-08 02:08:07
    Od: Akarm <a...@w...pl>

    W dniu 2020-04-07 o 20:24, Zbynek Ltd. pisze:

    > Chciałem mieć do rozliczeń konto walutowe. Po moim zapytaniu
    > odpowiedziano, że jako rezydent PL muszę mieć konto w PLN-ach. Parę lat
    > temu.

    Nie próbuj wmawiać nam więcej niestworzonych historii.
    Chyba zapominasz, z kim masz do czynienia? Niewielu leszczy tutaj
    znajdziesz, żeby im ciemnotę wciskać. :D
    Karta walutowa nie ma nic wspólnego z kontem złotowym.
    Jak sam wcześniej napisałeś, nie dostałeś złotych, tylko dolary. A że
    wybrałeś taki system rozliczania, czyli podwójne przewalutowanie, i to
    po nienajlepszym kursie? Twój wybór. Według mnie (a zapewne również
    według innych) dość marny, ale przynajmniej oryginalny. ;)

    --
    - Akarm
    http://bykom-stop.cba.pl

  • 19. Data: 2020-04-08 14:26:06
    Od: "Zbynek Ltd." <s...@p...onet.pl>

    Akarm napisał(a) :

> [...]
    > po nienajlepszym kursie? Twój wybór. Według mnie (a zapewne również
    > według innych) dość marny, ale przynajmniej oryginalny. ;)

    Wpłacający przesłał dolary na swoje konto Paypala. Ten przewalutował
    je na złotówki przesyłając na mojego Paypala. Dostałem więc polskie
    złote. Wypłaciłem skutkiem tego PLN-y. Gdzie przeczytałeś, że dolary?

    Ponieważ chciałem mieć dalej dolary, to kupiłem je dopiero za te PLN-y.

    Aha, jako walutę rozliczeniową mam na Paypalu USD.

    Zbyszek
    PGP key: 0xDCEF4E65

  • 20. Data: 2020-04-08 14:58:24
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Nie wiem, co Ty robiłeś, ale przy powrotnym przewalutowaniu przez bank za niewykonaną
    usługę i zwrot środków może pomóc reklamacja w
    banku wystawcy karty.
    Było, poszukaj.

    -----