  • 1. Data: 2020-03-31 14:41:14
    Temat: Czym płacić by najwięcej móc?
    Od: Majka <k...@g...com>

    "Czym płacić by najwięcej móc?"

    Planuję zakup w jednym z chińskich sklepów.
    Tylko tam kupię to, czego gdzie indziej nie dostanę - więc MUSZĘ u chińczyków.
    Kwota dla mnie duża, 500 USD - do tej pory kupowałam za kilka/kilkanaście USD
    najwyżej.

    I sedno:
    czym, w jaki sposób zapłacić, by najmniej ryzykować?
    Czy płatność którąś z kart, albo np. BLIK, albo czymś jeszcze innym daje mi jakieś
    ubezpieczenie? Lub czeka aż potwierdzę odbiór towaru?
    Czy przy jakimś (jakim?) sposobie płatności jestem bezpieczniejsza na wypadek nie
    otrzymania towaru?
    Przy płatności czym są najlepsze ubezpieczenia? (i sensowne uzyskanie ew.
    odszkodowania?)

    Jak wy kupujecie, czym płacicie przy kosztowniejszych zakupach na Banggood,
    Aliexpress, Alibaba itp.?

    Majka (f)

  • 2. Data: 2020-03-31 15:46:26
    Temat: Re: Czym płacić by najwięcej móc?
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    Najlepiej zapłacić kartą.
    Swoją drogą blikiem raczej Chińczykowi nie zapłacisz, choć kto wie, co potrafi ali...

    Ale wracając do kart - ich podstawową zaletą jest chargeback - jeśli nie otrzymasz
    towaru/usługi albo będzie on niezgodny z zamówieniem, a sprzedawca nie będzie chciał
    uwzględnić reklamacji, możesz poskarżyć się via bank do organizacji płatniczej - a
    oni zwrócą Ci kasę z konta sprzedawcy. Takie cudo.

    Po drugie, jeśli nie chcesz dać się orżnąć przez swój bank, załóż konto w kantorze
    aliora:
    https://kantor.aliorbank.pl
    założyć można przez przelew weryfikacyjny, więc szybko, potem jedynie ok. tygodnia
    czekania na kartę.
    Ale możesz tam zakupić potrzebną ilość waluty po dobrym kursie (lepszym niż w banku)
    i zapłacić bezpośrednio dolarami.

  • 3. Data: 2020-03-31 18:07:51
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Tue, 31 Mar 2020 06:46:26 -0700 (PDT), Dawid Rutkowski napisał(a):

> [...]
    uwzględnić reklamacji, możesz poskarżyć się via bank do organizacji płatniczej - a
    oni zwrócą Ci kasę z konta sprzedawcy. Takie cudo.

    Oni tam mają własny mechanizm reklamacyjny, jak sądzę. Kiedyś kupowałem
    coś za paręnaście $, paczka nie doszła (zwrócono ją do nadawcy) i
    zwrócono mi zapłatę. Trwało to trochę :)
    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 4. Data: 2020-03-31 18:37:22
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    PayPal.
    Parokrotnie mi uratował skórę na podobne kwoty, z tym że - o dziwo - zakupy z
    Niemiec.
    I kilkunastokrotnie przy zakupach z Dalekiego Wschodu, z tym że na mniejsze kwoty
    (ale w sumie też niemałe).

    -----

  • 5. Data: 2020-04-01 03:05:08
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Majka" 1...@g...co

    : Jak wy kupujecie, czym płacicie przy kosztowniejszych
    : zakupach na Banggood, Aliexpress, Alibaba itp.?

    Na Aliexpress często dostawałem zwroty szmalu -- IMO płacenie
    złotówkami jest tam najlepsze, bo zwracają mi szmal bezstratnie.

    Gdy za wagę zapłaciłem dolarami -- niby zwrócono mi wszystko,
    ale tak, że 25% straciłem.

    Gdy płacę tam złotówkami -- w razie czego zwracają mi tyle pln,
    ile zapłaciłem, czyli tracę tylko czas. Niestety tego czasu
    zwykle tracę bardzo dużo w zestawieniu z wartością transakcji.

    -=-

    Być może płacenie walutami z kont walutowych dałoby lepsze
    efekty, ale dla zakupów w Chinach nie chcę zakładać kont
    walutowych. (płacenie dolarami z kont dolarowych itd.)

    -=-

    W innych miejscach płaciłem dawno i nie mam z tego
    okresu wspomnień mogących dać coś do myślenia.

    --
    _._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.

  • 6. Data: 2020-04-01 08:18:03
    Od: MK <m...@i...pl>

    Ja do zakupów w walucie używam ostatnio tylko http://www.curve.app/join#NB6W7MON.
    Sprawdza sie rewelacyjnie w wersji darmowej (blue).
    Mozesz wskazać do obciążenia dowolna z posiadanych kart, mozna sobie przedłużyć
    grace period jak korzystasz z kredytowek i wypłacić kasę w bankomacie z kredytowki
    bez prowizji i odsetek :D.
    Kiedys polecalem karte eurobanku, ale millennium ją zepsuło wyrażając własny system
    rozliczeń.

    MK

  • 7. Data: 2020-04-01 19:22:44
    Od: Kris <k...@g...com>

    >Swoją drogą blikiem raczej >Chińczykowi nie zapłacisz, choć >kto wie, co potrafi
    ali...

    Zapłacisz blikiem, zapłacisz szybkim przelewem, zamowisz do paczkomatu...
    Na bieżąco nie jesteś

  • 8. Data: 2020-04-01 21:22:41
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Tue, 31 Mar 2020 05:41:14 -0700 (PDT), w
    <1...@g...c
    om>, Majka
    <k...@g...com> napisał(-a):

> [...]
    > Czy płatność którąś z kart, albo np. BLIK, albo czymś jeszcze innym daje mi jakieś
    ubezpieczenie? Lub czeka aż potwierdzę odbiór towaru?

    A jest Paypal? Paypal gwarantuje zwrot kasy w przypadku fakapu.
    Do Paypala podpinasz swoją kartę.
    Jeżeli karta ma dobre przeliczniki (np. Getin) to płacisz kartą w USD, jeżeli
    kiepskie to zlecasz przewalutowanie Paypalowi z USD na zł.

    Napisz jaki to sklep.
    Jeżeli to np. aliexpress to przekażą kasę sprzedawcy dopiero jak potwierdzisz
    odbiór towaru.

  • 9. Data: 2020-04-02 22:10:44
    Od: Majka <k...@g...com>

    W dniu środa, 1 kwietnia 2020 21:27:10 UTC+2 użytkownik r...@k...pl napisał:
    > Tue, 31 Mar 2020 05:41:14 -0700 (PDT), w
    > <1...@g...c
    om>, Majka

> [...]
    >
    > Napisz jaki to sklep.
    > Jeżeli to np. aliexpress to przekażą kasę sprzedawcy dopiero jak potwierdzisz

    Cześć,

    Sklep, w którym chcę kupować to BANGGOOD.

    Z PayPal korzystałam tylko raz, podawałam tam numer mojej karty w Alior Banku - ale
    nie było to żadne podpięcie.
    Na czym polega podpięcie karty w PayPal?
    Którą kartę do tego podpięcia użyć?, mam:
    - Alior Bank Konto Jakże Osobiste,
    - Bank Pocztowy Envelo Konto,
    - PeKaO Konto Przekorzystne,
    - Nest Bank
    - Twisto kredytówka
    Mam też mBank i Inteligo - oba to tylko konta bez karty.

    Czy podpięcie do PayPala będzie się wiązało z opłatami?

    Majka (f)

  • 10. Data: 2020-04-03 09:13:16
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    To pewnie zapamiętał i dane karty i Twój adres do wysyłki.
    Przy kupnie możesz skorzystać z przeliczenia kursów na złote PayPala (domyślna opcja)
    lub dokonać obciążenia karty w walucie
    transakcji (trzeba trochę poklikać).

    -----