  • 21. Data: 2020-04-08 18:35:54
    Temat: Re: Czym płacić by najwięcej móc?
    Od: Akarm <a...@w...pl>

    W dniu 2020-04-08 o 14:26, Zbynek Ltd. pisze:

    > Wpłacający przesłał dolary na swoje konto Paypala. Ten przewalutował je
    > na złotówki przesyłając na mojego Paypala. Dostałem więc polskie złote.
    > Wypłaciłem skutkiem tego PLN-y. Gdzie przeczytałeś, że dolary?
    >
    > Ponieważ chciałem mieć dalej dolary, to kupiłem je dopiero za te PLN-y.

    Skoro płaciłeś kartą dolarową, to byłem przekonany, że otrzymałeś zwrot
    dolarów. I opisałeś procedurę przewalutowania przez PayPal, żeby te
    dolary wylądowały z powrotem na karcie.

    > Aha, jako walutę rozliczeniową mam na Paypalu USD.

    No dobra, przyznaję się: tak dawno (kilka lat?) otrzymałem ostatni zwrot
    zapłaty za pośrednictwem PayPal, że nie pamiętałem szczegółów zwrotu.
    Już niezwykle rzadko kupuję na eBay, teraz praktycznie tylko w chińskich
    sklepach - więc płacę bezpośrednio kartą dolarową. Ostatnio tylko Curve.
    Z niekorzystnych zdarzeń związanych z PayPal, mam w pamięci jedynie
    jeden raz, kiedy po podpięciu kolejnej karty walutowej PayPal wziął z
    niej dolary, zamienił na złote, po czym zamienił na dolary i przekazał
    sprzedawcy. Dlatego radziłem znaleźć mocno ukrytą odpowiednią opcję zapłaty.

    Kurczę, zmobilizowałeś mnie i właśnie przejrzałem historię z ostatnich
    trzech lat, wszystko się zgadza. Sporo zwrotów, i wszystkie co do centa.

    --
    - Akarm
    http://bykom-stop.cba.pl

  • 22. Data: 2020-04-12 21:50:03
    Od: "Zbynek Ltd." <s...@p...onet.pl>

    Akarm napisał(a) :

    > Skoro płaciłeś kartą dolarową, to byłem przekonany, że otrzymałeś zwrot
    > dolarów. I opisałeś procedurę przewalutowania przez PayPal, żeby te
    > dolary wylądowały z powrotem na karcie.

    Nie, nie, nie.
    Płaciłem kartą walutową poprzez bank, jeśli tak można powiedzieć.
    Ona nie jest przypisana do Paypala. Płaciłem tak jak za każdy inny
    zakup netowy przy płatności kartą. Ten akurat mayfrend twierdził, że
    on nie ma możliwości zwrotu pieniędzy na kartę. Może jedynie oddać
    wysyłając je na Paypala. A dalej już wiesz :-)

> [...]
    > sprzedawcy. Dlatego radziłem znaleźć mocno ukrytą odpowiednią opcję zapłaty.

    O właśnie, i Pan zdanża ;-)
    No to miałeś też zabawę w podwójne przewalutowanie tam i z powrotem.

    > Kurczę, zmobilizowałeś mnie i właśnie przejrzałem historię z ostatnich
    > trzech lat, wszystko się zgadza. Sporo zwrotów, i wszystkie co do centa.

    Nigdy nie kupuję przez Paypala. Mam go tylko do zwrotów za zakupy.
    Na szczęście, może raz na 2 lata jakiś zwrot tą metodą.

    Zbyszek
    PGP key: 0xDCEF4E65