  • 21. Data: 2021-04-26 21:55:50
    Temat: Re: Citi sie czepia ...
    Od: Waldek <m...@a...nie.dam>

    > A nie masz przypadkiem karty ze starych czasów ustawy o maks. odsetkach,
    > a która obecnie daje Ci oszałamiające 2% odsetek? Może chcą się pozbyć
    > klientów z takimi kartami :)

    Nie to zwykły "Silver"
    Powołują sie na par3 ust 3 Regulaminu - z czego wnioskuje ze mają takie
    prawo ;)
    A pewnie się czepili mnie przez to że karta nie wykazuje obrotów :)

    Rozumiałbym, gdyby był jakiś tłusty limit ... ale 10kzl ? :D
    Niech wypowiadają - płakać nie będę i tak guano z tej karty bo żadnych
    profitów nie daje.

    Zona ma Golda z citka i z >>większym limitem, ale obraca nią - nie
    czepili się jej

    Pozdro

  • 22. Data: 2021-04-26 22:00:22
    Od: Waldek <m...@a...nie.dam>

    W dniu 2021-04-24 o 18:18, _Master_ pisze:

    > Jesteś młody czy bez pracy? ;-)

    Jestem ~stary i z pracą ;)

    > Aaaa Praca się przelewa na którąś z innych 7-17 kart.
    Przelewa się na konto, nie na karte
    teraz to nawet banki nie życzą sobie "nadpłat" na karte ;)

    > Gdybym był bankiem też bym przykręcał śrubę wisienkożercom  ;-)

    A to zależy, jakie byś miał "parcie" na pozyskiwanie nowych klientów
    i jakie z tego tytułu osiągał profity :)

    Pozdro

  • 23. Data: 2021-04-27 10:44:16
    Od: _Master_ <M...@...pl>

    W dniu poniedziałek-26-kwietnia-2021 o 22:00, Waldek pisze:
    > A to zależy, jakie byś miał "parcie" na pozyskiwanie nowych klientów
    > i jakie z tego tytułu osiągał profity :)

    O właśnie chodzi o to parcie.

    Właśnie byłem nowym klientem karty kredytowej.

    Parcie i konieczność była abym zamówił.

    A że zrezygnowałem to debili gówno już obchodzi bo premie mają od
    sprzedaży "produktu" a nie od używania "produktu"

    W normalnych firmach to tak nie działa.

  • 24. Data: 2021-04-27 13:33:40
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 26 Apr 2021 21:55:50 +0200, Waldek wrote:

    > Nie to zwykły "Silver"
    > Powołują sie na par3 ust 3 Regulaminu - z czego wnioskuje ze mają takie
    > prawo ;)

    Prawo pewnie wpisali w regulamin zwyczajowo, ale czemu uruchomili?
    Te 2% to bylby dobry powod :-)

    > A pewnie się czepili mnie przez to że karta nie wykazuje obrotów :)
    > Rozumiałbym, gdyby był jakiś tłusty limit ... ale 10kzl ? :D

    10k piechota nie chodzi, ale logiki tu jakby troche brak.
    To w koncu boja sie o swoje pieniadze, czy nie maja podstaw, bo
    przeciez nic im nie wisisz :-)

    No chyba ze ... z braku obrotow straciles status "dobry klient,
    regularnie splaca karte" ... i trzeba zweryfikowac :-)

    Gdzies tam jeszcze byl przepis o weryfikacji kont, na ktorych nie bylo
    obrotow ... no ale wlasnie:
    -rachunkow klienta, a nie KK
    -weryfikacja zycia klienta, a nie wyplacalnosci.

    A nie osiagnales wieku emerytalnego?

    Bo cos musialo wyzwolic to pytanie.
    Moze po prostu regularnie sprawdzaja ... ale ja juz pare lat mam i nic
    nie chca.

    J.

  • 25. Data: 2021-04-27 22:12:37
    Od: Waldek <m...@a...nie.dam>

    W dniu 2021-04-27 o 13:33, J.F pisze:

> [...]
    > obrotow ... no ale wlasnie:
    > -rachunkow klienta, a nie KK
    > -weryfikacja zycia klienta, a nie wyplacalnosci.

    Jeszcze nie :)

    > Bo cos musialo wyzwolic to pytanie.

    Może brak możliwości nękania ofertami telefonicznymi ? :D
    - choć ostatnio się jednak laska przebiła przez filtr

    > Moze po prostu regularnie sprawdzaja ... ale ja juz pare lat mam i nic
    > nie chca.

    Być może ... oczywiście mógłbym im wysłać wyciąg z konta z wpływami
    ale z czystej przekory tego nie zrobię i zobaczę co dalej ;)
    - wypowiedzenie mi umowy o tą kk nie stanowi dla mnie żadnego problemu
    choć z drugiej strony leżała sobie i jeść nie wołała :D
    - taki bufor "na wypadek wszelki" - choćby na dalsze wyjazdy

    Pozdro

  • 26. Data: 2021-04-29 01:42:05
    Od: Waldek <m...@a...nie.dam>

    > Prawo pewnie wpisali w regulamin zwyczajowo, ale czemu uruchomili?
    > Te 2% to bylby dobry powod :-)

    Może jednak TY MASZ racje :)

    Zalogowałem się do swojego Citi i wygląda na to że mam te 2% :D

    Data wydania karty 13-08-2018

    (...) Oprocentowanie w skali roku
    Od dnia 29 maja 2020 r. oprocentowanie kredytu dla kart kredytowych
    Citibank wynosi 2% dla umów zawartych do 30 listopada 2018 r. oraz 7,2%
    dla umów zawartych od 1 grudnia 2018 r. (...)

    Mam rozumieć że RRSO mam 2% ? ... gdzieś mi się utrwaliło w łepetynie
    że miałem coś ok. 10%

    To może jednak przesłać im te wyciągi ? ;)

    Pozdrawiam

  • 27. Data: 2021-04-29 18:23:11
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 29 Apr 2021 01:42:05 +0200, Waldek wrote:

> [...]
    > dla umów zawartych od 1 grudnia 2018 r. (...)
    >
    > Mam rozumieć że RRSO mam 2% ? ... gdzieś mi się utrwaliło w łepetynie

    Bo kiedys wprowadzili antylichwiarski przepis, ze odsetki nie moga
    przekraczac 4-ro krotnej "stopy lombardowej NBP".
    I banki tak wpisywaly w umowy.
    Ta stopa dlugo wynosila 2.5%, co dawalo maksymalne odsetki 10% i RRSO
    10.47%.
    A teraz wynosi 0.5%.

    > To może jednak przesłać im te wyciągi ? ;)

    Jak Ci kredyt potrzebny lub moze byc potrzebny ... moze i wyslac.
    Tylko uwazaj - bo pewnie beda sie starali wcisnac Ci nowa umowe, na
    nowych zasadach, a tam wychodzi obecnie te ~7%.

    J.

  • 28. Data: 2021-04-29 23:28:49
    Od: Waldek <m...@a...nie.dam>

    > Jak Ci kredyt potrzebny lub moze byc potrzebny ... moze i wyslac.
    > Tylko uwazaj - bo pewnie beda sie starali wcisnac Ci nowa umowe, na
    > nowych zasadach, a tam wychodzi obecnie te ~7%.

    Prawdę mówiąc nie jest mi potrzebny
    i póki co nigdy nie korzystałem z płatnego kredytu na żadnej z KK
    - zazwyczaj korzystałem wyłącznie z "wartości dodanych" ;)
    No ale bezwarunkwo bezpłatną kartę z zawrotnym 2%
    to chyba jednak warto zatrzymać :D - choćby jako ew. backup

    Ps.
    Raz udało się PolBankowi skroić mnie za wznowienie golda
    jednak bilans zysków i tak znacznie przewyższył stratę,
    bo pomijając niezły pakiet ubezpieczeń, dawała 1% cofki od każdej
    transakcji bezgotówkowej - no ale "to se ne wrati" ;)

    Pozdrawiam

  • 29. Data: 2021-04-30 09:30:53
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    W dniu 2021-04-29 o 18:23, J.F pisze:

> [...]
    > Tylko uwazaj - bo pewnie beda sie starali wcisnac Ci nowa umowe, na
    > nowych zasadach, a tam wychodzi obecnie te ~7%.

    Jeśli ten przepis (4x) dalej obowiązuje to jakim cudem te 7% ?
    P.G.

  • 30. Data: 2021-04-30 12:27:04
    Od: Wojciech Bancer <w...@g...com>

    On 2021-04-30, Piotr Gałka <p...@c...pl> wrote:

    [...]

    > Jeśli ten przepis (4x) dalej obowiązuje to jakim cudem te 7% ?

    Bo w pewnym momencie weszła nowelizacja, która zmieniła przelicznik.
    I umowy podpisane po tym czasie mają nowe przeliczniki.

    Nowy przelicznik to: [2 x (<stopa referencyjna> + 3.5)]%

    --
    Wojciech Bańcer
    w...@g...com