  • 1. Data: 2021-04-23 16:29:17
    Temat: Aledrogo
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Wkurzam się akurat w tym momencie chcę coś kupić na aledrogo płacąc kartą i nie ma
    dotychczasowej opcji "Użyj kartę", a jest jedynie
    opcja "Użyj i zapisz", no żesz...

  • 2. Data: 2021-04-23 16:37:49
    Temat: Re: Aledrogo
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    O, chcę kupić smarta na okrągły rok (akurat wyszło przy zakupie, teraz wszedłem
    osobno):
    https://allegro.pl/regulaminy/regulamin-uslugi-alleg
    ro-smart-jD4xM390DU3
    Rozdz. IV pkt 7. i 8.
    Myślą, że będą mieli klienta na smarta dożywotnio??
    Widać trzeba iść na pocztę :-/

    -----

  • 3. Data: 2021-04-24 14:00:13
    Od: "Piotr W." <p...@p...com>

    Coś z tymi płatnościami na Allegro dzieje się niedobrego. Kupowałem na Allegro coś od
    czasu do czasu a ostatnio coraz częściej ze
    względu na pandemię i zamknięte stacjonarne sklepy. Płaciłem kartą debetową z
    uruchomioną opcja 3D-secure. Działało OK (była
    możliwość tak "użyj karty" jak i "użyj i zapisz"). Ale ostatni zakup mimo komunikatu,
    że Twój bank może poprosić o weryfikacje,
    płatność została zrealizowana BEZ podawania kodu z SMS'a przesłanego przez bank. Ani
    Allegro ani PayU nie potrafiły wyjaśnić takiego
    stanu rzeczy. Bank tylko stwierdził, że zależy to od sprzedającego i mimo
    uruchomionej usługi 3D-secure może płatność przejść bez
    potwierdzenia SMS'em. Przy zdarzających się wyciekach danych kart ze sklepów
    internetowych możliwość zapłaty BEZ potwierdzenia SMS'em
    mimo uruchomionej opcji 3D-secure jest niepokojąca. Niepokojąca jest też informacja,
    że tylko kodem BLIK można zapłacić na
    Allegro(?- witrak). Allegro winno udostępniać różne formy płatności łącznie z
    tradycyjnym przelewem. Często jesteśmy zmuszeni
    dokonywać zakupu w sieci bo tam tylko są dostępne niektóre towary. Pewne zestawy są
    dostępne tylko w sklepie Internetowym mimo, że
    sklep stacjonarny ma podobny asortyment. Ostatnio nawalił mi monitor i w stacjonarnym
    chciałem kupić nowy. Modelu, który wybrałem
    nie było, tak jak i przelotki DVI->HDMI- musiałem kupić w sieci. A teraz inny
    przykład_1: Glukoza w żelu. Specyfik potrzebny
    cukrzykom w momencie spadku poziomu glukozy we krwi (1WW-2WW dla uprawiających
    sport). Można było go dostać w każdej aptece, ALE
    wycofano ten produkt z aptek bo to produkt ogólnego spożycia i apteki nie mogą go
    sprzedawać. Mogą za to bez przeszkód sprzedawać
    wodę mineralną np. Święcicki (zwykła woda, nie lecznicza typu JAN), mieć całą ścianę
    drogeryjną, placówkę pocztową, kolekturę
    Totka-Lotka, ALE glukozy dla cukrzyków nie mogą sprzedawać. Przykład_2: W
    Castoramie, Leroy jest pełno opraw oświetleniowych ale
    klasycznej oprawy 13W świetlówki pod szafki do kuchni nie ma..A właśnie mi nawaliła
    taka oprawa w kuchni. Tylko w Internecie ją
    namierzyłem i kupiłem. Nawiasem mówić to już druga taka oprawa bezdławikowa z
    elektronicznym zapłonem. Tymczasem klasyczna 13 W
    świetlówka z dławikiem i starterem, która przed wieeeeeeeeelu laty została
    zainstalowana w barku w segmencie nadal działa OK. mimo ,
    że już jest przełożona do trzeciego barku..(poprzednie lokalizacje/segmenty zostały
    zutylizowane). Oprawa ma więc około 40 lat ! i
    działa OK. Oczywiście świetlówka była wymieniana wielokrotnie.

    Pozdrawiam

    P.Werdyn

  • 4. Data: 2021-04-24 14:33:57
    Od: "Piotr W." <p...@p...com>

    Dodam tylko, że na takie płatności w Internecie (trochę niepewne) można było kiedyś
    użyć karty pre-paid np. z banku BZWBK. Karty
    były w zł, ?, $, ?, bardzo przydatne w płatnościach w Internecie, w czasie
    wycieczki zagranicznej etc. Załadowane niewielką kwotą
    dopasowaną do planowanego zakupu, przewidzianych wydatków czasie wycieczki etc. W
    przypadku zgubienia, kradzieży, skimming'u etc.
    strata była nieduża. Można też było doładować taką kartę przelewem/wpłatą w placówce
    i od tego momentu kasa byłą dostępna na karcie
    np. dla córki na wycieczce w Paryżu na jej prośbę tel. bo brakło kasy na suweniry
    etc. tańsza i szybsza alternatywa od Western
    Union. Można było też po zakupie takiej karty, doładowaniu, ustaleniu nr. PIN, i
    wypróbowaniu transakcji, przesłać taką kartę pocztą
    w liście - ze stanem 5,23 zł i po otrzymaniu potwierdzenia od odbiorcy, doładować
    wymaganą kwotą. Niestety komuś to przeszkadzało
    (pranie pieniędzy?) mimo ograniczenia rocznego obrotu na takiej karcie. A ostatnio
    karty Sodexo też nie można doładować przelewem.
    Zostawianie nr. karty debetowej podpiętej do konta w wielu lokalizacjach, nie jest
    najrozsądniejsze. Będzie trzeba w momencie
    KONIECZNOŚCI zakupu na Allegro, wybierać płatność przy odbiorze/przelew tradycyjny na
    konto uzgodnione osobiście ze sklepem etc.
    Pozdrawiam.
    P.Werdyn

  • 5. Data: 2021-04-24 16:48:10
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Dasz radę poprawić kodowanie?
    Pzdr

    -----
    > Dodam tylko, ?e na takie p?atno?ci w Internecie (troche niepewne) mo?na by?o kiedy?
    u?yae karty pre-paid np. z banku BZWBK. Karty
    > by?y w z?, ?, $, ?, bardzo przydatne w p?atno?ciach w Internecie, w czasie
    wycieczki zagranicznej etc. Za?adowane niewielk?
    > kwot? dopasowan? do planowanego zakupu, przewidzianych wydatków czasie wycieczki
    etc. W przypadku zgubienia, kradzie?y,
    > skimming'u etc. strata by?a niedu?a. Mo?na te? by?o do?adowaae tak? karte
    przelewem/wp?at? w placówce i od tego momentu kasa by??
    > dostepna na karcie np. dla córki na wycieczce w Pary?u na jej pro?be tel. bo
    brak?o kasy na suweniry etc. tansza i szybsza
    > alternatywa od Western Union. Mo?na by?o te? po zakupie takiej karty, do?adowaniu,
    ustaleniu nr. PIN, i wypróbowaniu transakcji,
    > przes?aae tak? karte poczt? w li?cie - ze stanem 5,23 z? i po otrzymaniu
    potwierdzenia od odbiorcy, do?adowaae wymagan? kwot?.

  • 6. Data: 2021-04-24 17:26:36
    Od: "Piotr W." <p...@p...com>

    Dasz radę poprawić kodowanie?
    Pzdr

    A to ciekawe....
    Ja widzę wszystko OK.
    Może to wina kopiowania z Worda w którym archiwizowałem korespondencje z Allegro,
    PayU i bankiem?

    Pozdrowienia.
    Piotr W.
    ĄŻŚŹĆĘŁÓŃ
    ążśźćęłóń

  • 7. Data: 2021-04-24 18:26:45
    Od: _Master_ <M...@...pl>

    Dziwne. U mnie działa ;-)

  • 8. Data: 2021-04-24 18:46:28
    Od: Kamil Jońca <k...@p...onet.pl>

    "Piotr W." <p...@p...com> writes:

    > Dasz radę poprawić kodowanie?
    > Pzdr

    I prosi o to młotek, który nie może się oduczyć toppostingu.

    > A to ciekawe....
    > Ja widzę wszystko OK.
    > Może to wina kopiowania z Worda w którym archiwizowałem korespondencje z Allegro,
    PayU i bankiem?

    To wina tego, że nie masz (przynajmniej w tamtym poście nie miałeś),
    żadnej definicji kodoowania.

    Część może widzieć Twoje posty ok, jeśli ma ustawione wyświetlanie w
    jakimś swoim domyślnym kodowaniu, które przypadkiem zgodzi się z Twoim.
    KJ