  • 41. Data: 2020-09-15 12:33:35
    Temat: Re: Citi Kantor
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    > Zanim się zapiszesz, daj cynk na mail. Nie ma powodu byśmy obaj nie
    > zarobili na polecaniu.
    > I żeby nie było że namawiam :) Ryzyko jest, ale bez ryzyka nie ma zysku.

    Przed wyprawą kajakową "Alpy-81" (dwa miesiące za granicą ze stawką pół
    dolara na dzień na wyżywienie) kupowaliśmy wódkę jako "uniwersalną
    walutę". Wtedy były takie niedobory, że to nie było pójść do sklepu i
    kupić. Skądś wiedzieliśmy, że w Tczewie rzucili i sprzedają po 5 butelek
    na głowę. Trzeba było szybko zebrać odpowiednią liczbę głów i pojechać
    do Tczewa. Skoro byłem jedną z tych głów to orzeczono, że na wódce musi
    być pewny biznes (byłem znany z tego, ze wchodzę tylko w 100% pewne rzeczy).

    Przywiązanie do poziomu ryzyka 0 zostało mi (stety/niestety) do dziś :(
    P.G.

  • 42. Data: 2020-09-15 13:06:34
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Tue, 15 Sep 2020 12:33:35 +0200, Piotr Gałka napisał(a):

    > Przywiązanie do poziomu ryzyka 0 zostało mi (stety/niestety) do dziś :(

    No to masz przerąbane :) Nawet na banki nie możesz liczyć. Zastanów się
    czy przykładowo 15% zysku nie jest właściwą odpowiedzią na 3% inflacji i
    zerowe procenty w bankach. I w końcu nie musisz iść na całość, zaryzykuj
    powiedzmy 1/10 zasobów.
    --
    Jacek
    -I hate haters-

  • 43. Data: 2020-09-15 14:15:34
    Od: Pete <n...@n...com>

    Hello, Jacek Maciejewski.
    On 15.09.2020 13:06 you wrote:

> [...]
    > inflacji i zerowe procenty w bankach. I w końcu nie musisz iść na
    > całość, zaryzykuj powiedzmy 1/10 zasobów.

    To już lepiej 100% wrzucić w jakiś fundusz pieniężny na 1,5%. Mniej
    stresu a zysk taki sam.

    --
    Pete

  • 44. Data: 2020-09-15 14:48:40
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    W dniu poniedziałek, 14 września 2020 20:07:55 UTC+2 użytkownik Stiwi napisał:

    > W Citi Kantor jak klikam portfel walutowy, to widzę rachunki walutowe, ale nie
    PLN... PLN mam saldo zerowe jako jedynego z rachunków i może dlatego go nie pokazuje
    w Citi Kantor. Myślałem, że z mBank ekspres eliksir spróbuje, ale chyba Citi tego nie
    obsługuje, skoro nie pokazuje mi się taka opcja w mBanku.

    U mnie w portfelu walutowym jest w porządku - tzn. przynajmniej co do złotówek, bo
    dla euro i dolarów na dwoje babka wróżyła - pokazuje 0 i mam na kontach 0 - ale nie
    wiadomo, co by się pokazało, gdybym na kontach nie miał 0 ;>
    A zgadza Ci się końcówka numeru rachunku w PLN pokazywanego w kantor/portfel walutowy
    z prawdziwym numerem rachunku w PLN?

    citi umożliwia express elixir tylko w dni robocz od 7 do 18 - ale tutaj to problem
    jest raczej z mBąkiem - mi też nie pokazuje się opcja express elixir do żadnego z
    banków, nawet tych obsługujących EE przez całą dobę - a niby mBąk też obsługuje przez
    całą dobę, a sprawdzałem o 14:40.

  • 45. Data: 2020-09-15 15:13:42
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    W dniu poniedziałek, 14 września 2020 21:42:09 UTC+2 użytkownik Piotr Gałka napisał:

    > Jak system ma jakieś błędy to nie byłbym taki pewny :)

    > Coś mi miało zająć tydzień, a zajęło półtora miesiąca.
    > Skończyłem w zeszłym tygodniu. W lipcu, sierpniu wyrwałem się z pracy
    > tylko na 2 dni.
    > W międzyczasie pojawiło się ileś tematów 'na wczoraj'.
    > 21:40 a ja właśnie postanowiłem na dziś kończyć pracę.
    > Nie wiem w co mam ręce włożyć, a Ty mi zawracasz głowę kontami :)

    No to i tak jesteś dobry, jak coś ma zająć tydzień to trwa zwykle 2 miesiące ;>
    Heh, a na pisanie na p.b.b. czas jest, a żeby do banku sklecić "proszę o zmianę typu
    konta na >>nowe citi konto<<" to brakuje?
    Inna sprawa, że na musiku nie jesteś, warunki masz spełnione - choć tu na 100% nie
    wiadomo, przy okazji przetestujesz, czy przy koncie wspólnych wystarczy wydać 500zł
    jedną debetówką, a druga może leżeć w szufladzie ;>
    Jeszcze mógłby być test, czy wystarczy sumaryczne wydanie 500zł obiema (tylko wtedy
    miesięczne wydatki na żadnej z nich nie mogą przekroczyć 500zł).

    > Bardziej mnie zastanawia co można zrobić aby inflacja nie zżarła tej
    > trochę kasy co się ma. Za mało na nieruchomość (no może na garaż by
    > starczyło tylko po co mi).

    Garaż w dobrym miejscu to nie jest zła sprawa - ja garaż - a właściwie miejsce
    postojowe w wielostanowiskowym garażu podziemnym - mam, choć samochodu nie - ale
    kupić musiałem, żeby nie przekreślić sobie szans sprzedania w ew. przyszłości
    mieszkania (poprzednią norkę przy metrze bez garażu sprzedałem - no ale to była norka
    i przy metrze, a poza tym i tak się okazało, że deweloper był tak "uważny", że po
    ponad 7 latach wciąż były niesprzedane miejsca w garażu - i to tyle, że mój klient
    kupił sobie nawet 2 na takiej platformie przesuwanej - a i takie "zwyczajne" i to
    nawet na poziomie 0 i z wygodnym dojazdem też były - no ale tam było ponad 750
    mieszkań w dwóch 15-piętrowych budynkach, więc i podobna liczba miejsca postojowych,
    wtedy było chyba wymaganie miejsca na mieszkanie - stąd te platformy, bo część dużych
    mieszkań podzielili na dwa mniejsze i potem się okazało, że jest za mało miejsc i bez
    tych platform nie mogli dostać pozwolenia na użytkowanie - a teraz chyba wymagane
    jest 120% miejsc w stosunku do mieszkań, a może i więcej) - i póki co już od 6 lat je
    wynajmuję. Najemcy się zmieniali, ale nawet miesiąca przerwy nie było.
    Najem rozliczasz w PIT-36 raz do roku, można w koszty wrzucić 4,5% amortyzacji,
    podatek od nieruchomości oraz czynsz. Na początku płaciłem co miesiąc te kilkanaście
    złotych zaliczki na podatek, potem mi się odechciało, a US się nie czepia.
    Po ok. 20 latach się zwróci (licząc czysty dochód po odjęciu czynszu i podatków) -
    więc czysty zysk w postaci miejsca, którego wartość przez ten czas niewiele spadnie.

    > Lokaty to chyba najgłupszy pomysł obecnie.

    Głupszy to trzymać na ROR na 0% - choć lokata niewiele pomoże, nawet o 1% trudno.

    > Waluty - chyba wszyscy drukują na potęgę...

    Z dwojga złego lepiej euro z inflacją 1,5% niż PLN z inflacją 5% (a może 5+% albo
    nawet 5++% :( ) - gdy zarówno euro jak i PLN na 0% mają rachunki - uwaga, byle nie w
    citku, tam jest opłata za trzymanie ponad 10k euro!

  • 46. Data: 2020-09-15 16:34:49
    Od: Wojtek <w...@m...mail.com>

    On 14/09/2020 10:06, Dawid Rutkowski wrote:
> [...]
    z rachunkami już posiadanymi, więc nie trzeba nigdzie wpłacać/wypłacać. Kursy też
    bardzo dobre.. W AK mam na stałe obniżony spread, ale w Citi kursy nawet minimalnie
    lepsze niż w AK z obniżonym spreadem. Ciekawe czy to na stałe czy na początek. Na
    razie jest jakiś błąd, przynajmniej u mnie, jak próbuje wymienić EUR na PLN, to mi
    system zwraca że nie mam rachunku w PLN, a przecież mam...

    > Karty aliora (a ściślej kantoru) wygrywają tylko wtedy, gdy sobie WCZEŚNIEJ
    złotówki na walutę (przynajmniej na euro) wymienisz.
    > Jeśli wymiana na być post factum, to alior ma jeszcze gorsze kursy niż citek dla
    kredytówek.

    Mam dochody w USD, IKA/TMUB wygrywają ;-) (chyba, że używa się nowych
    kart wielowalutowych a nie stricte dolarowych, wtedy trochę beznadzieja)

  • 47. Data: 2020-09-15 17:08:07
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Tue, 15 Sep 2020 14:15:34 +0200, Pete napisał(a):

    > To już lepiej 100% wrzucić w jakiś fundusz pieniężny na 1,5%. Mniej
    > stresu a zysk taki sam.

    Ale nie ma zabawy :)
    --
    Jacek
    -I hate haters-

  • 48. Data: 2020-09-15 17:29:11
    Od: Szymon <...@w...pl>

    > citi - rzeczywiście najlepszy, choć nie jestem gold - zobaczymy, jak długo się to
    utrzyma:
    > EUR/PLN 0,0209
    > USD/PLN 0,0160
    > CHF/PLN 0,0200
    > GBP/PLN 0,0224
    > EUR/USD 0,0053

    W sumie nic specjalnego... Przy GOLD zaczyna się ciekawie:

    USD/PLN 0,0022
    EUR/PLN 0,0045

    Tutaj źródło: https://www.online.citibank.pl/kursy-walut/citi-kont
    o.html

    Podejrzanie nisko coś... Pewnie jest jakiś haczyk...

    > IKA - u mnie po zalogowaniu:
    > EUR/PLN 0,0214
    > USD/PLN 0,0183

    Alior daje duże możliwości negocjacji. Ciekawe jak Citi w tej kwestii...

    Ja mam po zalogowaniu w Aliorze:
    EUR/PLN 0,0122
    USD/PLN 0,0106

  • 49. Data: 2020-09-15 17:36:45
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    W dniu wtorek, 15 września 2020 16:34:53 UTC+2 użytkownik Wojtek napisał:

    > Mam dochody w USD, IKA/TMUB wygrywają ;-) (chyba, że używa się nowych
    > kart wielowalutowych a nie stricte dolarowych, wtedy trochę beznadzieja)

    No to alior zdradził Cię wierutnie.
    Różowe T się kończy, ciekawe, czy będą wznawiać karty?
    W IKA dolarowej już nie wznowią.

    Ale z drugiej strony w celu wydawania na życie w złotówkach prawie na jedno wyjdzie,
    czy to po kursie MC przy operacjach kartą dolarową czy po kursie IKA (a tym bardziej
    ze zmniejszonym spreadem, dają każdemu kto napisze, że chce wymienić 10k euro - i
    choć piszą, że dają na 3 miesiące, to potrafi zostać na zawsze) - jedynie mniejsza
    wygoda, bo trzeba wymienić "z góry".
    Hmmm, choć może z drugiej strony - w IKA bankomaty krajowe były zawsze płatne dla
    "jednowalutowych" kart, a jak to jest/było w różowym T?

    A skoro w citku teraz takie dobre kursy to też i w citku - oczywiście wliczając
    niewygodę konieczności uprzedniej wymiany - wyjdzie na to samo.

    Pytanie jedynie o koszty SWIFT w przypadku przelewów USD - zapewne zza granicy - do
    IKA i do citka.
    W citku jest jeszcze citi global transfer - gdyby przypadkiem pracodawca też miał
    konto w citi to może być taniej i szybciej niż SWIFTem.

  • 50. Data: 2020-09-15 17:51:02
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    W dniu wtorek, 15 września 2020 17:31:17 UTC+2 użytkownik Szymon napisał:

> [...]
    o.html

    > Podejrzanie nisko coś... Pewnie jest jakiś haczyk...

    EUR/PLN nawet 0,0035!
    Hehe, a to wcale nie dla gold, tylko dla "nowego citi konta" - jak wskazuje treść
    linku, jak sobie przełączysz typ konta na inne to już nie jest tak ładnie.

    Ciekawe, czy to prawda (i jakaś super promocja) - w sumie nie mam jak sprawdzić, bo
    nie mam "nowego citi konta" (a zmieniać nie chcę, bo mi się skasuje zwolnienie z
    opłat za priority - choć ciekawy jestem, ile trwa taka zmiana taryfy), a ta strona
    wydaje się pokazywać jakieś głupoty - jak przełączę na "citi priority" to znów są
    fatalne kursy, prawie takie jak "zwykłe" banku - po zalogowaniu się mam w citi kantor
    coś zupełnie innego (choć kto wie, może to jak mBąku, jakaś oferta indywidualna? -
    jak ktoś ma citi priority to niech sprawdzi i policzy spready - oczywiście te po
    zalogowaniu się).
    Po przełączeniu na citi gold jest oczywiście o wiele lepiej, ale nie umywa się to do
    tych wartości dla "nowego citi konta".

    > Alior daje duże możliwości negocjacji. Ciekawe jak Citi w tej kwestii...
    >
    > Ja mam po zalogowaniu w Aliorze:
    > EUR/PLN 0,0122
    > USD/PLN 0,0106

    O, to ładnie, spread w wysokości 40% podawanego na stronie.