  • 41. Data: 2005-07-15 21:01:38
    Temat: Re: CPN i odmowa autoryzacji...
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    nod <n...@U...op.pl> writes:

    > Tylko, że ja te Voucher'y mam z nadrukiem AmEx'a i tylko takie karty
    > są obsługiwane przez żelazko, które posiadam. Żelazko odbija na
    > Voucher'ze tekst, że jest przystosowane do akceptacji AmEx'a. Chyba,
    > że takie potwierdzenie można wypisać na zwykłej kartce papieru.

    Zapewne tak (w ogole, to oczywiscie mozna, ale to zalezy od umowy
    z acquirerem).
    --
    Krzysztof Halasa

  • 42. Data: 2005-07-19 09:37:04
    Od: "tom bud" <t...@g...SKASUJ-TO.pl>

    gollum <n...@u...pl> napisał(a):

    > =2E.. co w takim przypadku powinienem zrobi=E6? Jak mam zap=B3aci=E6 za=20
    > zatankowane paliwo, je=B6li wydawca karty nie odpowiada? Czyja to jest=20
    > wina - moja, bo nie mam got=F3wki, sklepu (bo przecie=BF zobowi=B1zali si=
    > =EA=20
    > przyjmowa=E6 p=B3atno=B6ci kart=B1), PEKAO (jako w=B3a=B6ciciela terminal=
    > a) czy=20
    > wreszcie mojego banku?

    nie wiem jak jest na innych stacjach (podejrzewam ze podobnie) ale na BP,
    gdzie pracuje/pracowalem procedory sa proste:
    - nie przechodzi karta, dajesz swoj dokument, kasjer spisuje dane, oddaje ci
    (bo jak ktos juz wspomnial zatrzymac nie moze)i deklarujesz kiedy przywieziesz
    pieniadze. najlepiej tego samego dnia ewentualnie nastepnego. gdy nie
    doreczysz szmalu jestes zgloszony na policji
    jesli nie chcesz dac swoich dokumentow, i odjedziesz odrazu twoje numery
    samochodu zglaszane sa na policji jako ucieczka

    pozdrawiam i mam nadzieje ze te wyjasnienia komus sie kiedys przydadza (a
    najlepiej zeby takiej sytuacji unikneli)

  • 43. Data: 2005-07-25 07:53:41
    Od: Jurgen <J...@n...pl>

    On Tue, 12 Jul 2005 20:17:12 +0200, nod <n...@U...op.pl> wrote:

    > Nie
    > ma możliwości wpłat dowolnych na to konto

    sa
    wplacalem

    --
    pozdrawiam
    Jurek

  • 44. Data: 2005-07-25 10:30:28
    Od: Trzypion <t...@o...org.pulapka.pl>

    On Thu, 14 Jul 2005 10:53:57 +0200, Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>
    wrote:

    >Zawsze tak robie. Czego nie przeczytalem?

    Że autoryzacja głosowa nei ma nic do obecności/nieobecności karty.

    >Nie. Wpisanie numeru karty z klawiatury wcale nie oznacza *O, tak samo
    >moze to byc transakcja z fizyczna obecnoscia karty.

    Nie, ale jesli wklepujesz numer z klawiatury, to transakacja jest
    traktowana jako MO/TO/IO

    >*O jest wtedy, gdy sprzedawca _nie_ _widzi_ w ogole karty.

    Terminal ;)

    --
    ___________ (R)
    _______/ /_ http://trzypion.oldfield.org.pl/fotki/2005-06-19_Ple

  • 45. Data: 2005-07-25 15:04:42
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    Trzypion <t...@o...org.pulapka.pl> writes:

> [...]
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
    ^^^^^^

    > Że autoryzacja głosowa nei ma nic do obecności/nieobecności karty.

    A kto napisal podkreslony fragment?
    To, ze autoryzacja glosowa ma sie nijak do obecnosci karty to sam
    napisalem, wiec raczej chyba mam tego swiadomosc.

    > Nie, ale jesli wklepujesz numer z klawiatury, to transakacja jest
    > traktowana jako MO/TO/IO

    W jakichs szczegolnych terminalach moze? Albo w szczegolnej nomenklaturze?

    Bo tak normalnie, np. w nazewnictwie VISA, to wklepanie numeru
    z klawiatury to "key-entered transaction" i nalezy to do "card present
    transactions[1]". MO/TO/IO (mail/telephone/Internet order) to sa "card not
    present transactions[1]".

    BTW: podobno karty wirtualne mBanku nie dzialaly (np. nie dostawaly
    autoryzacji) przy "key-entered transactions", natomiast dzialaly z *O.
    Ale osobiscie nie sprawdzalem.

    [1] Card-present
    A merchant, market or sales environment in which transactions can be
    completed only if both a valid Visa card and cardholder are present.

    Widzisz tu cos o jakis terminalu? Nie wszyscy maja "terminale".

    [2] Card-not-present
    A merchant, market, or sales environment in which transactions are completed
    without a valid Visa card or cardholder being present. Card-not-present is
    used to refer to mail order, telephone order, and Internet merchants and
    sales environments.
    --
    Krzysztof Halasa

  • 46. Data: 2005-07-26 06:52:04
    Od: chrabcio <s...@t...pl>

    kuba napisał(a):

    > Generalnie to powinni ciachac zelazkiem po wypuklych, a faktury dla plaskich.

    generalnei to kawał chama i prostaka z Ciebie

    --
    chrabcio