  • 11. Data: 2020-06-29 17:49:38
    Temat: Re: Blokada na przelewy podatkowe
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2020-06-29 o 12:17, Marek pisze:

    > Jaka jest przydatność takiej funkcji?

    Po zasileniu konta i dokonaniu wszystkich przelewów
    z datą przyszłą i blokadą środków widzę ile mi zostaje
    po każdej takiej operacji - moge planować co zapłacić, jeśli na jakiś
    podatek mi nie wystarcza i mogę też nadwyżkę spokojnie przelać na coś
    innego.

    Po drugie to co pisze Kamil- nie wydam tego przypadkowo
    i potem nie zrobi mi się jakiś podatkowy przelew, bo nie będzie z czego.
    To dość wygodne gdy w dostępnych środkach
    nie ma tej kasy - jest tylko saldo widoczne większe.

    Po trzecie przyzwyczajenie w planowaniu budżetu na miesiąc.

  • 12. Data: 2020-06-29 17:59:35
    Od: k...@p...onet.pl (Kamil Jońca)

    cef <c...@i...pl> writes:

    > Po zasileniu konta i dokonaniu wszystkich przelewów
    > z datą przyszłą i blokadą środków widzę ile mi zostaje
    > po każdej takiej operacji - moge planować co zapłacić, jeśli na jakiś

    Tu należy jeszcze dość mocno podkreślić jedną rzecz. Ludzie
    nieprowadzący DG nie zdają sobie sprawy o ile *trudniejsze* jest
    planowanie w takim przypadku.[1]
    Gdy etatowiec dostaje przelew - to z grubsza to są jego pieniądze, może
    je wydać co do złotówki.
    Gdy prowadzący DG dostaje pieniądze - moze się okazać że z
    przychodzącego przelewu może 1/3 jest 'jego' i może je wydać. W tym
    momencie bank może mu pomóc za pomocą blokad, albo trzeba posiłkować się
    arkuszem kalkulacyjnym :)

    KJ
    [1] - tak, ja też przed założeniem dg nie zdawałem sobie z tego sprawy.

  • 13. Data: 2020-06-29 18:25:36
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Była w PKO BP taka blokada środków (na wpisany przyszły przelew), ale nie wiem, czy
    nadal mają taką opcję.

    -----

  • 14. Data: 2020-06-29 18:55:07
    Od: cef <c...@i...pl>

    Przeczytaj raz jeszcze pierwszego posta,
    to będziesz wiedział skąd się wziął ten wątek.

  • 15. Data: 2020-06-29 22:45:33
    Od: Alf/red/ <a...@u...waw.pl>

    W dniu 29.06.2020 o 17:59, Kamil Jońca pisze:
    > Gdy prowadzący DG dostaje pieniądze - moze się okazać że z
    > przychodzącego przelewu może 1/3 jest 'jego' i może je wydać.

    Ale że jak? Bo resztę "musi" wydać na różne składki i podatki? Ja
    etatowiec też muszę dużo pozycji opłacać co miesiąc, owszem nie ma tu
    ZUS czy US, ale mechanizm blokady przelewu przyszłego jest równie użyteczny.

    --
    Alf/red/

  • 16. Data: 2020-06-29 23:51:26
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    W dniu 29.06.2020 o 22:45, Alf/red/ pisze:

> [...]
    > etatowiec też muszę dużo pozycji opłacać co miesiąc, owszem nie ma tu
    > ZUS czy US, ale mechanizm blokady przelewu przyszłego jest równie

    Nie trzeba nawet działalności żadnej prowadzić, a mogą się trafić
    dochody, od których nie są co miesiąc pobierane zaliczki. Mój ojciec
    robił sobie przelewy na subkonto...

    MJ

  • 17. Data: 2020-06-29 23:58:45
    Od: k...@p...onet.pl (Kamil Jońca)

    Alf/red/ <a...@u...waw.pl> writes:

> [...]
    > etatowiec też muszę dużo pozycji opłacać co miesiąc, owszem nie ma tu
    > ZUS czy US, ale mechanizm blokady przelewu przyszłego jest równie

    Ale zwykle nie grozi ci za to KKS. :) Poza tym chodziło mi raczej o skalę
    tego. Ale fakt, może nie najszczęśliwiej to ująłem.

    KJ

    --
    http://wolnelektury.pl/wesprzyj/teraz/

  • 18. Data: 2020-07-01 11:33:59
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Pete" 5ef616a3$0$519$6...@n...neostrada.pl

    > Napisz poczta wewnętrzną, może a nóż widelec Ci to zrobią.

    'nuż', nie 'nóż'

    nuż <<wyraz o charakterze ekspresywnym>>
    a) <<oznaczający (w połączeniu z bezokolicznikiem) nagłe,
    gwałtowne, intensywne rozpoczęcie czynności; nuże>>
    A mały nuż wrzeszczeć.
    Dobiegł i nuż się wspinać na drzewo.

    b) <<nadający wypowiedzi odcień obawy, rzadziej nadziei>>
    A nuż przyjdzie.
    A nuż nie zrobi tego.

    Po co blokować, gdy można zlecić bezzwłocznie? -- rachunki
    chyba nie są opromilowane... Ktoś zleca przedwcześnie?

    --
    _._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.
    )\._.,--....,'``. Felix Lee

    Dwór stoi jak stał -- siedlisko wróbli i kukułek.
    (Chociaż plotka i wróżba przyszłość jakąś mu stwarza)
    W zmatowiałych salonach, gdzie się niegdyś snuły
    Karmione pamięcią duchy przodków gospodarzy,
    Ciągle w modzie kolumny i obce statuy

    Co raz ktoś zawoła o winnych wykrycie,
    Pan ręka pokazuje mu graniczne pale,
    Za którymi znikliście wy -- wygnani w przeżycie.

    Widzę was nieraz, gdy twarz ukryję w dłoniach.
    Macie przynajmniej wasze chlubne poniżenie,
    Gdy wygnanym łuk ziemi Ojczyznę przesłonił

  • 19. Data: 2020-07-01 14:30:28
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Mon, 29 Jun 2020 12:52:08 +0200, null<k...@p...onet.pl> wrote:
    > Że przypadkowo nie wydasz kasy przeznaczonej na podatki?

    Heh, żebym tak mógł....

    --
    Marek

  • 20. Data: 2020-07-01 15:39:37
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    k...@p...onet.pl (Kamil Jońca) writes:

    > Ale zwykle nie grozi ci za to KKS. :)

    Jeśli nie zapłacisz jakiegoś PITu albo innego VATu? Bez żartów.
    Przy obecnych stopach, to ludzie w taki sposób się finansują.
    --
    Krzysztof Hałasa