  • 21. Data: 2020-07-01 21:23:16
    Temat: Re: Blokada na przelewy podatkowe
    Od: cef <c...@i...pl>

    > Po co blokować, gdy można zlecić bezzwłocznie? -- rachunki
    > chyba nie są opromilowane... Ktoś zleca przedwcześnie?

    Nie chodzi o odsetki.
    Jak przykładowo przed terminem wypadnie coś niespodziewanego,
    to zawsze można blokadę zdjąć i świadomie zapłacić pieniędzmi
    przeznaczonymi na podatek za coś innego.
    A jak zapłacisz od razu, to już tego nie ma.

  • 22. Data: 2020-07-05 16:25:07
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "cef" 5efce2a5$0$17348$6...@n...neostrada.pl

    > Jak przykładowo przed terminem wypadnie coś niespodziewanego,
    > to zawsze można blokadę zdjąć i świadomie zapłacić pieniędzmi
    > przeznaczonymi na podatek za coś innego.
    > A jak zapłacisz od razu, to już tego nie ma.

    Z ciekawości zapytam -- ile tych podatków płacisz, skoro Ci
    różno_rakie tarcze nie pomogły w płynności? [w upłynnianiu?]

    --
    _._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.
    )\._.,--....,'``. Felix Lee

  • 23. Data: 2020-07-05 18:48:16
    Od: cef <c...@i...pl>

    > "cef" 5efce2a5$0$17348$6...@n...neostrada.pl

    > Z ciekawości zapytam -- ile tych podatków płacisz, skoro Ci
    > różno_rakie tarcze nie pomogły w płynności? [w upłynnianiu?]

    Nie ważne ile - ważne, że wpływy też są nieregularne i
    najczęściej nie wtedy kiedy podatek.
    Jak w płynności może pomóc tarcza (piszę tylko o sobie) jak zwolnienie z
    ZUS i pożyczka z PUP to raptem w sumie jakieś 10tys
    a bieżących stałych wydatków jest kilka tys. a obrót zanikł.
    Jakby co miesiąc dawali 10tys to bym jakoś płynniej miał :-)

  • 24. Data: 2020-07-06 08:41:47
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "cef" 5f020451$0$519$6...@n...neostrada.pl

    > Nie ważne ile - ważne, że wpływy też są nieregularne i

    ['Nie ważne', ale 'nieregularne'? -- dziwne zasady]

    > najczęściej nie wtedy kiedy podatek.
    > Jak w płynności może pomóc tarcza (piszę tylko o sobie) jak zwolnienie z ZUS i
    pożyczka z PUP to raptem w sumie

    PFR itd. -- nie brałeś? Nie masz pracowników?
    Więc i podatków za pracowników nie płacisz, i ZUSu...
    Za 3 miesiące ZUS u Ciebie samego to 5kpln?...
    Zdrowotnej nie odliczas od PITu?

    > jakieś 10tys a bieżących stałych wydatków jest kilka tys. a obrót zanikł.

    Nie jest aby tak, że podatki są skorelowane z ,,obrotami''?
    Zaś VAT płacisz tylko od dodanej -- zgodnie z definicją?
    Czyli bez obrotów [ciał niebieskich ptaków?] VATu nie płacisz?
    [zaś budując w mieszkaniówce mniej płacisz, niż otrzymujesz?...]

    BTW -- co to 'obroty'?
    - przychody wykazane w KPiR
    czy
    - netto (bądź brutto) wykazane w rejestrach VAT?

    > Jakby co miesiąc dawali 10tys to bym jakoś płynniej miał :-)

    Mnie też by przydało się tyle... Kiedyś tyle miałem dziennie...
    [qpiłbym dom z wentylacją nad wodą... i smartfon z DF GNSS...
    i może nawet akumulator do Fujitsu-Siemensa...]

    --
    _._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.
    )\._.,--....,'``. Felix Lee

  • 25. Data: 2020-07-06 12:02:45
    Od: cef <c...@i...pl>

> [...]

    > PFR itd. -- nie brałeś? Nie masz pracowników?
    > Więc i podatków za pracowników nie płacisz, i ZUSu...
    > Za 3 miesiące ZUS u Ciebie samego to 5kpln?...

    Tak się szczęśliwie złożyło, że pracowników pozwalniałem
    przed pandemią a ten co został
    był od połowy lutego na zwolnieniu.
    PFR wyszły jakieś grosze, więc zrezygnowałem.

    > Nie jest aby tak, że podatki są skorelowane z ,,obrotami''?
    > Zaś VAT płacisz tylko od dodanej -- zgodnie z definicją?
    > Czyli bez obrotów [ciał niebieskich ptaków?] VATu nie płacisz?

    Podatki są skorelowane z obrotami ale żeby to nie wywoływało
    problemów, to kontrahenci muszą płacić terminowo.
    VATu nie płacę - stawka 0%
    Poza tym sytuacja na rynku była słabiutka już przed covidem
    i dochodu specjalnie nie było w ostatnim roku stąd brak płynności.

    > BTW -- co to 'obroty'?
    > - przychody wykazane w KPiR
    >    czy
    > - netto (bądź brutto) wykazane w rejestrach VAT?

    No może faktycznie zbyt potocznym określeniem się posłużyłem.
    (a tu zaczepiony w księgowości wypytuje :-)
    Zamieniam na przychody, że zanikły.
    U mnie akurat to co w rejestrach netto zgadza się z tym w KPiR
    (jedynie drobne odchyłki są z różnic kursowych)

  • 26. Data: 2020-07-06 17:37:03
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "cef" 5f02f6c6$0$549$6...@n...neostrada.pl

    [cezfar? -- cezar i faraon w jednej osobie? cara też tam widać...]

> [...]

    > Poza tym sytuacja na rynku była słabiutka już przed covidem
    > i dochodu specjalnie nie było w ostatnim roku stąd brak płynności.

    Nie chwal się głośno, bo najwyraźniej dostałeś wsparcie jako już upadający...
    Stawka 0 -- czyli zarabiasz na VAT?... Odliczasz, ale nie doliczasz?
    Też bym tak chciał...

    Więc jakie podatki płacisz? xIT? Nieruchomościowe? Niejawne
    (aboRTV, śmieci, KGO, klimatyczne itp...) lub jakieś jeszcze inne?...

    > No może faktycznie zbyt potocznym określeniem się posłużyłem.

    Podwórkowym określeniem premiera MMorawieckiego, którego prof. WSModzelewski
    oficjalnie/publicznie zalicza do osób, które o podatkach wiedzą niewiele...

    > Zamieniam na przychody, że zanikły.

    > U mnie akurat to co w rejestrach netto zgadza się z tym
    > w KPiR (jedynie drobne odchyłki są z różnic kursowych)

    U mnie zazwyczaj nie zgadza się...
    Ale PFR ma wgląd nie tylko w deklaracje VAT czy JPK_VAT...
    Mnie tak podsumował/podciął, że aż żal...

    10 czerwca składałem wniosek via mBank -- w dniu imienin mojej siostry...
    Tuż po złożeniu wniosku wyskoczyłem do Lidla (8km/h chodem) i wyjąłem
    z wózka złotówkę. :) Po kilku dniach okazało się, że ta wyjęta z wózka
    złotówka jest całkiem spory zyskiem z tamtego dnia... ;)

    Ale nie narzekam na braki płynności -- ZUS za czerwiec zapłacony dawno,
    VAT kwartalny jeszcze nie, ale tylko z przyczyn organizacyjnych...
    W Millennium otworzyłem niedawno konto firmowe i choć w mBanku na
    firmowym zalega szmal, chyba coś zlecę także z Millego...

    Mille daje 200pln za założenie_plus_jakieś_wydatki...
    To drobiazg, bo dodaje 400pln za terminal...

    -=-

    Mnie do upadłości daleko! Wprawdzie przychody zmalały z uwagi na pandemię,
    ale dzięki wsparciu rządowemu daję sobie radę. [chyba napisałem zgodnie
    z obowiązującą formułą...]

    -=-

    Trochę mnie niepokoi czerwcowa Postojówka -- wniosek poszedł bez
    wyprofilowanego podpisu... Tak po prostu, spod PUE_ZUS...

    Majową Postojówkę dostałem na swe imieniny. :)

    Zwolnienia ze składek skończyły się -- jedno nie było pełne, bo
    chorowałem w marcu... Gdzieś tam w tak zwanym sercu boli ta strata,
    ale cóż poradzić...

    -=-

    [nuda... przydałaby się Klientka lub Klient...]

    --
    _._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.
    (,-.`._,'( coma |\`-/| .'O`-' .,; o.' e...@g...com '.O_'

  • 27. Data: 2020-07-06 17:50:56
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Eneuel Leszek Ciszewski" 5f02c7c5$0$17353$6...@n...neostrada.pl

    cezfar>> Jakby co miesiąc dawali 10tys to bym jakoś płynniej miał :-)

    E> Mnie też by przydało się tyle... Kiedyś tyle miałem dziennie...
    E> [qpiłbym dom z wentylacją nad wodą... i smartfon z DF GNSS...
    E> i może nawet akumulator do Fujitsu-Siemensa...]

    [chyba nie zdążę z qpnem przed wprowadzeniem drakońskiego podatku
    artystycznego... ciekawe, czy choć jeden grosz wpadnie rodzinie
    JKaczmarskiego z tego podatku... czy może całość zgarnie PKukiz
    i jego qmple, których znam tylko z polityki... smartfon potrzebny
    mi głownie do: Carrefouru/a, Lidla, map i nawigacji, banków...
    czasami odpalam także pornole z Jutuby, ale akurat artyści Jutuby
    dostają szmal od Googli... oczywiście daję kciuki w górę, dzwonki,
    suby... czasami nawet komenty... Kukiz chwali się publicznie w TV
    swą rzekomą samowystarczalnością... szkoda, że nie wspomina przy
    okazji o obowiązkowych haraczach ściąganych także od tych, którym
    nie po drodze z taka sztuką... 6% -- podatek smartfonowy...]

    --
    _._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.
    (,-.`._,'( coma |\`-/| .'O`-' .,; o.' e...@g...com '.O_'

  • 28. Data: 2020-07-06 18:12:09
    Od: cef <c...@i...pl>

    > Nie chwal się głośno, bo najwyraźniej dostałeś wsparcie jako już
    > upadający...

    Upadam już dwa lata i jeszcze w międzyczasie dochodowy płacę :-)

    > Stawka 0 -- czyli zarabiasz na VAT?... Odliczasz, ale nie doliczasz?
    > Też bym tak chciał...

    Istotą VATu jest to, że jest teoretycznie neutralny.
    Odliczam, nie doliczam, ale dostawcom płace brutto,
    więc wychodzę na zero.
    Zyskiem z preferencyjnej stawki jest jedynie to, że nie muszę
    płacić go do US pod jakimś terminowym rygorem.
    No i w dobie pandemii zanotowałem najszybszy zwrot VAT w swojej historii-
    deklaracja 02.06.2020 wieczorem - zwrot 05.06.2020 na rachunku.

    > Więc jakie podatki płacisz? xIT? Nieruchomościowe? Niejawne
    > (aboRTV, śmieci, KGO, klimatyczne itp...) lub jakieś jeszcze inne?...

    Pytasz tak jakbym skarżył się na podatki.
    Płacę PIT jedynie i zawsze chciałem płacić wysokie podatki.

> [...]
    > złotówka jest całkiem spory zyskiem z tamtego dnia... ;)
    >
    > Ale nie narzekam na braki płynności -- ZUS za czerwiec zapłacony dawno,

    Brak płynności nie wynika
    z podatku tylko ze stałych obciążeń, które trzeba płacić, żeby
    utrzymać źródło dochodu

    > Mnie do upadłości daleko! Wprawdzie przychody zmalały z uwagi na pandemię,
    > ale dzięki wsparciu rządowemu daję sobie radę. [chyba napisałem zgodnie
    > z obowiązującą formułą...]

    Każdy prowadzący działalność ma jakiś bufor, żeby nie upadać
    po miesiącu czy dwóch słabszej koniunktury, ale w branży przemysłowej
    zapowiedzi recesji były już od dawna i teraz nawet nikt nie wie czy ona
    już jest
    czy to dopiero wstęp do tragedii.
    Ja akurat jestem mocno związany z rynkiem niemieckim i jak słyszę
    u polityków to antyniemieckie wycie, to czuję jakby mi ktoś przecinał
    linę, której się chwytam.
    Z kilkoma niemieckimi przedsiębiorcami znam się bardziej niż tylko
    biznesowo i wiem jaki jest odbiór takiego gadania.
    W sumie to działanie na szkodę Państwa, bo niszczy kontakty
    i prowadzi do zubożenia budżetu, ale trudno na to paragraf KK znaleźć.

    > [nuda... przydałaby się Klientka lub Klient...]

    O tak, klient zamawiający i płacący to skarb.