  • 11. Data: 2008-02-07 11:11:12
    Temat: Re: Bankowe lokaty a belka
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Do tej listy dodałbym ostatni wypadek. Biuro maklerskie, które dowało
    bodajże tydzień czasu na podjęcie decyzji czy zlecenie złożone
    telefonicznie (i już wykonane) ma być wycofane. Nie widziałem informacji
    czy i w jaki spór sądowy z klientem który ten mechanizm wykorzystał został
    już rozstrzygnięty.

  • 12. Data: 2008-02-07 12:30:38
    Od: Jacek Osiecki <j...@c...pl>

    Dnia Thu, 07 Feb 2008 11:15:51 +0100, Arek257 napisał(a):
    > Skąd te liczby? Przy oprocentowaniu 5.05% mi wyszło efektywnie (po
    > odjęciu podatku i naliczeniu miesięcznej kapitalizacji) 4.17% rocznie, a
    > naliczonych odsetek 5.17%.

    ; 1.0505^12
    ~1.80614528163943842133

    Tyle by wyszło gdyby nie było Belki.

    ; 5.05/1.19
    ~4.24369747899159663866

    Tyle wynosi prawdziwe oprocentowanie po tym jak Belka nas okradnie

    ; 1.0424^12
    ~1.64593557630575931662

    I tyle wychodzi po 12 miesięcznych kapitalizacjach.

    Uprościłem, zakładając że:
    - jakąś kwotę wrzucamy na konto 1. stycznia i sprawdzamy stan konta po roku
    - nie bierzemy pod uwagę zaburzeń wynikających z zaokrągleń podstawy
    opodatkowania i pobieranego podatku
    Tak więc nie jest to do końca idealne wyliczenie, ale mniej więcej oddaje
    rzeczywistość.

    Pozdrawiam,
    --
    Jacek Osiecki j...@c...pl GG:3828944
    (c) Tomasz Olbratowski 2004

  • 13. Data: 2008-02-07 12:38:42
    Od: "Slavekk" <S...@g...pl>

    > ; 1.0505^12
    > ~1.80614528163943842133

    Error
    (1+0,0505/12)^12=1,05168

    Reszte sobie sam policz

    Sławek

  • 14. Data: 2008-02-07 21:01:37
    Od: Marcin Mokrzycki <m...@p...pl>

    On Thu, 7 Feb 2008 11:11:12 +0000 (UTC), jureq wrote:

> [...]
    > czy i w jaki spór sądowy z klientem który ten mechanizm wykorzystał został

    Wydaje mi się, że kompletnie pokręciłes ;-)

    OIDP to były fundusze inwestycyjne Commercial Union. Odkupienie lub
    dokupienie jednostek zgłaszało się telefonicznie, a następnie trzeba było
    potwierdzić zlecenie odsyłając podpisany formularz. Jeśli nie dopełnilo się
    tego wymogu to transakcja była anulowana.

    --
    Marcin Mokrzycki
    gg:659336 o2:mmokrzycki