  • 1. Data: 2005-12-23 08:48:00
    Temat: [BPH] Józek pompował na darmo?
    Od: "Jacek" <j...@p...onet.pl>

    Witam,

    http://gielda.onet.pl/0,1217742,wiadomosci.html

    Ministerstwo Skarbu Państwa chce, aby UniCredit Italiano w ciągu miesiąca
    sprzedało wszystkie posiadane akcje Banku BPH, gdyż jest przeciwne planowanej
    fuzji Pekao z BPH - poinformował w programie Radia Maryja minister skarbu
    Andrzej Mikosz.

    "Po pierwsze, absolutnie rząd Rzeczypospolitej uważa nabycie przez UniCredit
    Banku BPH za niekorzystne dla polskiego rynku finansowego. Jedynym organem,
    który ma uprawnienie do tego, żeby nie wyrazić zgody w tej chwili na to nabycie
    jest Komisja Nadzoru Bankowego. Przedstawiciele rządu na pewno będą głosowali
    przeciwko temu" - powiedział Mikosz.

    "Minister Skarbu Rzeczypospolitej, na podstawie umowy prywatyzacyjnej zawartej z
    UniCredit Italiano, wezwał UniCredito Italian do przywrócenia w terminie
    miesiąca stanu zgodnego z umową prywatyzacyjną poprzez zbycie wszystkich
    posiadanych przez grupę UniCredito Italiano akcji w Banku BPH" -dodał.

    Włoski bank posiada 71,03 proc. akcji BPH po fuzji z Bayerische Hypo- Und
    Vereinsbank, czyli HVB, dotychczasowym strategicznym inwestorem w BPH.

    UniCredit jest większościowym akcjonariuszem banku Pekao.

    Włosi nie mogą jednak wykonywać prawa głosu na WZA BPH do czasu, aż otrzymają
    pozwolenie od Komisji Nadzoru Bankowego.

    BTW #1:
    O tym, jak głeboko tkwię w komuszej III RP świadczy uśmieszek spowodowany
    miejscem, w którym minister to obwieścił ;-) .
    Józek, a może rzutem na taśmę poszedłbyś na jakąś pielgrzymkę?
    A może jakieś affinity BPH RM?

    BTW #2:
    Gwiazdka z debetem
    http://gospodarka.gazeta.pl/gospodarka/1,33181,30815
    37.html?skad=rss

    BTW #3:
    Chwalę BPHowskie powiadomienia dotyczące kart (u mnie KK) - działa. Fajny
    ficzer.

    --
    Pozdrawiam,
    Jacek

  • 2. Data: 2005-12-23 09:01:57
    Temat: Re: [BPH] Józek pompował na darmo?
    Od: ...@...c

    Dnia 23 Dec 2005 09:48:00 +0100, Jacek napisał(a):

> [...]
    > fuzji Pekao z BPH - poinformował w programie Radia Maryja minister skarbu

    A co ma moherowy ministerek do prywatnego banku? Chłopaczkowi juz porypało
    się - nie wszystko to jego piaskownica.

    --
    pozdrawiam,

  • 3. Data: 2005-12-23 10:30:53
    Od: "LECH DUBROWSKI" <l...@p...onet.pl>

    Użytkownik <...@...c>

    > A co ma moherowy ministerek do prywatnego banku? Chłopaczkowi juz porypało
    > się - nie wszystko to jego piaskownica.

    To tylko potwierdza to co mowia niektorzy, ze PiS bardziej niz SLD swoj styl
    rzadzenia wzoruje n PZPR.

    Leszek :)

  • 4. Data: 2005-12-23 15:15:39
    Od: Jurek Wawro <j...@W...tenar.pl>

    ...@...c napisał(a):

    > A co ma moherowy ministerek do prywatnego banku? Chłopaczkowi juz porypało
    > się - nie wszystko to jego piaskownica.

    Czytać nie nauczyli?

    "Minister Skarbu Rzeczypospolitej, na podstawie umowy prywatyzacyjnej
    zawartej z UniCredit Italiano, wezwał UniCredito Italian do przywrócenia
    w terminie miesiąca stanu zgodnego z umową prywatyzacyjną"

    Jeśli z umowie prywatyzacyjnej to wynika, to chyba coś ma?

    Jurek

  • 5. Data: 2005-12-23 16:18:38
    Od: "Leszek" <rot_xiii@yrfmrxbyrpu_an_xbagb.pl>

    LECH DUBROWSKI wrote:
    > Użytkownik <...@...c>

    > To tylko potwierdza to co mowia niektorzy, ze PiS bardziej niz SLD
    > swoj styl rzadzenia wzoruje n PZPR.

    NIe - potwierdza, że ktoś dba o klienta, dla którego mizerna konkurencja
    między bankami osłabłaby jeszcze bardziej, a on straciłby na tym.
    Jak nie lubię moheru tak TA decyzja mnie cieszy.

    Leszek

  • 6. Data: 2005-12-23 16:56:38
    Od: "MK" <m...@i...pl>

    "Leszek" <rot_xiii@yrfmrxbyrpu_an_xbagb.pl> wrote in message

    > NIe - potwierdza, że ktoś dba o klienta, dla którego mizerna konkurencja
    > między bankami osłabłaby jeszcze bardziej, a on straciłby na tym.
    > Jak nie lubię moheru tak TA decyzja mnie cieszy.

    Naiwny. Nie chodzi o zaden interes konsumenta a o utrzymanie pozycji PKOBP,
    ktory jest pod kontrola Skarbu Panstwa. Przez utrzymanie pozycji PKO, SP ma
    znaczny wplyw na to co sie dziej na rynku bankowym. Mniejsze banki musza
    dostosowac swoja oferte do oferty PKOBP. Niestety jest to polityka
    krotkowzroczna, bo na rynku europejskim nawet najwieksze PKOBP, jest niezbyt
    duzym bankiem. Pelna liberalizacja rynku bankowego pokaze nam na ile sluszne
    byly dzialania SP.

    MK

  • 7. Data: 2005-12-23 17:47:43
    Od: ...@...c

    Dnia Fri, 23 Dec 2005 15:15:39 +0000, Jurek Wawro napisał(a):

> [...]
    > w terminie miesiąca stanu zgodnego z umową prywatyzacyjną"
    >
    > Jeśli z umowie prywatyzacyjnej to wynika, to chyba coś ma?

    mnie nauczyli nawet czytać do końca - wiec sprawdz na jakiej to podstawie
    moherowy mini-ster chce aby akcje zostały sprzedane a zauważysz że po
    pierwsze UniCredit nie wykorzystuje swojego prawa głosu po drugie - po
    klepnięciu zgody przez KNB, Uni połączy oba banki (czego nie ukrywa) wiec
    kurewsko ciężko będzie im prowadzić konkurencyjny biznes wobec PKO w którym
    to będzie...... PKO :D

    --
    pozdrawiam,

  • 8. Data: 2005-12-23 19:00:22
    Od: "Jacek" <j...@p...onet.pl>

    > Jestem ponadto przekonany, ze gdyby minister był nie-moherowy
    > to nikt by na to uwagi nie zwraał.

    Syndrom oblężonej twierdzy?

    Twoje przekonanie, chociażby ze względu na mnie, jest nieprawdziwe - takie mam
    hobby, jeśli chodzi o ten bank :-) Zresztą hobbystów "w tym temacie" jest więcej
    na grupie, zarówno jeśli chodzi o plusy dodatnie, jak i ujemne.

    Googlnij sobie. O belkowym chociażby. Moher - świeża rzecz.

    --
    Pozdrawiam,
    Jacek

  • 9. Data: 2005-12-23 19:44:14
    Od: Jurek Wawro <j...@W...tenar.pl>

    ...@...c napisał(a):
> [...]
    > kurewsko ciężko będzie im prowadzić konkurencyjny biznes wobec PKO w którym

    Po "klepnięciu" przez KNB rzeczywiście nie można będzie mówić o
    konkurencji między PeKaO, a BPH. Ale na dzień dzisiejszy stan jest taki,
    że umowa prywatyzacyjna jest złamana, a w związku z tym rząd będzie
    argumentował przeciw zgodzie KNB. Nie widzę w tych działaniach
    niczego dziwnego (czas pokaże - czy zamiary ministra się powiodą).

  • 10. Data: 2005-12-23 20:57:38
    Od: g...@p...onet.pl (Piotr Gralak)

    On 23 Dec 2005 09:48:00 +0100, "Jacek" <j...@p...onet.pl>
    wrote:

    >BTW #2:
    >Gwiazdka z debetem
    >http://gospodarka.gazeta.pl/gospodarka/1,33181,3081
    537.html?skad=rss

    Cieszę się że Wyborcza o tym napisała. Złodzieji trzeba piętnować. A
    jak złodziejem jest bank, to już w ogóle.

    PG