  • 1. Data: 2005-12-22 21:10:10
    Temat: LIBOR w góre, WIBOR w dól...
    Od: "Radio69" <r...@u...com.pl>

    Szukalem ostatnio kredytu mieszkaniowego,
    i co osoba to inna opinia, PLN czy CHF.
    Doradcy, bankowcy, prasa, internet, tv, nikt
    nie potrafil mnie przekonać na którąś z walut,
    PLN droższy, CHF coraz bardziej ryzykowny,
    a gdy jedna pani (10 lat w kredytach) powiedziala mi
    ze PLN lepiej, bo stabilniejszy przy nowym rządzie, ale
    jesli rządzila by samoobrona i LPR, to by wziela w CHF
    zzdurnialem zupelnie.
    Kredyt juz wziąlem (CHF), nie szukam porady, tylko waszej opinii o temacie.

    rs

  • 2. Data: 2005-12-22 21:40:11
    Temat: Re: LIBOR w góre, WIBOR w dól...
    Od: "Nuworysz" <n...@o...pl>

    ja wziąłem w PLN, mimo oburzenia części grupy. Na starcie, na dzień
    dzisiejszy sprawa wygląda tak, że płacisz mniejsze miesieczne raty ode mnie,
    ale i też musiałeś kupić CHF po "ichnim" kursie. Osobiście obstawiam na
    dalsze obniżki stóp procentowych w najbliższych latach. Co w przyszłości ze
    stopami w Szwajcarii nie wypowiadam się, co z walutami, też trudno
    powiedzieć, przy kredycie walutowym musisz kontrolować i obserwować te
    dodatkowe parametry. Mnie przed wzrostem stóp zabezpiecza możliwość szybszej
    spłaty. Kredyt mam na 10 lat.

    pozdr

  • 3. Data: 2005-12-22 22:44:22
    Od: "Artur A. Surowiec" <s...@k...pl>

    "Radio69" <r...@u...com.pl> wrote in message
    | Szukalem ostatnio kredytu mieszkaniowego,
    | i co osoba to inna opinia, PLN czy CHF.
    | Doradcy, bankowcy, prasa, internet, tv, nikt
    | nie potrafil mnie przekonaae na któr?? z walut,
    | PLN dro?szy, CHF coraz bardziej ryzykowny,
    | a gdy jedna pani (10 lat w kredytach) powiedziala mi
    | ze PLN lepiej, bo stabilniejszy przy nowym rz?dzie, ale
    | jesli rz?dzila by samoobrona i LPR, to by wziela w CHF
    | zzdurnialem zupelnie.
    | Kredyt juz wzi?lem (CHF), nie szukam porady, tylko waszej opinii
    o temacie.

    Z moich obserwacji na waskiej grupie znajomych pracownikow
    roznych bankow, prawie wszyscy biora w zlotowkach i brali w
    zlotowkach i bylo to jakis czas temu, kiedy wiekszosc klientow
    brala CHF. Prawda jest taka, ze ludzie z pl.biznes.banki
    zastanawiaja sie w jakiej walucie wziac kredyt, natomiast normalni
    ludzie ida do banku i najczesciej dowiaduja sie ze nie maja
    zdolnosci, zeby wziac kredyt w PLN i musza wziac w CHF, albo po
    prostu biora to co wydaje sie tansze.
    Jak pewnie slyszales rozwaza sie ograniczenie mozliwosci
    udzielania kredytow w walutach obcych - to o czyms swiadczy. Kredyt
    bierze sie czesto na 20 - 30 lat, w takim okresie moze sie zmienic
    wszystko i o ile raczej na pewno stala rata w PLN bedzie coraz
    mniej warta o tyle w przypadku CHF wlasciwie nie wiadomo. Darmowe
    przewalutowanie Cie nie zabezpiecza, bo jak dostaniesz transze
    kredytu po gorszym kursie to Ci nie pomoze zaplacic za materialy
    budowlane. Poza tym jak frank sie umocni i przewalutujesz to
    bedziesz mial wieksza kwote w zlotych.
    Naturalnie mozna tez duzo zarobic;-)

    --
    Pozdrawiam!
    AASurowiec

  • 4. Data: 2005-12-22 23:20:25
    Od: "Nuworysz" <n...@o...pl>

    > Darmowe przewalutowanie Cie nie zabezpiecza

    nie ma darmowych przewalutowan, tak naprawde bank poda swój wlasny kurs
    wymiany, który zalezy tylko od kaprysu, bank na tym dobrze zarobi,
    niezaleznie od tego czy Ty tez na tym zarobisz, czy nie...

    pozdr

  • 5. Data: 2005-12-23 01:18:55
    Od: "Artur A. Surowiec" <s...@k...pl>

    "Nuworysz" <n...@o...pl> wrote in message

> [...]
    zarobi,
    | niezaleznie od tego czy Ty tez na tym zarobisz, czy nie...

    To jasne, co wiecej zarabia sie na tym tak dobrze, ze nie mam
    pojecia dlaczego niektore banki pobieraja oplaty, zamiast zachecac
    klientow o przewalutowan, nawet kilka razy dziennie. Moze ze
    wzgledow etycznych, zeby nie robic klientom klopotow;-) Nawet mam
    taka spiskowa teorie, ze przy "dobrym" kursie oplaca sie bankom
    robic darmowe wyplaty w bankomatach za granica (tyle, ze jeszcze
    bardziej oplaca sie robic platne;-))

    --
    Pozdrawiam!
    __________

  • 6. Data: 2005-12-23 09:07:55
    Od: "Jacek Maliszewski EFIX Polska" <j...@e...com>

    Użytkownik "Radio69" <r...@u...com.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > zzdurnialem zupelnie.
    > Kredyt juz wziąlem (CHF), nie szukam porady, tylko waszej opinii o

    http://www.efixpuls.pl/cotton2/dokumenty/analizy/spe
    cjalne/efixSP1_20051210.sxw.html

    Zerknij na to. Nie jest to jakas doglebna analiza. Ale troszke pozwala na
    wyciagniecie wlasnych wnioskow.

    Pozdrawiam

    Malin

  • 7. Data: 2005-12-23 09:55:56
    Od: "K" <k...@v...pl>

> [...]
    > kredytu po gorszym kursie to Ci nie pomoze zaplacic za materialy
    > budowlane. Poza tym jak frank sie umocni i przewalutujesz to

    Witam!
    Musisz mieć bardzo wąską grupę znajomych pracowników banków albo też są to tacy
    pracownicy,którzy nie umieją liczyć:))
    Albo to są znajomi nuworysza,którzy bierze kredyt,bo ma go zamiar szybko spłacić
    i twierdzi,że to mu poprawia płynność:)Zarabia w ciągu roku na
    nieruchomości,spłaca kredyt i już - dobre:))Tylko w takim razie co z tą
    płynnością:))A nie chce na gpw,bo to ryzykowne-szczególnie teraz w okresie
    hossy-ciągle słyszałam,że to szybka inwestycja,więc czemu nie gpw,tylko
    nieruchomości?:))
    Dobra dość prześmiewczego gadania:
    To,ze rozważa się możliwości ograniczenia udzielania kredytow w walutach
    obcych-świadczy nie o tym,że to grozi biednym ludziom,bo oni takie gupie są,że
    nic nie wiedzą,a raczej o tym,że duże banki nigdy nie udzielające kredytów w
    walutach straciły swoje wysokie zarobki,jakie miały z racji udzielania
    kredytów.A dlaczego straciły,bo nie udzielały kredytów w cechaefach.Trzeba by tę
    pozycję odzyskać,bo jak mogą wysokie miejsca w rankingach zajmować takie banki
    jak Millenium, BOŚ,Getin(czyli DOM Bank)-przecież to utrata ogromnych zysków dla
    gigantów.A można w bardzo łatwy sposób wykosić konkurencję,ot malutki
    zakazik,konkurencja dostanie po tyłku i znów PeKaO,BZWBK,ING biorą kasę,bo rynek
    nienasycony jest i mieszkań wciąż potrzeba,więc kredyty ciągle będą brane,a że
    nie wszyscy chętni będą spełniali warunki na pln,to już inna brocha.
    Jakby nie liczyć kredyt we franiach będzie tańszy,ale nie do wszystkich to
    dociera,a ryzyko?W tej chwili ryzykiem jest wszystko,ale czy nie warto żyć?:))
    Pozdrawiam i Życzę wszystkiego dobrego w te piękne Święta.
    K.

  • 8. Data: 2005-12-23 11:13:56
    Od: "Nuworysz" <n...@o...pl>

> [...]
    > płynność:)Zarabia w ciągu roku na nieruchomości,
    > spłaca kredyt i już - dobre:))Tylko w takim razie co z tą

    Tak, każdemu raz w życiu trafia sie taka okazja, ale korzysta z niej ten kto
    ma zdolność i płynność

    > A nie chce na gpw,bo to ryzykowne-szczególnie teraz w
    > okresie hossy-ciągle słyszałam,że to szybka inwestycja,

    a Może właśnie Pan Nuworysz działa na gpw i nie chce teraz realizować zysków
    póki trwa hossa ? a może Pan Nuworysz nie chce płacić podatków w 2006, bo
    jeśli zaczeka jeszcze tydzień to zapłaci dopiero w 2007 roku ?

    > więc czemu nie gpw,tylko nieruchomości?:))

    Cóż, nawet na poza giełdą ludzie wiedzą co to jest dywersyfikacja portfela,
    poza tym nieruchomości to jedyna inwestycja, która w dłuższym terminie może
    konkurować z akcjami, i jest bardziej bezpieczna, jeśli nie w nieruchomości
    to w co ładować ? :-)

    Wesołych Świąt !!! :-)

    pozdr
    N.

  • 9. Data: 2005-12-23 12:07:36
    Od: "zch28" <z...@u...pl>

> [...]
    > ludzie ida do banku i najczesciej dowiaduja sie ze nie maja
    > zdolnosci, zeby wziac kredyt w PLN i musza wziac w CHF, albo po

    Ja nie mialem wyboru w zlotówkach bym nie dostal.
    Po co to cale bicie piany. Bedziemy wiecej zarabiac to sie bedziemy zastanawiac.

    zch