  • 1. Data: 2021-09-09 13:21:02
    Temat: AliorKantor...no nie, tego już za wiele! Przenoszę się do AIONu
    Od: "witrak()" <w...@h...com>

    Okazało się, że dziennie można przelać równowartość 5kPLN. Łącznie we wszystkich
    walutach! To ile czasu trzeba wyprowadzać jakieś sensowne pieniądze!

    No chyba, że coś się zacięło. Ale eksperymentować więcej nie będę.

    Tylko, czy ktoś wie, czy można konto Aion doładować kartą debetową AliorKantoru? I
    czy nie ma jakichś opłat?

    witrak()

  • 2. Data: 2021-09-09 13:23:32
    Od: Robert_DF <r...@g...com>

    W dniu 09.09.2021 o 13:21, witrak() pisze:

    > Tylko, czy ktoś wie, czy można konto Aion doładować kartą debetową AliorKantoru? I
    czy nie ma jakichś opłat?

    > witrak()

    to już w TOiP Aliora sprawdź, Aion nie pobiera opłaty

    --
    pozdrawiam
    Roberts

    kredyty-ubezpieczenia-inwestycje
    https://www.linkedin.com/in/robert-sierant-367503140
    /

  • 3. Data: 2021-09-09 13:47:23
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    czwartek, 9 września 2021 o 13:21:04 UTC+2 witrak() napisał(a):
    > Okazało się, że dziennie można przelać równowartość 5kPLN. Łącznie we wszystkich
    walutach! To ile czasu trzeba wyprowadzać jakieś sensowne pieniądze!

    Hmm, ostatni raz przelewałem w marcu 2020, wtedy bez problemu poszło sporo więcej.

    > No chyba, że coś się zacięło. Ale eksperymentować więcej nie będę.

    Ale co właściwie się pokazuje lub nie pokazuje?
    Może przelewy wiszą w "czekających na potwierdzenie białkowe"?
    Wtedy warto dzwonić samemu do aliora, bo sami to pół dnia potrafią zwlekać.

    > Tylko, czy ktoś wie, czy można konto Aion doładować kartą debetową AliorKantoru? I
    czy nie ma jakichś opłat?

    Kartą z IKA nie próbowałem.
    Najlepiej zacznij jakąś mała kwotą.
    Tylko uważaj, bo kartą można doładować tylko złotówkowe!
    Ze strony aion to mały problem, prawie bez straty odkupisz sobie walutę, ale alior
    może zerżnąć - jeśli pójdzie z konta euro, to niewiele, tylo prowizję MC, ale jak z
    dolarowego to i 7,5%, a może i 15%.
    Choć hmmm, z dolarowego to raczej nie ma niebezpieczeństwa, bo jak aion obciąży w
    złotówkach, to pójdzie albo ze złotówkowego bez prowizji albo z euro z prowizją MC.

    Ale w aion też podobno "doładowywanie kartą" jedynie max. 20k/mc (to i tak dobrze, w
    belgijskim jest tylko 1k euro) - choć niektórym udało się na większą sumę.
    Oczywiście doili kredytówki, bo z debetówką różnica jest tylko w czasie dojścia
    przelewu.

    A, i nie przestrasz się, jak przy "doładowywaniu kartą" po 3D-Secure wyskoczy Ci "nie
    można załadować strony" - ja tak miałem przy kartach santandera i mBąka (w sumie nic
    dziwnego, że nie może, skoro chce ładować z "localhost").
    Ciekawe, czy to akurat "unodcumented feature" mojego tabletu czy wszyscy tak mają?

  • 4. Data: 2021-09-09 13:50:42
    Od: Wojciech Bancer <w...@g...com>

    On 2021-09-09, witrak() <w...@h...com> wrote:

> [...]
    > trzeba wyprowadzać jakieś sensowne pieniądze!
    > No chyba, że coś się zacięło. Ale eksperymentować

    W ustawieniach konta możesz sobie zmienić limity
    transakcyjne...

    --
    Wojciech Bańcer
    w...@g...com

  • 5. Data: 2021-09-09 13:59:51
    Od: "witrak()" <w...@h...com>

    On Thursday, September 9, 2021 at 1:47:25 PM UTC+2, Dawid Rutkowski wrote:
    walutach! To ile czasu trzeba wyprowadzać jakieś sensowne pieniądze!
    > Hmm, ostatni raz przelewałem w marcu 2020, wtedy bez problemu poszło sporo więcej.
    > Ale co właściwie się pokazuje lub nie pokazuje?

    Jak się wpisuje kwotę większą niż 5kPLN to pojawia się informacja, że to za dużo i
    dzienny limit jest 5KPLN.
    No to przelałem.

    A potem chciałem EUR. Najpierw wpisałem tyle ile było ;-) i dowiedziałem się że max
    kwota przelewu dziennie jest rownowartość 5 kPLN. No to poprawiłem na 1100 EUR. Wtedy
    komunikat się zmienił - bank objaśnił mi, że łączny limit z tym, co wcześniej
    wysłałem w PLN, i równowartość kwoty w walucie razem daje ... i to jest więcej niż
    5kPLN...

    Fajne, nie?

  • 6. Data: 2021-09-09 14:00:30
    Od: "witrak()" <w...@h...com>

    On Thursday, September 9, 2021 at 1:51:01 PM UTC+2, Wojciech Bancer wrote:

    > W ustawieniach konta możesz sobie zmienić limity
    > transakcyjne...

    Mogę. Na max 5kPLN.

    witrak()

  • 7. Data: 2021-09-09 14:17:46
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    czwartek, 9 września 2021 o 14:00:31 UTC+2 witrak() napisał(a):

    > Mogę. Na max 5kPLN.

    I popsułeś IKA, a nawet całego aliora.
    Czy to tylko u mnie przestał działać?
    kantor przekierowuje na alior - i wyskakuje błąd przekierowania.
    A apka pokazuje prace konserwacyjne.

  • 8. Data: 2021-09-09 15:19:45
    Od: Wojciech Bancer <w...@g...com>

    On 2021-09-09, witrak() <w...@h...com> wrote:

    [...]

    > Mogę. Na max 5kPLN.

    Przez web?
    Ja sobie tam 10k ustawiłem.

    --
    Wojciech Bańcer
    w...@g...com

  • 9. Data: 2021-09-09 17:02:04
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    czwartek, 9 września 2021 o 15:19:47 UTC+2 Wojciech Bancer napisał(a):
    > On 2021-09-09, witrak() <w...@h...com> wrote:
    > [...]
    > Przez web?
    > Ja sobie tam 10k ustawiłem.

    Ja ustawiłem 1M - to przez www, dla apki można max. 50k. Ciekawe, jak jeden debil z
    drugim to wyjaśniają - zapewne na poziomie dziennika telewizyjnego - jakby nie
    patrzeć jest to bank rządowy :(
    A co do niemożności zmiany to OP zapewne wpadł w pułapkę AJAXa - żeby podnieść limit
    pojedynczej transakcji i żeby nie wyskakiwało na czerwono "Kwota nie powinna być
    wyższa niż 1 000 000,00" (od kiedy to "nie powinna" oznacza zabronienie?) to najpierw
    trzeba zmienić w polu "limit dzienny".
    Echh, mistrzowie UX ;P

  • 10. Data: 2021-09-10 08:42:46
    Od: Szymon <...@w...pl>

    W dniu 2021-09-09 o 13:21, witrak() pisze:
    > Okazało się, że dziennie można przelać równowartość 5kPLN. Łącznie we wszystkich
    walutach! To ile czasu trzeba wyprowadzać jakieś sensowne pieniądze!

    Mylisz się. Przelewałem dużo większe kwoty zarówno w PLN, jak i
    walutach. Nie było problemu.
    Wczoraj była jakaś awaria - może dlatego miałeś problemy:

    https://www.bankier.pl/wiadomosc/Awaria-w-Alior-Bank
    u-Nie-dziala-bankowosc-elektroniczna-8184948.html

    > No chyba, że coś się zacięło. Ale eksperymentować więcej nie będę.

    U mnie wczoraj kantor działał bez problemów, ale czasami tak to jest z
    awariami - nie zawsze dotyczą wszystkich klientów.