  • 1. Data: 2021-09-10 11:33:30
    Temat: Pocztowy - ZawszeDarmowe -> Rachunek Podstawowy
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    W Pocztowym konto ZawszeDarmowe od 1.09 ma płatne wpłaty na poczcie na swoje
    konto.
    Szybka lektura wskazuje, że Rachunek Podstawowy ma bezpłatne przelewy i
    bezpłatne wpłaty.

    Używa ktoś tego konta, są tam jakieś haczyki, których nie dojrzałem?
    Można zmigrować (pewnie tylko w oddziale)?

  • 2. Data: 2021-09-10 12:10:25
    Temat: Re: Pocztowy - ZawszeDarmowe -> Rachunek Podstawowy
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    piątek, 10 września 2021 o 11:35:56 UTC+2 r...@k...pl napisał(a):
> [...]
    >
    > Używa ktoś tego konta, są tam jakieś haczyki, których nie dojrzałem?
    > Można zmigrować (pewnie tylko w oddziale)?

    Czy mi się zdaje, czy ten "rachunek podstawowy" to jednak jest PRP?

  • 3. Data: 2021-09-10 13:31:48
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Fri, 10 Sep 2021 03:10:25 -0700 (PDT), w
    <601a3246-7245-422a-b4be-6f0ec94850cfn@googlegroups.
    com>, Dawid Rutkowski
    <d...@w...pl> napisał(-a):

    > Czy mi się zdaje, czy ten "rachunek podstawowy" to jednak jest PRP?

    Nie wiem co to PRP, to to bezpłatne co to było o nim głośno?

  • 4. Data: 2021-09-10 13:34:38
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    <d...@w...pl> napisał(-a):

    > Czy mi się zdaje, czy ten "rachunek podstawowy" to jednak jest PRP?

    "Darmowe konta podstawowe mogą założyć wyłącznie klienci indywidualni, którzy w
    chwili złożenia wniosku nie są posiadaczami żadnego innego rachunku płatniczego
    prowadzonego w walucie polskiej. "

    Czyli chyba jest.

    To lipa :). Coś z bezpłatnymi wpłatami i bezpłatnymi przelewami? (Nest już mam,
    więc odpada)
    I blisko mnie? :D
    Niczego więcej nie potrzebuję.

  • 5. Data: 2021-09-10 13:37:49
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    piątek, 10 września 2021 o 13:35:43 UTC+2 napisał(a):

    > Nie wiem co to PRP, to to bezpłatne co to było o nim głośno?

    Głośno czy cicho, wypaliło raczej słabo.
    W każdym razie jeśli jest to PRP, to może je założyć tylko ktoś, kto nie ma innego
    rachunku w banku w PL, a być może i w całej UE.

  • 6. Data: 2021-09-10 13:46:13
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    piątek, 10 września 2021 o 13:36:19 UTC+2 napisał(a):

> [...]
    >
    > Czyli chyba jest.
    >
    > To lipa :). Coś z bezpłatnymi wpłatami i bezpłatnymi przelewami? (Nest już mam,

    A wpłatomaty uznajesz?
    Co do oddziałów to nie wiem, gdzie tam jest do Ciebie blisko, ale oddziały poza
    skarbonką i żubrem to raczej duże miasta.
    Bezpłatna kasa w oddziałach, to w tych, z którymi mam do czynienia - choć sprawdź, bo
    dawno nie korzystałem:
    - alior kantor - konto za darmo z debetówką, nie wiem, jak wpłatomaty, kasa za darmo,
    ale większość oddziałów nie ma kasy,
    - mBąk - konto za darmo, karta za 1pyk/mc, ale kiedy można było wpłacać we
    wpłatomacie zastrzeżononą debetówką, kasa płatna, ale chyba są wpłatomaty,
    - citi - konto za darmo z debetówką, kasa chyba też - choć mogę mieć mylne pojęcie z
    czasów citi priority - ale oddziałów prawie nie ma - wpłatomaty chyba też,
    - mille - konto+karta wymaga 1k zewnętrznego wpływu i 1 pyk/mc, kasa darmowa, i
    niemało oddziałów, wpłatomaty chyba też darmowe.

    Ew. sprawdź getout, ja się od nic z daleka trzymam ;>
    A w nest mają kasę? I ile jest oddziałów w PL (nie wykluczam, że masz jakiś akurat
    koło siebie, ja też akurat mam dwa przystanki od domu).

  • 7. Data: 2021-09-10 19:25:35
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Fri, 10 Sep 2021 04:46:13 -0700 (PDT), w
    <8eb2c565-faca-44c5-9316-59322bc397efn@googlegroups.
    com>, Dawid Rutkowski
    <d...@w...pl> napisał(-a):

    > A wpłatomaty uznajesz?

    Potrzebują karty, której nie potrzebuję.

> [...]
    > A w nest mają kasę? I ile jest oddziałów w PL (nie wykluczam, że masz jakiś akurat
    koło siebie, ja też akurat mam dwa przystanki od domu).

    O widzisz, ale Getin daleko, a Nest trochę bliżej, ale chyba w najnowszej TOiP
    jest to płatne.

  • 8. Data: 2021-09-10 20:07:46
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    piątek, 10 września 2021 o 19:25:48 UTC+2 r...@k...pl napisał(a):
    > Fri, 10 Sep 2021 04:46:13 -0700 (PDT), w
    > <8...@g...com>, Dawid Rutkowski

    > Potrzebują karty, której nie potrzebuję.

    Rzeczywiście żeś marudny ;P
    Coraz więcej maszynek ma pikacza, więc pójdą na telefon.
    Możliwe, że w mBąku nadal można wpłacać zstrzeżoną kartą.
    W kasie banku i tak potrzebujesz dowód, wiec możesz kartę nosić z dowodem - chyba że
    uznają mObywatel?

> [...]
    akurat koło siebie, ja też akurat mam dwa przystanki od domu).
    > O widzisz, ale Getin daleko, a Nest trochę bliżej, ale chyba w najnowszej TOiP

    A nest ma kasę?
    milka nie masz nigdzie?
    Hmm, skarbonka nie ma chyba darmowego konta, albo karta i 5 pyk/mc albo kasują.
    Inteligo bezpłatnej kasy nie ma. Choć może premium skarbonkowe da się opędzić samymi
    wpływami + ew. ping-pong.
    Analogicznie żubr.
    Tylko nie myśl, że kasa będzie na Ciebie w tych przybytkach czekać, kolejka emerytów
    murowana ;>

  • 9. Data: 2021-09-10 22:57:08
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Fri, 10 Sep 2021 11:07:46 -0700 (PDT), w
    <6489dcfd-cefd-43c0-bee1-c50c7139ef45n@googlegroups.
    com>, Dawid Rutkowski
    <d...@w...pl> napisał(-a):

> [...]
    > Możliwe, że w mBąku nadal można wpłacać zstrzeżoną kartą.
    > W kasie banku i tak potrzebujesz dowód, wiec możesz kartę nosić z dowodem - chyba

    Ale do karty mają różne śmieszne wymagania, których nie uznaję. Bo nie będę z
    niej korzystał.

> [...]
    > Analogicznie żubr.
    > Tylko nie myśl, że kasa będzie na Ciebie w tych przybytkach czekać, kolejka

    Najciemniej pod latarnią.
    W Nest mogę wpłacić we wpłatomacie Euronetu za free (w oddziale 10zł).
    Nestbank awansuje z doskonałego na prawie perfekcyjny :)

  • 10. Data: 2021-09-11 14:01:31
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    piątek, 10 września 2021 o 23:01:33 UTC+2 r...@k...pl napisał(a):
    > Fri, 10 Sep 2021 11:07:46 -0700 (PDT), w
    > <6...@g...com>, Dawid Rutkowski

    > Ale do karty mają różne śmieszne wymagania, których nie uznaję. Bo nie będę z
    > niej korzystał.

    Ech, czy nie piszę wyraźnie, że mBąk pozwalał - i może nadal pozwala - WPŁACAĆ KARTĄ
    ZASTRZEŻONĄ?
    Dla takiej nie ma warunków bezpłatności ;P
    A jak nie, to mają debetówki HCE-only, oby tylko wpłatomat (bezpłatne planet cash,
    cashline i w oddziałach mBąka) pozwalał na wpłatę pikaczem.

    W sumie to zawsze mnie dziwiło, po co do wpłaty karta - a kulminacją tego dziwacznego
    upierania się przez banki była właśnie możliwość wpłacania w mBąku kartą zatrzeżoną.
    A przecież wystarczyłoby podać numer konta.

    Samo konto bezpłatne - oczywiście fizolskie, choć i na "firmowe" mają chyba wciaż
    promo.
    Ale nawet jeśli wpłacana kasa jest "firmowa" to mało prawdopodobne, że się czepią,
    gdy będą to tylko wpłaty na "fizolskie" i przelewy gdzie indziej na swoje "główne"
    firmowe (ciekawe kiedy zaczną kazać wpłacać gotówkę z podziałem na konto "zwykłe" i
    "konto VAT"?).
    Chyba że się czepią, bo będą do tego dokładać...

> [...]
    > W Nest mogę wpłacić we wpłatomacie Euronetu za free (w oddziale 10zł).
    > Nestbank awansuje z doskonałego na prawie perfekcyjny :)

    O ludziu, to najbliższy euronet masz akurat w oddziale nest?
    Dziwnie mieszkasz, ale jest to też dziwny argument na poparcie tezy, że w "neście
    wpłacasz za darmo" ;>
    Ale też nie dziwi, że wpłacałeś na poczcie.
    Żubra czy skarbonki nie masz gdzieś?
    A może jakaś lokalna spółdzielnia?
    Ostatnio znalazłem "Warszawski Bank Spółdzielczy" - ale mają warunki na debetówkę,
    więc nie założyłem konta.