eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plFinanseArtykułyAktualności finansowe › Bankowość online i obrót bezgotówkowy I kw. 2012

Bankowość online i obrót bezgotówkowy I kw. 2012

2012-06-27 12:14

Przeczytaj także: Bankowość online i obrót bezgotówkowy IV kw. 2011


„Mamy nadzieję na silny impuls dla rozwoju rynku transakcji bezgotówkowych, rozbudowę sieci akceptantów i wzrost liczby transakcji. Mimo braku konsensusu wszystkich uczestników rynku, propozycja wypracowana przez zespół roboczy pod kierunkiem NBP powinna zostać wprowadzona.” – dodaje Mieczysław Groszek, Wiceprezes Zarządu Związku Banków Polskich.

Zanim to nastąpi można spodziewać innych ułatwień. Przykładem może być rosnąca liczba urządzeń i placówek bankowych, w których można korzystać z biometrycznego potwierdzania tożsamości. Zaoszczędza to czas klientów oraz eliminuje konieczność zapamiętywania kodów PIN. W tej chwili w Polsce funkcjonuje już 140 bankomatów biometrycznych.

Klienci indywidualni

Na koniec I kwartału 2012 roku liczba klientów indywidualnych posiadających umowy umożliwiające dostęp do usług bankowości internetowej wyniosła blisko ponad 18,5 miliona osób. W stosunku do końca I kwartału 2011 roku jest to wzrost o blisko 2 miliony klientów, co stanowi przyrost o prawie12%. Pierwsze miesiące bieżącego roku odznaczały się wysoką dynamiką wzrostu liczby klientów indywidualnych, przybyło ich blisko 700 tysięcy.

fot. mat. prasowe

Liczba klientów indywidualnych mających podpisaną umowę dot. usług bankowości internetowej

Na koniec I kwartału 2012 roku liczba klientów indywidualnych posiadających umowy umożliwiające dostęp do usług bankowości internetowej wyniosła blisko ponad 18,5 miliona osób


Liczba aktywnych klientów indywidualnych bankowości internetowej dynamicznie wzrasta od kilku lat. Od końca 2006 do końca I kwartału 2012 roku ich liczba wzrosła o ponad 6,2 miliona, czyli o 145%. Z roku na rok populacja nowych użytkowników korzystających z możliwości jakie daje Internet do obsługi transakcji bankowych, jest coraz większa. Na przestrzeni ostatnich 12 miesięcy można obserwować wzrost liczby aktywnych klientów indywidualnych o ponad 11,5%. W minionym kwartale dynamicznie rosła więc nie tylko liczba osób uzyskujących dostęp do bankowości internetowej, ale również ich aktywność. Grupa korzystających z e-bankingu w ciągu ostatnich trzech miesięcy powiększyła się o prawie 400 tysięcy osób. To jeden z najwyższych kwartalnych przyrostów w historii.

Statystyki pokazują, że nowi klienci są aktywni, a banki oferując w umowach elektroniczną obsługę transakcji nie próbują tylko poprawiać swoich wyników, ale faktycznie odpowiednio rozpoznają potrzeby klientów i potrafią zachęcić do korzystania z usług przez Internet.

Małe i średnie przedsiębiorstwa (MSP)

Na koniec I kwartału 2012 roku liczba klientów z sektora małych i średnich przedsiębiorstw mających możliwość korzystania z usług bankowości internetowej wyniosła blisko 1,77 miliona użytkowników, co stanowi wzrost w porównaniu do końca I kwartału 2011roku o ponad 9,5%. Ostatnie sześć miesięcy było jednak znacznie mniej dynamiczne pod tym kątem niż wcześniejsze kwartały. Wzrosty w IV kwartale minionego roku i w I kwartale bieżącego roku oscylowały w granicach 1-1,5%.

fot. mat. prasowe

Liczba aktywnych klientów MSP (2006- I kw. 2012)

Mimo kwartalnych wahań od końca 2006do końca I kwartału 2012 roku liczba aktywnych klientów bankowości internetowej z sektora MSP wzrosła o blisko 700 tysięcy


Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć bank.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: