Dyrektywa MiFID a polski sektor bankowy
2009-10-30 12:53
Przeczytaj także: Rekomendacja T do poprawy wg ZBP
fot. mat. prasowe
Wyniki testu „tajemniczego klienta” w oddziałach
Deloitte podaje, iż obszary, które wymagają najwięcej przekształceń związanych z wdrożeniem Dyrektywy w sprawie rynków instrumentów finansowych to przede wszystkim rozwiązania prawne, informatyczne oraz szkolenia bezpośrednie dla pracowników. Niektóre banki potrzebują kompleksowego przeglądu projektu dostosowawczego w zakresie ochrony Klienta. Uzupełnieniem wdrożenia powinny być regularne testy e-learningowe oraz przygotowanie pracowników oddziałów banków. Proces wdrażania MiFID wymaga stałego monitorowania.
„Wbrew pozorom, czasu na wdrożenie wymogów MiFID w bankach jest mało. Nasze doświadczenia wskazują, że średniej wielkości bank potrzebuje na to nawet 12 miesięcy. Tymczasem zakładamy, że banki prowadzące działalność maklerską będą musiały być gotowe najprawdopodobniej już w styczniu 2010, natomiast pozostałe prawdopodobnie w maju lub czerwcu 2010. Korzyścią jak najszybszego wdrożenia wymogów MiFID będzie wyeliminowanie ryzyka prawnego i finansowego oraz wzmocnienie wizerunku banku jako instytucji zaufania publicznego i partnera biznesowego dla klienta” – podsumowuje Paweł Dziekoński.
Informacje o badaniu
Analiza Deloitte została przygotowana na podstawie badania treści witryn internetowych banków, badania metodą „tajemniczy klient” w oddziałach 25 warszawskich banków oraz wiedzy i doświadczeń ekspertów Deloitte.
1 2
oprac. : Regina Anam / eGospodarka.pl
Przeczytaj także
-
Polskie banki straciły 1257 milionów złotych
-
Fitch: polski sektor bankowy w dobrej formie
-
Kryzys kredytowy a polskie banki w 2009
-
KNF: sektor bankowy I-VI 2008
-
Rynek UE zagrożeniem dla mniejszych banków?
-
Więcej postępowań sądowych z udziałem banków?
-
Redukcja kosztów priorytetem dla banków
-
Pandemia koronawirusa infekuje banki
-
Polska na bank. Wywiad z Wojciechem Sobierajem, prezesem Alior Banku