Spółka Oponeo zadebiutowała na GPW
2007-09-13 09:50
Przeczytaj także: Debiut spółki Arcus
Do obrotu giełdowego wprowadzonych zostało 4.000.000 praw do akcji serii B. Cena emisyjna akcji w ofercie publicznej wynosiła 8 zł. Kurs otwarcia akcji w dniu debiutu wyniósł 8,25 zł. Wartość emisji akcji serii B wynosiła 32.000.000 zł.W Publicznej Ofercie oferowano do 4.000.000 akcji serii B: w Transzy Inwestorów Indywidualnych – 1.200.000 akcji, stopa redukcji 75,9%, a w Transzy Inwestorów Instytucjonalnych – 2.800.000 akcji.
Środki pozyskane z emisji mają zostać przeznaczone na następujące inwestycje:
- Budowa systemu zarządzania treścią (CMS) – ok. 3,5 mln zł,
- Budowa portalu o felgach wraz z elementami WEB 2.0 pozwalającymi na tworzenie społeczności internetowych związanych z tuningiem - ok. 2 mln zł,
- Stworzenie call-center – ok. 2,5 mln zł,
- Budowa centrum logistycznego oraz nowej siedziby – ok. 5 mln zł,
- Zwiększenie kapitału obrotowego – ok. 5 – 27 mln zł.
Działalność spółki to przede wszystkim handel detaliczny oponami i innymi produktami motoryzacyjnymi głównie za pośrednictwem Internetu. Emitent posiada ponad 80 domen w 23 krajach. W roku 2006 ok. 95% przychodów netto sprzedaży pochodziło ze sprzedaży opon do samochodów osobowych i dostawczych napędzanych na cztery koła. Głównym rynkiem sprzedaży Oponeo jest rynek krajowy.
oprac. : Marta Kamińska / eGospodarka.pl
Przeczytaj także
-
Debiut ZAMET INDUSTRY SA na GPW
-
Debiut Raiffeisen Centrobank AG na GPW
-
Debiut na GPW spółki ABC Data SA
-
Debiut na GPW spółki LST Capital SA
-
Debiut na GPW spółki Kulczyk Oil Ventures Inc.
-
Debiut na GPW spółki DSS SA
-
Debiut na GPW spółki PRAGMA INKASO SA
-
Debiut na GPW spółki PZU SA
-
Debiut na GPW spółki Berling SA