Ruch zadebiutował na giełdzie
2006-12-23 00:42
Przeczytaj także: LSI Software debiutuje na GPW
W Publicznej Ofercie w dniach 11.12.2006 r. – 19.12.2006 r. zaoferowano 15.550.000 akcji zwykłych na okaziciela serii E nowej emisji. W Transzy Dużych Inwestorów przydzielono 10.450.000 akcji serii E, a w Transzy Małych Inwestorów przydzielono 5.100.000 serii E. Stopa redukcji wyniosła 97,005%.W wyniku budowy księgi popytu cena emisyjna została ustalona na poziomie 16 zł. W wyniku przeprowadzenia publicznej subskrypcji Emitent pozyskał 248,8 mln zł.
Środki pozyskane z emisji akcji serii E Emitent zamierza przede wszystkim na: inwestycje w modernizację i rozwój sieci sprzedaży - ze środków pozyskanych w wyniku emisji Akcji Serii E Emitent na powyższe inwestycje zamierza przeznaczyć do ok. 115 mln zł; inwestycje w informatyzację funkcji wsparcia - ze środków pozyskanych w wyniku emisji Akcji Serii E w inwestycje w obszarze informatyki Emitent zamierza przeznaczyć do ok. 62 mln zł oraz inwestycje w modernizację funkcji logistycznych - ze środków pozyskanych w wyniku emisji Akcji Serii E Emitent na powyższe inwestycje zamierza przeznaczyć do ok. 73 mln zł.
Obecnie jedynym akcjonariuszem Spółki jest Skarb Państwa Rzeczpospolitej Polskiej, reprezentowany przez Ministra Skarbu Państwa. Po rejestracji podwyższenia kapitału zakładowego w wyniku emisji akcji serii E, Skarb Państwa posiadał będzie 40.939.930 akcji, stanowiących 72,47% kapitału zakładowego oraz 72,47% głosów na WZ.
RUCH S.A. jest spółką działającą na rynku dystrybucji prasy i towarów szybkozbywalnych FMCG (w Spółce nazywanych artykułami pozaprasowymi). RUCH S.A. jest największym kolporterem prasy w Polsce.
Do podstawowych obszarów działalności RUCH S.A. należy kolportaż prasy i sprzedaż towarów pozaprasowych. Spółka prowadzi także sprzedaż usług. Ruch prowadzi sprzedaż dwoma podstawowymi kanałami dystrybucji: hurtowym i detalicznym (przy czym kanał detaliczny stanowi ta część własnej sieci detalicznej Spółki, którą Spółka zarządza bezpośrednio, pozostała część sieci własnej jest traktowana jako kanał hurtowy). Kanały hurtowy i detaliczny miały w I półroczu 2006 odpowiednio ok. 66% i 30% udziału w przychodach ze sprzedaży towarów Emitenta. Trzecim kanałem sprzedaży, mniej istotnym ze względu na niski udział w przychodach ze sprzedaży towarów, jest sprzedaż prasy w prenumeracie.
oprac. : Marta Kamińska / eGospodarka.pl
Przeczytaj także
-
Debiut ZAMET INDUSTRY SA na GPW
-
Debiut Raiffeisen Centrobank AG na GPW
-
Debiut na GPW spółki ABC Data SA
-
Debiut na GPW spółki LST Capital SA
-
Debiut na GPW spółki Kulczyk Oil Ventures Inc.
-
Debiut na GPW spółki DSS SA
-
Debiut na GPW spółki PRAGMA INKASO SA
-
Debiut na GPW spółki PZU SA
-
Debiut na GPW spółki Berling SA