eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plFinanseArtykułyAktualności finansowe › Wielkanoc 2016 w domu i bez wielkich wydatków

Wielkanoc 2016 w domu i bez wielkich wydatków

2016-03-25 10:58

Wielkanoc 2016 w domu i bez wielkich wydatków

Polska Wielkanoc z rodziną i bez wielkich wydatków © teressa - Fotolia.com

Tegoroczna Wielkanoc nie będzie zbyt dużym obciążeniem dla polskich budżetów domowych. Z cyklicznego badania PAYBACK Opinion Poll wynika, że do wydatków podchodzimy dość racjonalnie - 53% z nas zamknie wielkanocne koszty w granicach 200-500 złotych, 1/5 wyda mniej niż 200 zł, a zaledwie 15% planuje wydać powyżej 500 zł. Bardzo podobna sytuacja miała miejsce w minionym roku.

Przeczytaj także: Wielkanoc 2016: ile wydadzą Polacy?

WŁASNE PIENIĄDZE DOBRZE WYDANE


Zastaw się, a postaw się? Absolutnie nie. Wbrew pokutującej opinii Polacy wcale nie zamierzają zadłużać się na święta. Zaciągnięcie zobowiązania finansowego (pożyczka z banku, od rodziny czy znajomych, płatność kartą kredytową) ma w planach zaledwie 6% badanych, czyli ponad dwukrotnie mniej niż w zeszłym roku (14%). Na organizację tegorocznej Wielkanocy w przeważającej mierze posłużą nam pieniądze z bieżącego budżetu (85%) lub oszczędności (7%).

Okazuje się też - i nic w tym zaskakującego - że własne pieniądze szanuje się bardziej niż pożyczone. Niemal 6 na 10 badanych deklaruje, że w wydatkach wielkanocnych kierować się będzie oszczędnością. Służyć mają temu:
  • zakupy według ściśle określonej listy (wskazało 70,5% ankietowanych deklarujących oszczędne gospodarowanie wydatkami wielkanocnymi),
  • kupowanie towarów na wyprzedażach i promocjach (49%),
  • rozkładanie wydatków w czasie (39%),
  • kupowanie tańszych produktów pod marką własną sieci handlowych (28,6%) oraz
  • wykorzystywanie punktów zebranych w ramach programów lojalnościowych (24%).

Jak wynika z ankiety PAYBACK Opinion Poll, po zakupy świąteczne aż 75% Polaków uda się do super- i hipermarketów. W sklepach osiedlowych zakupy zrobi 18%, a na bazarze 5% badanych.

fot. teressa - Fotolia.com

Polska Wielkanoc z rodziną i bez wielkich wydatków

Na organizację tegorocznej Wielkanocy w przeważającej mierze posłużą nam pieniądze z bieżącego budżetu (85%) lub oszczędności (7%).


WIELKANOC W DOMU


Polska Wielkanoc to święto rodzinne. Zaledwie 2% Polaków deklaruje w tym czasie wyjazdy turystyczne (podobnie jak w roku ubiegłym). Reszta zostanie w domu (64%) lub spędzi ten czas w domach bliskich (34%).

Jak wynika z badania PAYBACK Opinion Poll, Wielkanoc to dla Polaków przede wszystkim tradycja, którą należy pielęgnować (73%) oraz okazja do spędzenia czasu z rodziną (71%). Sześciu na dziesięciu ankietowanych (61%) przyznaje, że ważny jest kontekst religijny Świąt Wielkanocnych.

Nie zapomnimy też o najuboższych – aż 60% ankietowanych deklaruje różnego rodzaju pomoc. Najczęściej pośrednio, kupując produkty biorące udział w akcjach charytatywnych (46%), ale także zasilając zbiórki charytatywne konkretnymi produktami (35%) oraz przekazując datki pieniężne (39%).

Informacje o badaniu
To badanie zostało przeprowadzone na uczestnikach Programu PAYBACK w dniach 11-20 marca 2016 metodą ankiety online na grupie 345 osób. Grupa badawcza w wieku 18-65 lat dobrana została tak, aby odpowiadać strukturze demograficznej kraju.

oprac. : eGospodarka.pl eGospodarka.pl

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć bank.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: