  • 1. Data: 2002-01-23 20:16:44
    Temat: zwrot wplaty gotowkowej
    Od: Wojtek Frabinski <w...@a...net.pl>

    Zalozmy, ze klient "z ulicy" wplaca gotowke na poczcie albo w jakims
    banku na konto w innym banku i podaje bledny nr rachunku.
    Normalnie bank odbirca by taki przelew zwrocil, ale co przy wplacie
    gotowkowej?
    Bank/poczta nadawca zwykle nie ma w tej sytuacji pelnych danych
    nadawcy, ewentualnie mozna tylko wyslac zawiadomienie na adres jesli
    byl podany (ale przeciez nie musi byc )
    --
    Wojtek Frabinski ICQ 50443653
    w...@a...net.pl

  • 2. Data: 2002-01-23 21:00:43
    Temat: Re: zwrot wplaty gotowkowej
    Od: Karolina Godyń <k...@o...org.pl>

    Wojtek Frabinski napisał(a):

> [...]
    > Bank/poczta nadawca zwykle nie ma w tej sytuacji pelnych danych
    > nadawcy, ewentualnie mozna tylko wyslac zawiadomienie na adres jesli

    No nie musi. To zależy od inteligencji osoby wpłacającej. I od tego jak
    bardzo chce dostarczyć pieniądze do beneficjenta.

    Jak sądze jeśli tak wpłacasz to zawsze dostajesz potwierdzenie. Po
    terminie określonym przez poczte (jeśli pieniądze nie dotrą) składasz
    reklamacje i niech szukają. W końcu płacisz za usługe. A jak się nie
    zgłosisz to sponsorujesz "Pocztę Polską" i Małysza :)
    W praktyce nie wiem jak to wygląda. Przesyłanie pocztą pieniędzy jest
    dla mnie za drogie.

  • 3. Data: 2002-01-23 22:09:03
    Od: "camokiller" <c...@h...pl>

    "Wojtek Frabinski" <w...@a...net.pl> wrote in message

    > Bank/poczta nadawca zwykle nie ma w tej sytuacji pelnych danych
    > nadawcy, ewentualnie mozna tylko wyslac zawiadomienie na adres jesli
    > byl podany (ale przeciez nie musi byc )

    Jestes w bledzie :-) To w twoim interesie lezy, zeby podac prawidlowy i
    pelny adres nadawcy. Jezeli tych danych nie podasz to twoja strata.

    Ostatnio mialem nawet taki przypadek, ze pewna nie reformowana firma
    koniecznie chciala potwierdzenie z pieczatka. Wiec musialem udac sie na
    poczte. Tak jakos sie zlozylo ze machnalem sie w numerze rachunku.
    (Wycialem przypadkowo 3 cyfry w srodku numeru rachunku).

    Przelew po 2 tygodniach wrócil na adres nadawcy przekazem pocztowym z
    adnotacja bledny numer rachunku. (Strasznie leniwy ten Reiffeisen, bo nie
    chcialo im sie sprawdzic - numer oddzialu byl poprawny).

    Pozostaje tylko pytanie co by z ta kasa zrobili, jakby adres nadawcy tez
    byl bledny.

    Kamil
    c...@h...pl

  • 4. Data: 2002-01-23 22:52:00
    Od: Mariusz Mroczkowski <M...@p...f128.n480.z2.fidonet.org>

    Hello All!

    23 Jan 02 21:16, Wojtek Frabinski pisal do All:

    WF> na konto w innym banku i podaje bledny nr rachunku.
    WF> Normalnie bank odbirca by taki przelew zwrocil, ale co przy wplacie
    WF> gotowkowej?

    bank-odbiorca możę zostawic na "koncie zerowym" lub zwrócic do banku-nadawcy
    (gdzie wyląduje też na "koncie zerowym").

    WF> Bank/poczta nadawca zwykle nie ma w tej sytuacji pelnych danych
    WF> nadawcy,

    Dlatego bedzie przechowywana na "koncie zerowymm" do czasu zgłoszenia
    reklamacji. Klient-nadawca zapewne upomni się po jakimś czasie o swoje i w
    oparciu o date, kwote, bank-adresata itp. oraz ewntualnie posiadany kwit wpłaty
    można wszcząć postepowanie reklamacyjne.

    Pozdrawiam!
    Mariusz -=maVox=-

  • 5. Data: 2002-01-23 23:32:25
    Od: Wojtek Frabinski <w...@a...net.pl>

    On Wed, 23 Jan 2002 23:09:03 +0100, "camokiller" <c...@h...pl>
    wrote:

    >Jestes w bledzie :-) To w twoim interesie lezy, zeby podac prawidlowy i
    >pelny adres nadawcy. Jezeli tych danych nie podasz to twoja strata.

    Przeciez pytam tylko teoretycznie :-). Sam przez poczte przeciez nic
    puszczac nie bede. Jakbym potrzebowal potwierdzenie to moge je sobie
    sam wydrukowac w pracy ;-)))

> [...]
    >adnotacja bledny numer rachunku. (Strasznie leniwy ten Reiffeisen, bo nie
    >chcialo im sie sprawdzic - numer oddzialu byl poprawny).

    aha, czyli jednak oddaja

    >Pozostaje tylko pytanie co by z ta kasa zrobili, jakby adres nadawcy tez
    >byl bledny.

    No wlasnie, ciekawe na jaki cel to zaksieguja.

  • 6. Data: 2002-01-23 23:59:17
    Od: "camokiller" <c...@h...pl>

    > No wlasnie, ciekawe na jaki cel to zaksieguja.

    Po reklamacji pewnie by oddali :-)

    Kamil
    c...@h...pl

  • 7. Data: 2002-01-24 09:29:13
    Od: Włodek <s...@b...pl>

    Właśnie mam podobny przypadek podałem błędny numer w citibanku a przelew
    wyszedł z m-banku mięły dwa dni kasa nie wróciła czekać czy monitować ale
    gdzie citi czy mbank?

  • 8. Data: 2002-01-24 09:53:27
    Od: Daniel Walczak <a...@e...com.pl>

    On Thu, 24 Jan 2002 00:32:25 +0100, Wojtek Frabinski <w...@a...net.pl>
    wrote:

    > No wlasnie, ciekawe na jaki cel to zaksieguja.

    W planie kont jest taka pozycja "Zyski nadzwyczajne" 8-)

    Axe

  • 9. Data: 2002-01-25 00:04:48
    Od: Wojtek Frabinski <w...@a...net.pl>

    On Wed, 23 Jan 02 23:52:00 +0100, Mariusz Mroczkowski
    <M...@p...f128.n480.z2.fidonet.org> wrote:

    >bank-odbiorca możę zostawic na "koncie zerowym" lub zwrócic do banku-nadawcy
    >(gdzie wyląduje też na "koncie zerowym").

    Moze zostawic u siebie? IMO powinien zwrocic (i zwykle tak jest)

> [...]
    >oparciu o date, kwote, bank-adresata itp. oraz ewntualnie posiadany kwit wpłaty
    >można wszcząć postepowanie reklamacyjne.

    No a jesli sie nie zglosi i nie podal adresu? Jak dlugo bank/poczta
    czeka i co pozniej robi z tym pieniedzmi?

  • 10. Data: 2002-01-25 21:48:00
    Od: Mariusz Mroczkowski <M...@p...f128.n480.z2.fidonet.org>

    Hello All!

    25 Jan 02 01:04, Wojtek Frabinski pisal do All:

    To zalezy od rodzaju błedu. - n.p. czy takie konto w ogóle istnieje w
    banku-odbiorcy, (i adresat zgłosił że otrzymał nienależną wpłatę), konto
    prawidłowe, ale brak opisu umożliwiajacego prawidłowe zaksiegowanie wpłaty
    (n.p. abonamentu) itp.
    Bank-odbiorca ma zdaje się prawo do zatrzymania u siebie przez jakiś czas
    w oczekiwaniu na dane uzupełniające do błednego przelewu.
    Jest to o tyle uzasadnione, ze odsyłając musi pokryc koszt przelewu zwrotnego.

    WF> czeka i co pozniej robi z tym pieniedzmi?

    Chyba zgodnie z KC (?) po trzech latach może przeksiegować jako "dodatkowe
    wpływy" :)

    Pozdrawiam!
    Mariusz -=maVox=-