  • 1. Data: 2002-01-29 05:51:56
    Temat: zmiana pelnomocnictwa do rachunku?
    Od: "Rena" <r...@p...pl>

    jestem pelnomocnikiem do rku firmowego. zmienilam nazwisko i bank
    stwierdzil, ze musi byc ustanowione nowe pelnomocnictwo, bo stare wskutek
    zmiany moich danych osobowych stracilo waznosc. i zadaja za to oplaty
    skarbowej 15 zl.

    a mnie sie wydaje, ze wystarczyloby podpiac pod dotychczasowe pelnomocnictwo
    kopie nowego dowodu osobistego i zrobic krotka adnotacje.

    jak sadzicie?

  • 2. Data: 2002-01-29 07:25:10
    Temat: Re: zmiana pelnomocnictwa do rachunku?
    Od: "tp" <t...@d...net>

    "Rena" <r...@p...pl> wrote in message news:a35d2r$i5e$1@pingwin.acn.pl...
> [...]
    pelnomocnictwo
    > kopie nowego dowodu osobistego i zrobic krotka adnotacje.

    Masz calkowita racje. Pelnomocnictwo (w rozumieniu KC)
    jest na osobe, a nie jej nazwisko.

    Proponuje dac ten temat do przemyslenia dyrektorowi
    oddzialu Twojego banku (bo, jak pokazuje praktyka,
    dysponenci, nawet przechrzczeni na "doradcow", rzadko
    kiedy sa wystarczajaco rozgarnieci).

    W razie wystapienia "twardoglowia dyrektorskiego"
    mozna zasugerowac, aby tenze dyrektor skonsultowal
    sie z jakims prawnikiem i poprosil o przetlumaczenie
    stosownych paragrafow "z polskiego na nasze".

    Pozdrowionka
    Tadeusz