    From: "tp" <t...@d...net>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: zmiana pelnomocnictwa do rachunku?
    Date: Tue, 29 Jan 2002 02:25:10 -0500

    "Rena" <r...@p...pl> wrote in message news:a35d2r$i5e$1@pingwin.acn.pl...
    > jestem pelnomocnikiem do rku firmowego. zmienilam nazwisko i bank
    > stwierdzil, ze musi byc ustanowione nowe pelnomocnictwo, bo stare wskutek
    > zmiany moich danych osobowych stracilo waznosc. i zadaja za to oplaty
    > skarbowej 15 zl.
    >
    > a mnie sie wydaje, ze wystarczyloby podpiac pod dotychczasowe
    pelnomocnictwo
    > kopie nowego dowodu osobistego i zrobic krotka adnotacje.
    >
    > jak sadzicie?

    Masz calkowita racje. Pelnomocnictwo (w rozumieniu KC)
    jest na osobe, a nie jej nazwisko.

    Proponuje dac ten temat do przemyslenia dyrektorowi
    oddzialu Twojego banku (bo, jak pokazuje praktyka,
    dysponenci, nawet przechrzczeni na "doradcow", rzadko
    kiedy sa wystarczajaco rozgarnieci).

    W razie wystapienia "twardoglowia dyrektorskiego"
    mozna zasugerowac, aby tenze dyrektor skonsultowal
    sie z jakims prawnikiem i poprosil o przetlumaczenie
    stosownych paragrafow "z polskiego na nasze".

    Pozdrowionka
    Tadeusz