  • 1. Data: 2002-10-05 11:23:29
    Temat: zastrzezenie karty w mB = duplikat? ;-)
    Od: "bwwald" <b...@p...onet.pl>

    Czy ktos może mi wytłumaczyc, czy jest mozliwe aby bank wydał duplikat karty
    w miejsce karty zastrzezonej?
    Z własnego doswiadczenia nawet z mBankiem wiem, ze w miejsce zastrzezonej
    karty dostaje karte z nowym numerem ;-). Czytajac jednak informacje na
    stronach mBanku powstał mi zupelny metlik w glowie :-(

    http://www.mbank.com.pl/wiecej/pytania/main_list_faq
    _2107.html#2323
    "Czy mogę zmienić mój PIN do karty płatniczej (podejrzewam, że ktoś go
    poznał)?
    Obecnie mBank nie umożliwia zmiany PIN do wydanej karty platniczej - PIN,
    który przyszedł w bezpiecznej kopercie w momencie pierwszego wydania karty
    płatniczej jest więc zawsze prawidłowy.
    Jeśli podejrzewasz, ze ktoś POZNAŁ Twój PIN - skontaktuj się z mLinią aby
    ZASTRZEC kartę, której PIN został ujawniony."

    http://www.mbank.com.pl/przewodnik/regulamin/reg_vis
    a_elec.html
    "W przypadku zapomnienia lub UJAWNIENIA przez Posiadacza karty numeru PIN,
    mBank na wniosek Posiadacza rachunku wydaje duplikat karty z tym SAMYM
    NUMEREM i datą ważności oraz nowym PIN."

    (zaznaczenia moje)

    Pozdrawiam,
    Waldek

  • 2. Data: 2002-10-06 18:18:57
    Temat: Re: zastrzezenie karty w mB = duplikat? ;-)
    Od: Krzysztof Halasa <k...@d...pm.waw.pl>

    "bwwald" <b...@p...onet.pl> writes:

    > Czy ktos może mi wytłumaczyc, czy jest mozliwe aby bank wydał duplikat karty
    > w miejsce karty zastrzezonej?

    Mozliwe to jest wiele rzeczy, ale normalne to to nie jest.

> [...]
    > Jeli podejrzewasz, ze kto POZNAŁ Twój PIN - skontaktuj się z mLiniš aby
    > ZASTRZEC kartę, której PIN został ujawniony."

    To wystarczy, prawda?

    > "W przypadku zapomnienia lub UJAWNIENIA przez Posiadacza karty numeru PIN,
    > mBank na wniosek Posiadacza rachunku wydaje duplikat karty z tym SAMYM
    > NUMEREM i datš ważnoci oraz nowym PIN."

    To tez wystarczy, bo wlasciwie po co nowy numer karty?
    --
    Krzysztof Halasa
    Network Administrator

  • 3. Data: 2002-10-08 06:28:18
    Od: "bwwald" <b...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Krzysztof Halasa" <k...@d...pm.waw.pl> napisał w wiadomości

    > To wystarczy, prawda?

    Tak, zgodnie z regulaminem jest to nawet wiecej niz wystarczajace.

    PIN,

    > To tez wystarczy, bo wlasciwie po co nowy numer karty?

    Wlasciwie to masz racje, lecz te dwie informacje nie sa spojne.
    W regulaminie pisze się o wydaniu duplikatu w takiej sytuacji, a w
    poradniku o zastrzerzeniu karty, co prowadzi do wydania, zgodnie zreszta z
    regulaninem, karty o nowych numerach.

    Z pewnoscia albo wydanie duplikatu, albo nowej katry jest dla banku tansze.
    Bank powinien liczyc sie ze swoimi pieniedzmi (opłatami dla swoich klientów)
    i wybierac ta mozliwosc (skoro obie sa wystarczajace) aby generowala
    najmniejsze koszty. IMHO w tym przypadku tak nie bylo i nie jest (wyłączajac
    juz obecnie karty emax: duplikat 0PLN, nowa 36 PLN).

    Juz z zupelnie "innej beczki", lecz rowniez o generowaniu niepotrzebnych
    kosztow. Wiecie jak dlugo musialem prosic mLinki aby w koncu pobrali mi
    prowizje (zapomnieli :-))? Co prawda bylo to tylko 15 PLN, ale "ziarnko do
    ziarnka"... Widac ten bank ma wielki gest... :-) i za to go lubie ;-), lecz
    jak widac, za takie gesty i tak zaplaci w koncu sam klient. :-(

    Waldek