  • 1. Data: 2003-07-15 14:20:19
    Temat: zamkniecie konta a kredyt
    Od: "Juel" <U...@w...pl>

    Witam

    Skonczylem wlasnie studia. Mam konto w PKO SA w którym brałem kredyt
    studencki.
    W chwili obecnej zalozylem konto w mBanku i chce zamknac konto w PKO. Czy
    jest mozliwosc przeniesienia kredytu studenckiego z PKO do mBank, bo wydaje
    mi sie ze bedzie to bardziej oplacalne. A moze sie myle? Prosze o
    informacje.

    Pozdrawiam Daniel

  • 2. Data: 2003-07-15 14:38:05
    Temat: Re: zamkniecie konta a kredyt
    Od: tan <t...@n...o2.pl>

    Juel wrote:
> [...]
    > jest mozliwosc przeniesienia kredytu studenckiego z PKO do mBank, bo wydaje
    > mi sie ze bedzie to bardziej oplacalne. A moze sie myle? Prosze o

    By cos ustalic na poczatku: przyjmuje, ze poprzez
    PKO SA rozumiesz PeKaO SA.

    A o jakiej oplacalnosci myslisz?

    1. Kredyt studencki jest oprocentowany na tym samym
    poziomie we wszystkich bankach. W tej chwili cos ok.
    9% z czego Ty placisz tylko polowe, czyli ok. 4,5%.

    2. Nie slyszalem o mozliwosci przeniesienia kredytu
    studenckiego.

    3. Nawet jezeli mozna przenosic kredyt studencki to
    tylko do banku, ktory taki kredyt udziela. mBank nie
    udziala kredytow studenckich.

    4. Mozesz zamknac Eurokonto i zachowac jedynie
    bezplatny rachunek a'vista na ktory bedziesz przelewal
    z mBanku pieniadze na splaty kredytu. taki rachunek
    moze sie rowniez przydac do innych celow (np. wplaty i
    wyplaty pieniedzy do/z mBanku itp.)

    pozdrawiam - tan

    wytnij "nos." z adresu: t...@n...o2.pl

  • 3. Data: 2003-07-15 16:02:17
    Od: "poilkj" <p...@g...pl>

    Użytkownik "Juel" <U...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    wydaje
    > mi sie ze bedzie to bardziej oplacalne. A moze sie myle? Prosze o

    Jak ci mBank udzieli kredytu, to tym kredytem spłacasz kredyt studencki i
    nic cię już nie wiąże z pekao.
    Czy kredyt studencki możesz spłacić przed terminem i na jakich warunkach
    tego nie wiem.

    Jeśli masz na myśli "przenoszenie" w rozumieniu mBanku, tzn, że bez
    zaświadczeń mBank daje ci "kredyt" to mBank przenosi linię kredytową, czyli
    możliwość zadłużania się w koncie poniżej salda, a nie kredyt.

  • 4. Data: 2003-07-15 22:46:59
    Od: "r." <m...@p...onet.pl>

    "tan" <t...@n...o2.pl> wrote in message
    Juel wrote:
> [...]
    >z mBanku pieniadze na splaty kredytu. taki rachunek
    >moze sie rowniez przydac do innych celow (np. wplaty i

    z tym robili mi problemy.
    wogole robili problemy z zamknieciem konta.
    ale postraszenie GINB poskutkowalo.
    pzdr,
    r.

  • 5. Data: 2003-07-15 22:58:59
    Od: s...@w...pl

> [...]
    > nic cię już nie wiąże z pekao.
    > Czy kredyt studencki możesz spłacić przed terminem i na jakich warunkach

    A czy opłaca się wogóle zaciagać kredyt w mbanku by spłacić kredyt studencki,
    który ma chyba przecież najnizsze oprocentowanie z mozliwych????

    SEBO

  • 6. Data: 2003-07-16 06:23:55
    Od: "radarek" <dbuba@NOSPAM@softsystem.pl>

    Konto nie jest ci do niczego potrzebne, bo zakonczyles juz realizacje
    kredytu.
    Po prostu idziesz do banku i zamykasz konto.
    W zwiazku z kredytem pamietaj o dostarczeniu zaswiadczenia o ukonczeniu
    studiow lub dyplomu do banku.
    Za rok dostaniesz harmonogram splaty kredytu z numerem konta na ktore
    bedziesz wplacal raty kredytowe i mozesz je splacac przelewami z mbanku.

    Darek

  • 7. Data: 2003-07-16 09:17:20
    Od: tan <t...@n...o2.pl>

    radarek wrote:
    [...]

    > Za rok dostaniesz harmonogram splaty kredytu z numerem konta na ktore
    > bedziesz wplacal raty kredytowe i mozesz je splacac przelewami z mbanku.

    Nie dokladnie tak. Tak bylo kiedys (do jesieni zeszlego roku).
    Mialem te sama sytuacje co autor watku: Eurokonto akademickie
    + kredyt studencki. Zamknalem eurokonto i po roku zaczalem
    splacac kredyt. Na poczatku bylo tak jak piszesz: wplacalem
    raty kredytu na podany numer konta przelewami z innego banku.
    Ale na jesieni zeszlego roku wezwali mnie do PeKaO i
    powiedzieli, ze "od teraz splaca sie inaczej". poprosili mnie
    o zalozenie u nich bezplatnego rachunku a'vista. Teraz co
    miesiac przelewam na ten rachunek kwote rowna wysokosci raty
    kredytowej a oni sobie pobieraja z tego konta tyle, ile trzeba.

    pozdrawiam - tan

    wytnij "nos." z adresu: t...@n...o2.pl

  • 8. Data: 2003-07-16 09:24:02
    Od: tan <t...@n...o2.pl>

    poilkj wrote:

    > Jak ci mBank udzieli kredytu, to tym kredytem spłacasz kredyt studencki i
    > nic cię już nie wiąże z pekao.

    Ze tak powiem: jedno z najglupszych rozwiazan. Kredyt studencki
    jest oprocentwany w tej chwili na poziomie 4,5% (tak naprawde ok.
    9%, ale polowa jest splacana z budzetu panstwa/MEN/czy czegostam)

    Jak jest oprocentowany kredyt w mBanku mozna sprawdzic.;)

    > Czy kredyt studencki możesz spłacić przed terminem i na jakich warunkach
    > tego nie wiem.

    Mozna splacic od razu bez odsetek i oplat karnych,
    ale sie nie oplaca.

    pozdrawiam - tan

    wytnij "nos." z adresu: t...@n...o2.pl

  • 9. Data: 2003-07-16 09:40:13
    Od: "radarek" <dbuba@NOSPAM@softsystem.pl>

> [...]
    > miesiac przelewam na ten rachunek kwote rowna wysokosci raty
    > kredytowej a oni sobie pobieraja z tego konta tyle, ile trzeba.

    Swoj kredyt w PEKAO juz splacilem, ale ciagle splacam kredyt zony.
    Do tej pory nikt od zony nie wymagal zakladania rachunku biezacego.
    Po kazdej zmianie stop procentowych dostajemy nowy harmonogram splat
    z informacja:
    "Prosimy o terminowe dokonywanie wplat na rachunek nr: xxxxxxxxxxxx"
    Kredyt byl brany w Rzeszowie, moze to ma jakies znaczenie.

    takze pozdrawiam
    Radarek

  • 10. Data: 2003-07-16 10:23:44
    Od: tan <t...@n...o2.pl>

    radarek wrote:
> [...]
    > "Prosimy o terminowe dokonywanie wplat na rachunek nr: xxxxxxxxxxxx"
    > Kredyt byl brany w Rzeszowie, moze to ma jakies znaczenie.

    Moj byl brany w Poznaniu chyba I oddzial (ten przy Sw. Marcinie)

    Mam pytanie. Czy splacasz co miesiac rowna kwote z harmonogramu?
    Ja nie splacalem nigdy rownej kwoty. Zawsze wplacalem "na oko" i
    zawsze bylo to troche wiecej niz w harmonogramie (zaokraglalem w
    gore do pelnych 10PLN). Moze to ich troche "zdenerwowalo" i
    dlatego wola sobie sami pobierac by miec porzadek;).

    No i mnie nigdy nie przesylali nowego harmonogramu do domu po
    zmianie oprocentowania. Nawet gdy splacalem "po staremu", czyli
    tak, jak Ty. Po harmonogram musialem isc do banku i poprosic.
    Wtedy drukowali na miejscu.

    pozdrawiam - tan

    wytnij "nos." z adresu: t...@n...o2.pl