  • 1. Data: 2002-01-28 09:26:47
    Temat: zakupy przez internet a clo i podatekt
    Od: <b...@p...onet.pl>

    Załóżmy, że chciałbym kupić coś w Stanach przez internet na kwotą powiedzmy 200
    $.
    W jaki sposób zareagują Polskie Służby, jakie jest prawdopodobieństwo przejęcia
    takiej przesyłki? Czy to, że paczka wpadnie im w ręcę będzie kwalifikowało do
    obłożenia mnie cłem, VATem i karą? Czy spodziewany fakt jej otrzymania
    powinienem gdzieś zgłosić wcześniej czy dopiero kiedy się ktoś upomni.
    Prosze o pomoc jeżeli wiesz coś więcej prócz linku do strony Straży Granicznej.
    K.

  • 2. Data: 2002-01-28 10:08:37
    Temat: Re: zakupy przez internet a clo i podatekt
    Od: "vogel" <g...@k...net.pl>

> [...]
    > obłożenia mnie cłem, VATem i karą? Czy spodziewany fakt jej otrzymania
    > powinienem gdzieś zgłosić wcześniej czy dopiero kiedy się ktoś upomni.
    Witam
    Jeżeli przesyłka przyjdzie pocztą to trafi automatycznie do Agencji celnej
    powiązanej z pocztą.
    W paczce będzie prawdopodobnie deklaracja celna wypełniona przez nadawcę
    przesyłki.
    Zawiera ona nazwę towaru jego wartość i uwaga kraj wyprodukowania towaru ,a
    nie gdzie był kupiony. Cło jest liczone od wartości towaru (jeżeli dotyczy
    danego towaru ze względu na kraj w którym go wytworzono) .VAT jest liczony
    od wartości towaru + kwota cła.
    W praktyce dla pojedynczych sztuk i niewielkiej wartości nie pobierane jest
    cło.

    Walter

  • 3. Data: 2002-01-28 11:33:53
    Od: Witold Dębicki <w...@p...onet.pl>

    > W praktyce dla pojedynczych sztuk i niewielkiej wartości nie pobierane
    jest
    > cło.

    Chyba do wartosci 250euro nie pobieraja... Sprawdze i dam znac.
    pzd

  • 4. Data: 2002-01-28 13:27:24
    Od: "Pete" <m...@N...bigfoot.com>

    Użytkownik "Witold Dębicki" <w...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > jest
    >
    > Chyba do wartosci 250euro nie pobieraja... Sprawdze i dam znac.
    > pzd

    do 22 Euro

    Pete

  • 5. Data: 2002-01-29 16:48:18
    Od: <t...@p...onet.pl>

    > Prosze o pomoc jeżeli wiesz coś więcej prócz linku do strony Straży ?
    > Granicznej.

    A od kiedy to Straż Graniczna zajmuje się sprawami celno-skarbowymi? Może
    popatrz sobie na stronę Głównego Urzędu Ceł??

  • 6. Data: 2002-01-29 20:08:20
    Od: <b...@p...onet.pl>

    > A od kiedy to Straż Graniczna zajmuje się sprawami celno-skarbowymi? Może
    > popatrz sobie na stronę Głównego Urzędu Ceł??

    Właśnie o to mi chodziło, bo nie zabierały głos osoby, które się wyłącznie
    przemądrzają. Dotarło?
    Krzysztof