  • 1. Data: 2002-01-28 07:51:27
    Temat: Likas Bank i VISA Electron
    Od: t...@s...com (Tomik)

    Zdziwilo mnie ostatnio dzialanie VE Lukasa - w czwartek mialem na
    koncie 0 zl, w piatek przyszla wyplata. W sobote chce placic karta, a
    tu odmowa... Dzwonie do Llinii, a tam pani mi mowi ze zanim VISA dowie
    sie ze mam pieniadze na koncie moga minac nawet 2 dni, poradzila mi
    zebym poszedl do bankomatu :-) ... Czy tak powinno byc w kazdym banku?
    A jak jest w innych?

    Tomik

  • 2. Data: 2002-01-28 08:04:38
    Temat: Re: Likas Bank i VISA Electron
    Od: "AMRA" <a...@a...com>

> [...]
    > sie ze mam pieniadze na koncie moga minac nawet 2 dni, poradzila mi
    > zebym poszedl do bankomatu :-) ... Czy tak powinno byc w kazdym banku?

    Jaka tam VISA????
    W kochanym banku Pekao - jest tak w bankomatach - mozesz miec kasy w
    diabla - ale pokazuje na dzien wczorajszy - pare razy o suchym pysku tak
    lazlem - podejrzewam, ze wtedy zaplacic tez niemoglbym.
    Ale wracajac - jezeli tak jest to w Lukasie - to jest jes b. glupio.
    Przykladem jak to dzialac powinno a zarazem pokazujacm, ze VISA nie ma tutaj
    nic do znaczenia jest mBank - gdzie sobie mozna przelewac z konta na konto i
    od razu placic.
    Innymi przykladami sa (a byl na pewno) BZWBK, Fortis.
    Tam pieniadze jesli sa juz na rachunku - pokazuja sie - to znaczy ze mozesz
    z nich korzystac.

  • 3. Data: 2002-01-28 08:18:42
    Od: Wojtek Frabinski <w...@a...net.pl>

    On 27 Jan 2002 23:51:27 -0800, t...@s...com (Tomik) wrote:

> [...]
    >tu odmowa... Dzwonie do Llinii, a tam pani mi mowi ze zanim VISA dowie
    >sie ze mam pieniadze na koncie moga minac nawet 2 dni,

    taa Visa, moze jeszcze swiety Mikolaj musi sie dowiedziec :-))).
    Problem wynika z tego, ze nie ma onlinowego polaczenia miedzy Lukasem
    a centrum obslugujacym ich karty (w tym wypadku jest to CK BZWBK)
    Saldo jesyt uakatalnienie chyba tylko raz dziennie i to zdajsie tylko
    w dni robocze. Wiec do momentu ukatualnienia ani bank nie wie o
    transakcjach dokonanych karta ani karta "nie wie" o zmianach srodkw na
    koncie.
    Chyba musze cos dopisac do faqu bo tlumaczeto po raz nty :-)

    > poradzila mi
    >zebym poszedl do bankomatu :-)

    Swietna rada, tyle ze bankomat tez autoryzuje transkacje przez BZWBK i
    tez bys dostal odmowe.

    >... Czy tak powinno byc w kazdym banku?
    nie
    >A jak jest w innych?

    Tylko w tych bez wlasnego centrum autoryzacyjnego i jednoczesnie bez
    onlinowego polaczenia z centrum autoryzacyjnym.
    np taki mBank/Miltibank w prawdzie nie ma wlasnego centrum autoryzacji
    ale ma onlienowe polaczenie z Polcardem. Inteligo chodzi tez online,
    chyba za posrednictwem Euronetu.

    Ale jeszcze sporo jest (glowie obslugiwanych przez Polcard) bankow w
    ktorych to tak archaicznie dziala jak w Lukasie.
    Invest chyba ma nawet do regulaminu karty wpisane, ze srodki beda
    dostpene po dwoch dniach.
    --
    Wojtek Frabinski ICQ 50443653
    w...@a...net.pl

  • 4. Data: 2002-01-28 08:26:40
    Od: w...@p...waw.pl (Wojtek Piecek)

    On Mon, Jan 28, 2002 at 09:18:42AM +0100, Wojtek Frabinski wrote:

    > Swietna rada, tyle ze bankomat tez autoryzuje transkacje przez BZWBK i
    > tez bys dostal odmowe.

    Poza tym rewelacyjna jesli chodzi o karty kredytowe ;-)

> [...]
    > ktorych to tak archaicznie dziala jak w Lukasie.
    > Invest chyba ma nawet do regulaminu karty wpisane, ze srodki beda

    Az tak archaicznie chyba nie. Bo moge co prawda sluzyc
    kontrprzykladami kiedy chodzi dobrze (mbank i RB) ale pewnie lepiej
    pokazac gdzie stoi na glowie ;-)

    --

    --w

  • 5. Data: 2002-01-28 21:04:02
    Od: Wojtek Frabinski <w...@a...net.pl>

    On 28 Jan 2002 09:26:40 +0100, w...@p...waw.pl (Wojtek Piecek)
    wrote:

    >Az tak archaicznie chyba nie. Bo moge co prawda sluzyc
    >kontrprzykladami kiedy chodzi dobrze (mbank i RB) ale pewnie lepiej
    >pokazac gdzie stoi na glowie ;-)

    A RB to chyba od dsc niedawna ?
    Jak mialem konto to bylo klasycznie offline przez Polcard.

  • 6. Data: 2002-01-29 09:15:49
    Od: w...@p...waw.pl (Wojtek Piecek)

    On Mon, Jan 28, 2002 at 10:04:02PM +0100, Wojtek Frabinski wrote:

    > A RB to chyba od dsc niedawna ?
    > Jak mialem konto to bylo klasycznie offline przez Polcard.

    No wiec od jakis 3 miechow (chyba, nie zawsze da sie to zauwazyc) jest
    w miare online.

    --

    --w