  • 1. Data: 2007-12-01 19:00:25
    Temat: zakup mieszkania - na co zwrócić uwagę?
    Od: "Bulit" <t...@t...pl>

    Witam!
    Mam pytanie do grupowiczów, na co zwrócić uwagę przy zakupie mieszkania na
    kredyt, aby nie dać się zrobić w balona?
    Mieszkanie własnościowe - rozumiem, ze bank jak i ja powinienem zadbać o :

    - dowód, że nikt nie jest zameldowany w mieszkaniu
    - zaświadczenie o nie zaleganiu z czynszem
    - akt notarialny
    - wypis z księgi wieczystej

    O co jeszcze trzeba zadbać?? Jak sprawdzić autentyczność dokumentów?
    Jakie ewentualnie polecacie banki? Czy warto np skorzystać z Expandera?

    Pozdrawiam!

  • 2. Data: 2007-12-01 19:36:49
    Temat: Re: zakup mieszkania - na co zwrócić uwagę?
    Od: "Rafał \"SP\" Gil" <u...@m...pl>

    Bulit pisze:

    > - dowód, że nikt nie jest zameldowany w mieszkaniu

    Nie ma to się jakkolwiek do kredytu, gdyż zameldowanie kogoś na
    chacie w sytuacji kupna mieszkania z lokatorem nie grozi
    egzekucją z tyt. tego mieszkania, więc nie stanowi to zagrożenia
    "finansowego" dla banku i dla Ciebie.

    > - zaświadczenie o nie zaleganiu z czynszem

    Z czynszem to chyba zalega OSOBA a nie MIESZKANIE, ale mogę być
    w błędzie ;)

    > O co jeszcze trzeba zadbać?? Jak sprawdzić autentyczność dokumentów?

    Widzisz dokument - potwierdzać u źródeł (np przez notarialne
    odpisy) prawdziwość informacji w nich zawartych.

    --
    Rafał "SP" Gil
    6008

  • 3. Data: 2007-12-02 09:04:51
    Od: Jarek Andrzejewski <j...@d...com.pl>

    On Sat, 1 Dec 2007 20:00:25 +0100, "Bulit" <t...@t...pl> wrote:

    >Mam pytanie do grupowiczów, na co zwrócić uwagę przy zakupie mieszkania na

    >- dowód, że nikt nie jest zameldowany w mieszkaniu

    a jakie to ma znaczenie?

    --
    Jarek Andrzejewski

  • 4. Data: 2007-12-02 09:10:25
    Od: krzysztofsf <k...@w...pl>

    On 2 Gru, 10:04, Jarek Andrzejewski <j...@d...com.pl> wrote:

    > a jakie to ma znaczenie?

    Trzeba zapewnic takiej osobie mieszkanie zastepcze.

  • 5. Data: 2007-12-02 09:56:18
    Temat: Re: Re: zakup mieszkania - na co zwrócić uwagę?
    Od: "Rafał \"SP\" Gil" <u...@m...pl>

    krzysztofsf pisze:

    > Trzeba zapewnic takiej osobie mieszkanie zastepcze.

    IMHO wymeldować <rotfl>
    --
    Rafał "SP" Gil
    6008

  • 6. Data: 2007-12-02 10:07:51
    Od: krzysztofsf <k...@w...pl>

    On 2 Gru, 10:56, "Rafał \"SP\" Gil" <u...@m...pl> wrote:

    > IMHO wymeldować <rotfl>

    Jestes pewny, ze tak latwo?

  • 7. Data: 2007-12-02 10:26:55
    Od: "Rafał \"SP\" Gil" <u...@m...pl>

    krzysztofsf pisze:

    > Jestes pewny, ze tak latwo?

    Sam wymeldowywałem niechcianego lokatora ... pootrwało to faktem
    jest ca 1,5 roku, ale finalnie przed WSA (jakiś czas temu to to
    było) pożegnałem się z lokatorem gdyż WSA obaliło decyzję
    prezydenta miasta ;)

    --
    Rafał "SP" Gil
    6008

  • 8. Data: 2007-12-02 11:46:26
    Od: krzysztofsf <k...@w...pl>

    On 2 Gru, 11:26, "Rafał \"SP\" Gil" <u...@m...pl> wrote:

> [...]
    > jest ca 1,5 roku, ale finalnie przed WSA (jakiś czas temu to to
    > było) pożegnałem się z lokatorem gdyż WSA obaliło decyzję

    A wiec nielatwo......

    Gdyby przyszedl z policja, musialbys w tym czasie wpuscic go do domu w
    ktorym jest zameldowany.
    Praktycznie najlatwiej wymeldowac kogos bedacego w wiezieniu -
    poniewaz jest pewne, ze nie zamieszkuje ani do czasu wyjscia z
    wiezienia nie bedzie zamieszkiwal, pod adresem zameldowania.

    Zreszta sam wiesz jakie to problemy, bo sam zwrociles uwage na
    przydatnosc sprawdzenia ilosci osob zameldowanych.

  • 9. Data: 2007-12-02 12:10:40
    Od: "Rafał \"SP\" Gil" <u...@m...pl>

    krzysztofsf pisze:

    > Gdyby przyszedl z policja, musialbys w tym czasie wpuscic go do domu w
    > ktorym jest zameldowany.

    Bzdura.

    > Zreszta sam wiesz jakie to problemy, bo sam zwrociles uwage na
    > przydatnosc sprawdzenia ilosci osob zameldowanych.

    Życie utrudniał mi poroniony prezydent miasta, skończyłem się z
    nim pałować (odwoływać etc), machłem do WSA sprawę, i voila,
    jedno posiedzenie, i pa pa ...

    --
    Rafał "SP" Gil
    6008

  • 10. Data: 2007-12-02 12:11:56
    Od: Jarek Andrzejewski <j...@d...com.pl>

    On Sun, 2 Dec 2007 01:10:25 -0800 (PST), krzysztofsf
    <k...@w...pl> wrote:

    >Trzeba zapewnic takiej osobie mieszkanie zastepcze.

    Jakiś przepis na poparcie tej tezy?

    Meldunek to jedynie obowiązek zgłoszenia miejsca, w którym się
    mieszka. Jeśli ktoś nie mieszka w danym miejscu (a nie ma powodów,
    żeby mieszkał, po zakupie mieszkania przez nowego właściciela), to
    przecież ma obowiązek się wymeldować.
    --
    Jarek Andrzejewski