Finanse

Finanse - porady

1. Data: 2007-12-01 14:35:10
Temat:Przelew ze Szwecji do Polski - prowizja 60 zł !!!
Od:djumbo <d...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam

Ostatnio miałem przelew z banku Szweckiego na 150 zł na konto w
FortisBank. Przyszło tylko 90 zł - jako opis było prowizja BRE - 60
zł.

Czy może ktoś miał podobny przypadek ? Z czym jest związana tak duża
prowizja ?

Pozdrawiam
Piotr

2. Data: 2007-12-01 18:04:31
Temat:Re: Przelew ze Szwecji do Polski - prowizja 60 zł !!!
Od:" 666" <j...@w...eu> szukaj wiadomości tego autora

Sprawdź, ile zarabia prezes zarządu BRE, to się dowiesz dlaczego.
JaC

---

3. Data: 2007-12-01 22:38:48
Od:"*piotr'ek*" <p...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Ostatnio miałem przelew z banku Szweckiego na 150 zł na konto w
FortisBank. Przyszło tylko 90 zł - jako opis było prowizja BRE - 60
zł.

Niestety... zresztą chorym sposobem było przesłanie takiej drobnicy
przelewem. Miałem w wakacje zapłacić zaliczkę w podobnej wysokości za
wakacje. Wysłałem kasę listem poleconym.

/*-+

4. Data: 2007-12-02 19:25:20
Od:"Arek" <a...@p...onet.pl.usun_cde> szukaj wiadomości tego autora

djumbo napisał(a) w wiadomości: ...

> [...]
>zł.
>
>Czy może ktoś miał podobny przypadek ? Z czym jest związana tak duża

Z cennikiem banku, opcją BEN nadawcy, ew. kosztami pośredników?
Czasem jest duży rozrzut w prowizji gdy nadawca nie do końca starannie
wpisze dane odbiorcy tzn. komunikat SWIFT ma jakieś ułomności.

Rok temu pewien Niemic, uparł się oddać mi ok. 2,5zł które był winien.
Zrobił przelew od siebie do ING 1 EUR i przyszło mi coś ponad 3,5zł
Zapytałem skąd taka dziwna kwota - okazało się, że miał za darmo do
państw UE (bo u siebie też miał akurat darmowe) przelewy w EUR.
Mógł zażyczyć przelewu od razu w złotówkach (!) z opcją OUR ale to
nie spełniało jakiśch standardowych wymogów i jego prowizja wyniosłaby
w przeliczeniu na PLN ok. 120zł!

Arek

5. Data: 2007-12-04 08:50:09
Od:"PatronX" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

>Czy może ktoś miał podobny przypadek ? Z czym jest >związana tak duża
>prowizja ?

Następnym razem skorzystaj z:
https://www.moneybookers.com/app/?rid=526199

6. Data: 2007-12-04 12:04:51
Od:"blad" <blad201@_W_Y_T_N_I_J_sezam.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "PatronX"

> Następnym razem skorzystaj z:
> https://www.moneybookers.com/app/?rid=526199

jesli sytuacja ma sie powtarzac to warto po obu stronach zalozyc konto
w Nordea Banku - przelewy wtedy sa darmowe w ramach tego samego banku
*** blad ***