  • 1. Data: 2004-07-02 14:26:22
    Temat: zajęcie konta z powodu ZUS - dlaczego nie pomogła kwota wolna 7269.33 PLN ?
    Od: Zdzisław Smyrenko <i...@i...invalid>

    Na stronie http://www.pkobp.pl/komunikaty.php?newsId=30 czytamy:

    1. Kwota wolna od zajęcia na podstawie sądowego lub administracyjnego
    tytułu wykonawczego, ustalona na podstawie tego wynagrodzenia
    wynosi - 7269,33 zł.

    Podstawa: art. 56 ust. 1 oraz art. 57 ust. 1 pkt 2 Ustawy Prawo
    Bankowe z dnia 29 sierpnia 1997 r. z póź. zm.

    Tymczasem miałem następującą sytuację:

    Miałem konto osobiste i konto firmowe w BZWBK. Nie zapłaciłem za jakiś
    tam miesiąc dawno temu składki ZUS. Do BZWBK przyszło żądanie zdjęcia
    tej kwoty z konta.

    Konto firmowe było puste.
    Konto osobiste też było puste.
    Jednak pewnego dnia na konto osobiste wpłynęło 100 PLN.
    Następnego dnia okazało się że nie mogę wypłacić ich z bankomatu.
    Poszedłem do oddziału dowiedzieć się co jest grane, i tam powiedziano
    mi że jest zajecie konta z powodu ZUS. Przyszedł ten nakaz, co prawda
    z numerem konta firmowego, ale zajmują wszystkie.

    Jednakże Pani powiedziała mi iż ponieważ jest to konto osobiste, to
    oni nie mogą sami zlecić przelewu do ZUS, tylko ja muszę zlecić. Gdyby
    ta kasa była na firmowym to by sami zlecili i nawet się mnie nie
    pytali. Ale odblokować mi też nie chciała, chociaż 100 PLN jest
    bezsprzecznie mniejsze niĹź 7269.33 PLN.

    Jaki to ma sens? Jest kwota wolna od zajęcia, ale zająć i tak mogą
    tylko nie mogą sami przelać, ale ja też nie mogę podjąć sobie tej
    kasy. Coś jak pies ogrodnika. W takim stanie zawieszonym jest ta kasa,
    że ani ja nic bez zgody ZUS nie mogę zrobić, ani ZUS bez mojej, no bo
    jest to konto osobiste, a kwota mniejsza od wolnej od zajęcia.

    O co tu chodzi, czy powinni mi odblokować tą kasę, czy też ja czegoś
    nie rozumiem z tej ustawy o kwocie wolnej od zajęcia?
    Byłbym wdzięczny za wyjaśnienie.

  • 2. Data: 2004-07-02 14:32:10
    Od: Arek <a...@e...net>

    Dnia 2004-07-02 16:26, Zdzisław Smyrenko rzecze:

    > Na stronie http://www.pkobp.pl/komunikaty.php?newsId=30 czytamy:
    [..]

    Napisz pismo do banku. Jadą na tych co są nieobeznani.
    Jak wyślesz pismo to odblokują Ci konto do jednorazowej wypłaty lub przelewu.

    pozdrawiam
    Arek

    --
    http://www.elita.pl/arek

  • 3. Data: 2004-07-02 14:57:15
    Temat: Re: zajecie konta z powodu ZUS - dlaczego nie pomogla kwota wolna 7269.33 PLN ?
    Od: Zdzislaw Smyrenko <i...@i...invalid>

    Arek <a...@e...net> wrote:

    > Napisz pismo do banku. Jadą na tych co są nieobeznani.

    Hmm, a co bank niby z tego ma że mi zablokuje?

    > Jak wyślesz pismo to odblokują Ci konto do jednorazowej wypłaty lub
    > przelewu.

    A czy komuś się jeszcze zdarzyło że zajęli chociaż kwota byla niższa
    od wolnej od zajęcia, czy to jest normalna praktyka że trzeba pisać
    reklamację żeby odblokowali na jednorazowy przelew?

  • 4. Data: 2004-07-02 14:59:58
    Od: Zdzislaw Smyrenko <i...@i...invalid>

  • 5. Data: 2004-07-02 15:02:07
    Od: Arek <a...@e...net>

    Dnia 2004-07-02 16:59, Zdzislaw Smyrenko rzecze:
    [..]
    > A czy komuś się jeszcze zdarzyło że zajęli chociaż kwota byla niższa
    > od wolnej od zajęcia, czy to jest normalna praktyka że trzeba pisać
    > reklamację żeby odblokowali na jednorazowy przelew?

    Tak naprawdę to powinni odblokować na stałe do tej kwoty.
    Niestety grają sobie w pręta i odblokowują tylko na jeden raz.

    Na drugi raz załóż sobie konto w normalnym banku, który nikomu
    nie poda, że w ogóle masz konto.
    Prowadzą w złotówkach i możesz to zrobić nawet przez Internet. :)

    pozdrawiam
    Arek

    --
    http://www.elita.pl/arek

  • 6. Data: 2004-07-02 16:09:15
    Od: Wojciech Sobczuk <w...@b...com>

    Arek wrote:
> [...]
    > nie poda, że w ogóle masz konto.
    > Prowadzą w złotówkach i możesz to zrobić nawet przez Internet. :)

    A jaki to jest normalny bank?

  • 7. Data: 2004-07-02 16:15:52
    Od: Arek <a...@e...net>

    Dnia 2004-07-02 18:09, Wojciech Sobczuk rzecze:
    > A jaki to jest normalny bank?

    Taki co mówi urzędom podatkowym - walcie się!
    Czyli banki w pewnych krajach będącymi czasem także rajami podatkowymi.

    pozdrawiam
    Arek

    --
    http://www.elita.pl/arek

  • 8. Data: 2004-07-03 07:26:40
    Od: "Grzegorz Podsiadło" <e...@a...w.stopce>

    Zdzislaw Smyrenko wrote in news:cc3t9e$rp0$1@sunflower.man.poznan.pl:

    > A czy komuś się jeszcze zdarzyło że zajęli chociaż kwota byla niższa
    > od wolnej od zajęcia, czy to jest normalna praktyka że trzeba pisać
    > reklamację żeby odblokowali na jednorazowy przelew?

    Tak naprawdę to powinni blokować tylko określoną kwotę, ale
    banki/US/ZUS są leniwe, i mają swoich "klientów" wiadomo gdzie - i
    blokują całe konta po prostu.

    --
    empeg // e m p e g /a t/ h o t /d o t/ p l

    {59C0C007-A6B8-445A-8C1C-60D11441F825}