  • 1. Data: 2002-05-29 11:05:33
    Temat: za granicą Visa droższa od Europay'a
    Od: "mwi" <m...@p...onet.pl>

    taki tytuł podglądnąłem dzisiaj w tramwaju w Słowie Polskim (Wrocław)

    z tego zo mogłem gościowi zalookać to pisali, że wybierając się za granicę
    (Europa zach.) lepiej mieć Mastecard (Maestro więc chyba też) niż Visy bo
    jest taniej ale o co chdziło to już mi gościu wysiadł :-).
    Czy ktoś może to zdementować lub potwierdzić - podejżewam, że chodzi o kursy
    po jakich się przelicza na PLN.

    dzięki

    pzdr
    mwi

  • 2. Data: 2002-05-29 11:11:49
    Temat: Re: za granicą Visa droższa od Europay'a
    Od: "hosi" <hosi@_WYTNIJ_o2.pl>

    Użytkownik "gornik" <g...@g...w.pl> napisał:

    > Zgadza się (w Europie zachodniej)

    Konkretniej w strefie euro ;-)

    hosi

  • 3. Data: 2002-05-29 11:12:49
    Od: gornik <g...@g...w.pl>

    Dnia Wed, 29 May 2002 13:05:33 +0200, "mwi" <m...@p...onet.pl>
    napisał(a):

> [...]
    > jest taniej ale o co chdziło to już mi gościu wysiadł :-).
    > Czy ktoś może to zdementować lub potwierdzić - podejżewam, że chodzi o kursy
    Zgadza się (w Europie zachodniej) dlatego, że Mastercard jest rozliczany w
    Euro a Visa w USD. Więc jak płacisz w Euro Mastercardem to kwota jest
    bezpośrednio przeliczana na złotówki, a jak płacisz Visą to najpierw jest
    przeliczana na USD a póżniej dopiero na złotówki

    --
    Górnik
    g...@g...w.pl | G.O.R.N.I.K.: General Organism Responsible for

  • 4. Data: 2002-05-29 11:19:51
    Od: "mwi" <m...@p...onet.pl>

    > Konkretniej w strefie euro ;-)
    >
    > --
    > Pozdrawiam
    > hosi

    dzieki

    pzdr
    mwi

  • 5. Data: 2002-05-29 11:23:44
    Od: gornik <g...@g...w.pl>

    Dnia Wed, 29 May 2002 13:11:49 +0200, "hosi" <hosi@_WYTNIJ_o2.pl>
    napisał(a):

    > Konkretniej w strefie euro ;-)
    To właśnie autor miał na myśli :-)

  • 6. Data: 2002-05-29 11:46:43
    Od: "PiotR K" <p...@p...com>

> [...]
    > jest taniej ale o co chdziło to już mi gościu wysiadł :-).
    > Czy ktoś może to zdementować lub potwierdzić - podejżewam, że chodzi o

    w zeszlym roku robilem testy na Wegrzech w Sopronie
    w tym samym bankomacie ta sama kwote wyplacalem
    visa electron BSK i maestro BSK
    (kwota byla taka by prowizja za wyplate z bankomatu byla taka sama)
    roznica kursowa ok 1%
    oczywiscie na korzysc maestro :)

  • 7. Data: 2002-05-29 11:51:35
    Od: Bartlomiej Moczulski <b...@i...prv.pl>

    PiotR K <p...@p...com> wrote:
> [...]
    > visa electron BSK i maestro BSK
    > (kwota byla taka by prowizja za wyplate z bankomatu byla taka sama)

    tak malo??? jak ostatnio (w zeszlym tygodniu) placilem visa w euro, to
    kurs wyszedl ok. 3,9!

    pozdrawiam,
    --
    \|/ ****************************
    ?. .? * Bartlomiej Moczulski *******

  • 8. Data: 2002-05-29 11:55:43
    Od: "Michal Kukula" <m...@a...net.pl>

> [...]
    > bezpośrednio przeliczana na złotówki, a jak płacisz Visą to najpierw jest
    > przeliczana na USD a póżniej dopiero na złotówki

    Tak wlasnie jest. Choc nie musi tak byc.
    Visa podaje DWIE kwoty transakcji. W dolarach i w "lokalnej walucie".
    Dla tego wlasnie kiedy placisz w Polsce, to nie ma przeliczenia ze zlotowek
    na dolary i z dolarow na zlotowki.
    W zwiazku z tym _mozna_by_ zamiast prostego algorytmu:
    "jesli mamy transakcje w zlotowkach to rozliczamy w zlotowkach, jesli w czym
    innym to bierzemy wartosc w dolarach i przeliczamy je na zlotowki"
    zastosowac taki:
    "jesli mamy transakcje w zlotowkach to rozliczamy w zlotowkach, jesli w Euro
    to przeliczamy Euro na zlotowki, jesli w czym innym to rozliczamy w dolarach
    i przeliczamy na zlotowki."

    Ktorys bank w polsce cos takiego zapowiadal, ale nie pamietam ktory. I co z
    tego zapowiadania wyszlo.

    Michal.

  • 9. Data: 2002-05-29 12:37:23
    Od: "PiotR K" <p...@p...com>

    > tak malo??? jak ostatnio (w zeszlym tygodniu) placilem visa w euro, to
    > kurs wyszedl ok. 3,9!

    pisalem o roznicy miedzy 2-ma kartami a nie miedzy kursem
    kantorowym a rozliczeniowym transakcji w banku

  • 10. Data: 2002-05-29 13:31:42
    Od: "BaLab" <b...@p...com>

    Użytkownik "Michal Kukula" <m...@a...net.pl> napisał w wiadomości
    zeszow.tpsa.pl...

> [...]
    dolarach
    > i przeliczamy na zlotowki."
    >
    > Ktorys bank w polsce cos takiego zapowiadal, ale nie pamietam ktory. I

    Jeśli w Euro to VISA Int. przelicza na dolary i obciąża Twój bank,
    który już nie ma nic do gadania. Tak mnie kiedyś poinformowano w Citku.
    A było to dawno.

    BaLab