  • 11. Data: 2019-05-07 14:06:23
    Temat: Re: xero/skan dowodu osobistego w imię czego?
    Od: xxx <x...@x...xxx>

    Dawid Rutkowski has brought this to us :

> [...]
    > Więc żaden problem na podstawie tych danych zrobić "dowód kolekcjonerski",
    > oczywiście ze zdjęciem złodzieja, i przyjść do ING po kredyt na Twoje
    > nazwisko, i wypłacić go sobie w kasie - do wszystkiego potrzebny jest tylko
    > dowód, żadne tam hasła czy inne zabezpieczenia.
    >
    > I tu masz przykład na to, że skan oryginalnego dowodu dobrze mieć "w
    > systemie" - oczywiście nie po to, by był aby był, ale po to, by się
    > wyświetlał na ekranie, gdy idzie jakakolwiek operacja "na dowód" - w takiej
    > sytuacji "dowód kolekcjonerski" z fotką złodzieja traci moc.

    No dobra, ale przecież te systemy bankowe są jakoś połączone z netem i
    przynajmniej teoretycznie jest możliwość włamania i wykradzenia danych,
    tych właśnie xero dowodów choćby.
    A twoja argumentacja, że jak d.o. będzie w systemie to w razie co
    zapobiegnie wyciągnięciu kasy na czyjeś dane jakoś mnie nie przekonuje
    bo jak ktoś chce zrobić wałek na dowód to raczej szuka osoby podobnej
    do tej ze zdjęcia, przynajmniej tak na logikę. Zresztą te zdjęcia aż
    takie dokładnie nie są więc moim zdaniem niczemu by to nie zapobiegło.
    Dla mnie skan tego dowodu w systemie to raczej większy problem niż to
    że, tego skanu w kompie nie będą mieli.

  • 12. Data: 2019-05-07 14:24:15
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    W dniu wtorek, 7 maja 2019 14:06:24 UTC+2 użytkownik xxx napisał:

> [...]
    > takie dokładnie nie są więc moim zdaniem niczemu by to nie zapobiegło.
    > Dla mnie skan tego dowodu w systemie to raczej większy problem niż to

    Ale powiedz w końcu, co takiego, oprócz japy, jest na skanie/xero dowodu, czego nie
    ma w systemie banku jako stringów spisanych z dowodu podczas zakładania konta?
    Pomijając sytuację, że kartkę z xero ktoś ukradnie, bo piszesz o włamaniu przez net.
    Wg mnie to, że złodziej znajdzie kogoś podobnego do mnie wśród tych złodziejskich
    mord, jest o praktycznie nieprawdopodobne. Jest to więc bardzo dobre zabezpieczenie
    operacji "na dowód" - a przy tym nie wprowadzające bocznych furtek niebezpieczeństwa,
    bo nieuczciwy pracownik będzie miał taki sam dostęp do skanu/xero jak do spisanych
    danych - jedyna przewaga to taka, że będzie wiedział, kogo ew. podobnego szukać - co
    się raczej nie uda - a wykradzenie przez net to raczej działka powieści i filmów
    sensacyjnych.

    PS.: Aha, RODO oraz ustawa o przeciwdziałaniu praniu pieniędzy oraz
    finansowaniu terroryzmu to dwie zupełnie różne sprawy.

  • 13. Data: 2019-05-07 14:37:18
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu wtorek, 7 maja 2019 14:06:24 UTC+2 użytkownik xxx napisał:

    > bo jak ktoś chce zrobić wałek na dowód to raczej szuka osoby podobnej
    > do tej ze zdjęcia, przynajmniej tak na logikę.

    Jak ktoś chce zrobić wałek na dowód to nie szuka osoby podobnej tylko dowód zamawia
    np tu(pierwszy link z google po wpisaniu "dowód kolekcjonerski"):
    http://dokumencik.com.pl/sklep/?gclid=CjwKCAjw2cTmBR
    AVEiwA8YMgzTfCVh3zpIL4B63h-tx0P8XNAcDn1XT8Bok0_kTENU
    fU3G7lXqvGUxoC-RgQAvD_BwE

    Jak więc widzisz ksero dowodu do niczego złemu człowiekowi nie jest potrzebne w wręcz
    przeciwnie- bo gdyby miał składną kopie Twojego dowodu to musi znaleźć kogoś z
    podobną facjata. a tak mając tylko Twoje podstawowe dane, dodaje zdjęcie swojej
    facjaty i bawi sie w złego człowieka.

  • 14. Data: 2019-05-07 14:41:06
    Od: xxx <x...@x...xxx>

    Dawid Rutkowski pretended :

> [...]
    > podobnego szukać - co się raczej nie uda - a wykradzenie przez net to raczej

    Mam taką zasadę że nie daje nikomu xerować dowodu osobistego i tyle.
    Ktoś może mówić że to paranoja. I tak wszystkie dane mają wiec po co im
    jeszcze moja facjata?
    Dla mnie to już wygląda jak znakowanie bydła, firmy robią co chcą i
    wyciągają dane jakie chcą, a każdy na to macha ręką, dla mnie to
    niepojęte.

    > PS.: Aha, RODO oraz ustawa o przeciwdziałaniu praniu pieniędzy oraz
    > finansowaniu terroryzmu to dwie zupełnie różne sprawy.

    Tak wiem, ale zamiast lepiej chronić prywatność to poszło to w drugą
    stronę, dało wszystkim firmowm możliwości wyciągania danych jakie chcą,
    a to wszystko pod płaszczykiem ustawy.
    Zresztą o jakiej ustawie antyterrorystycznej tu mówić. W Polsce
    większość uczciwych ludzi zarabia jakieś grosze, gdzie może jakieś
    grosze odkładają i mieliby jeszcze sponsorować jakichś terrorystów.
    Przecież to wszystko jest tak śmieszne że aż żenujące.

  • 15. Data: 2019-05-07 15:10:24
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    W dniu wtorek, 7 maja 2019 14:41:08 UTC+2 użytkownik xxx napisał:
> [...]

    > Dla mnie to już wygląda jak znakowanie bydła, firmy robią co chcą i
    > wyciągają dane jakie chcą, a każdy na to macha ręką, dla mnie to

    No to już mamy zasadę "nienoszenie flinty na ramieniu" - myślałem, że chcesz
    dyskutować poważnie i dowiedzieć się, dlaczego tego żądają, jest to bowiem sposób na
    chronienie przed groźnym atakiem - ale jak sądzisz, że złodziejowi będzie łatwiej
    znaleźć kogoś podobnego do Ciebie niż wykraść dane przez net z banku, to Twoja
    sprawa.
    Choć zgodzę się z Tobą, że mogliby po prostu poprosić o uśmiech i fotę cyknąć - na to
    byś się zgodził?

    > Tak wiem, ale zamiast lepiej chronić prywatność to poszło to w drugą
    > stronę, dało wszystkim firmowm możliwości wyciągania danych jakie chcą,
    > a to wszystko pod płaszczykiem ustawy.

    A to co za nowość?
    Dane zawsze wyciągali i wyciągać będą - ale ustawodawstwo narzucone pzez RODO pozwala
    na wgląd do tych danych i nakazania usunięcia. I daje bat na takich, co tego nie
    robią - oczywiście na tych uczciwych (czy quasi-uczciwych, bo w końcu nie robią),
    bandytom można skoczyć.

> [...]
    > grosze odkładają i mieliby jeszcze sponsorować jakichś terrorystów.
    > Przecież to wszystko jest tak śmieszne że aż żenujące.

    Przecież to nie Kowalscy finansują ze swojej krwawicy terrorystów.
    Chodzi o to, żeby nie zakładać kont na słupy na meneli, co to do banku z kimś idą za
    flaszkę dowód pokazać - a potem ten ktoś, z "dowodem kolekcjonerskim" z własną fotką
    z tego konta kasę wyciąga (choć raczej będzie i tak działał przez net czy bankomat).
    Stąd też koniec nierejestrowanych debetówek pre-paid.

  • 16. Data: 2019-05-07 15:19:17
    Od: s...@g...com

    W dniu wtorek, 7 maja 2019 07:24:17 UTC-5 użytkownik Dawid Rutkowski napisał:

> [...]
    >
    > PS.: Aha, RODO oraz ustawa o przeciwdziałaniu praniu pieniędzy oraz
    > finansowaniu terroryzmu to dwie zupełnie różne sprawy.

    Ja ci powiem:

    Bo sie z takiego skanu da zrobic pincet odbitek i jako zlodziej odwiedzic kazde
    szemrane towarzystwo kredytowe.
    A to ze jest sporo takich miejsc gdzie osoba obslugujaca jest skora dokonac oszustwa
    to wiadomo juz od pewnego czasu.
    Nawet gdzies byl nius z wyroku gdzie oburzony klient sie denerwowal ze sad uniewinnil
    firme od tego ze ich pracownik waly krecil.

    Po prostu, wyciekniety skan jest prostszy w wykorzystaniu niz dowod kolekcjonerski.
    Bo juz jest zrobiony i w dodatku z oryginalu a nie z kolekcji.

  • 17. Data: 2019-05-07 15:27:14
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu wtorek, 7 maja 2019 15:10:26 UTC+2 użytkownik Dawid Rutkowski napisał:
> [...]
    bankomat).
    > Stąd też koniec nierejestrowanych debetówek pre-paid.

    Ostatnio sąsiednia grupę zaspamował typ
    "Czy potrzebujesz pilnej pożyczki, aby rozwiązać swoje problemy finansowe? Rozdajemy
    pożyczki biznesowe, pożyczki osobiste, kredyty studenckie, kredyty samochodowe,
    pożyczki do wypłaty, kredyty mieszkaniowe, pożyczki bankowe i pożyczki na spłatę
    rachunków. Jeśli jesteś zainteresowany, skontaktuj się z nami: (r...@g...com)
    Numer Whatspp: +13109847151
    Z poważaniem
    Pan Tom Scott "
    Lubię w wolnej chwili z takimi korespondować to mu wysalałem meila ze chcę pożyczkę;)
    Oczywiście ie odpisał ze nie ma problemu, oprocentowanie 3%, 72 raty
    Jedynie koszt ubezpieczania w kwocie ok 500zł musiałbym wysłać pożyczkodawcy
    Spodziewałem się standardowego wałka że poproszę o wysłanie poprzez Western Union i
    tak też było. Jednak również zaproponowali drugą opcję czyli wpłatę tego
    ubezpieczania na konto w banku
    Podali nr konta w NestBanku i imię i nazwisko niby właścicielki tego konta.
    W sumie powinienem kopie tej korespondencji przesłać do NestBanku żeby oszustów
    przyblokowali

  • 18. Data: 2019-05-07 15:29:43
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu wtorek, 7 maja 2019 15:19:19 UTC+2 użytkownik s...@g...com napisał:

    > Po prostu, wyciekniety skan jest prostszy w wykorzystaniu niz dowod kolekcjonerski.
    Bo juz jest zrobiony i w dodatku z oryginalu a nie z kolekcji.

    Nie jest prostszy
    Z takiego skanu, najczęściej marnej jakości czegoś przypominającego dowód nie
    wydrukujesz

  • 19. Data: 2019-05-07 15:30:03
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

> [...]

    Bo juz jest zrobiony i w dodatku z oryginalu a nie z kolekcji.

    Coś w tym jest.
    Zapewne "jak zwykle" - dobra intencja, ale skopane wykonanie, bo "prościej" niż
    klienta sfotogafować.
    Zresztą procedury bankowe są wymyślane pod zwykłych ludzi a nie popaprańców z p.b.b.
    i sądzę, że taki zwyklak miałby więcej obiekcji przed zrobieniem zdjęcia niż xero
    dowodu.
    I pozostaje pytanie, czy opłaca im się robić osobne procedury dla popaprańców czy
    jednak potencjalny koszt jest wyższy niż potencjalny zysk - tym bardziej, że na
    popaprańcach z p.b.b. zwykle nie zarabiają ;P

  • 20. Data: 2019-05-07 15:35:51
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu wtorek, 7 maja 2019 15:30:05 UTC+2 użytkownik Dawid Rutkowski napisał:

    > I pozostaje pytanie, czy opłaca im się robić osobne procedury dla popaprańców >czy
    jednak potencjalny koszt jest wyższy niż potencjalny zysk - tym bardziej, że >na
    popaprańcach z p.b.b. zwykle nie zarabiają ;P
    Ot to
    Procedury maja takie że robią ksero dowodu(zgodnie z prawem zresztą) i 99,99%
    klientów się na to godzi
    Jakieś pojedyncze osobniki odmawiają zgody na zrobienie skanu dowodu.
    Ą że są to sporadyczne przypadki to pewnie banki nie widza sensu zmieniać procedur.
    ew w drodze wyjątku zadowolą się jakimś oświadczeniem jak ktoś tu wyżej pisał lub
    jeśli wyjątków nie dopuszczają to zrezygnują z takiego klienta