  • 11. Data: 2003-02-14 15:24:45
    Temat: Re: Re: wyplata EUR - porownanie 8 kart (dlugie)
    Od: "blad" <b...@W...pl>

    Użytkownik "Wojtek Piecek"

    > A ta kswoja droga to ciekawe na ile mozna w ten sposob przedrukowywac
    > teraz juz dostepne za kase artykuly ... Co, Michal?

    o to samo chcialem go zapytac ;-))

    ING odpowiedzial na maila - dostalem 4 tabele z tego dnia i moj przelicznik
    dla EUR z ich karty Maestro - 4.1595 zgodzil sie dokladnie z ich tabelą z 30
    stycznia.
    Jest to kurs sprzedazy dla dewiz z ich tabeli D.
    Tak wiec obie karty Maestro (ING i BGZ) sa sprawdzalne dokladnie
    *** blad ***

  • 12. Data: 2003-02-14 15:36:37
    Temat: Re: wyplata EUR - porownanie 8 kart (dlugie)
    Od: "blad" <b...@W...pl>

    Użytkownik <s...@o...pl>

    > % visy to pikuś z % pobieranym przez bank

    wlasnie widac na przykladzie VE Fortisa - zawsze chwalilem ten bank za
    system pl@net i bezprowizyjna VE ale teraz będę dodawał "wyłącznie w Polsce"
    *** blad ***

  • 13. Data: 2003-02-14 15:37:29
    Od: "Wilczek" <w...@a...net.pl>

    Rewelacyjne zestawienie!

    > 28 stycznia 2003 przeprowadziłem eksperyment porównanwczy przy wypłacie 20
    > EUR z bankomatu hiszpańskiego banku Santander w Puerto del Carmen na wyspie
    > Lanzarote (wyspy Kanaryjskie) różnymi kartami.

    Jakie poswiecenie dla... nauki? :-) Conajmniej z 50 zl doplaciles do interesu,
    zeby posprawdzac wszystkie karty dla tak malych sum.

    > Miałem tylko 8 kart elektronicznych

    Powiedz to typowemu uzytkownikowi uslug bankowych ;-))
    Zreszta nawet na pbb posiadanie takiej ilosc kart to nic ale ryzykowac
    i brac tyle kart na wakacje (+ pewnie jeszcze z 2-3 embossy) to juz
    nie lada bohaterstwo :-)

    Brakuje tylko kursow "tego banku na ktory Cie nie stac" ;-))

    --
    -=Pozdrowionka=-

    Wilczek
    w...@b...pl
    ICQ: 4017758 <|> GG: 75722

  • 14. Data: 2003-02-14 15:47:08
    Od: "blad" <b...@W...pl>

    Użytkownik "Wilczek"
    > i brac tyle kart na wakacje (+ pewnie jeszcze z 2-3 embossy) to juz
    > nie lada bohaterstwo :-)

    dwa - KK MC z BPHPBK i KK VC z BZWBK ;-))
    reszte zostawilem w domu

    > Brakuje tylko kursow "tego banku na ktory Cie nie stac" ;-))

    widze ze niektorzy pamietaja o moim uprzedzeniu do pewnego banku tak jak o
    tym dlaczego Amra ma pretensje do Fortisa ;-))
    *** blad ***

  • 15. Data: 2003-02-14 15:51:28
    Od: "Wilczek" <w...@a...net.pl>

    > widze ze niektorzy pamietaja o moim uprzedzeniu do pewnego banku tak jak o
    > tym dlaczego Amra ma pretensje do Fortisa ;-))

    Heh :-)
    Z moich doswiadczen wynika ze kursy BRE sa slabe, u mnie zawsze byly
    gorsze niz np. BZWBK.

    Postaram sie zrobic podobne zestawienie ze Skandynawii w te wakacje
    (o ile mi sie uda pojechac) przy czym chyba nie wyrobie z prowizjami
    zeby sprawdzic kursy w DKK, NOK, SEK i EUR :-))

    --
    -=Pozdrowionka=-

    Wilczek
    w...@b...pl
    ICQ: 4017758 <|> GG: 75722

  • 16. Data: 2003-02-14 16:47:54
    Od: "Piotr" <p...@p...com.pl>

    To i ja sie dolacze. Robilem zakupy karta kredytowa
    VISA classic BZWBK w Portugalii od 07 do 09 lutego.
    I sredni kurs EURO wyszedl mi 4,36. A gdybym wyplacil
    sobie pieniadze maestro lub elektronem,. to w sumie (uwzgledniajac
    prowizje) wyszloby na to samo. No, moze na classicu mam te
    oszczednosc, ze ostatecznie place pozniej. Kurs sprzedazy
    EURO to w BZWBK dzis 4,26.
    Ciekawe, czemu dla roaliczen karta ten kurs jest inny. Czy po
    drodze przliczaja przez dolara, czy jak?

    Piotr

  • 17. Data: 2003-02-14 16:49:20
    Od: "blad" <b...@W...pl>

    Użytkownik "Wilczek"
    > Postaram sie zrobic podobne zestawienie ze Skandynawii w te wakacje
    > (o ile mi sie uda pojechac) przy czym chyba nie wyrobie z prowizjami
    > zeby sprawdzic kursy w DKK, NOK, SEK i EUR :-))

    sprobuj przynajmniej dla EUR - jak dojedziesz do Finlandii ;-)
    *** blad ***

  • 18. Data: 2003-02-14 17:48:25
    Od: "blad" <b...@W...pl>

    Użytkownik "Piotr"
    > Ciekawe, czemu dla roaliczen karta ten kurs jest inny. Czy po
    > drodze przliczaja przez dolara, czy jak?

    raz ze przez dolara a dwa, ze doliczają jakiś % prowizji, ktora placi biedny
    klient myslac że placi jedynie za dodatkowe przeliczanie przez USD.
    Nie ma innego wytlumaczenia na taką rozbieżność kursów np w FortisBanku
    *** blad ***

  • 19. Data: 2003-02-14 18:13:59
    Od: "Piotr" <p...@p...com.pl>

> [...]
    > klient myslac że placi jedynie za dodatkowe przeliczanie przez USD.
    > Nie ma innego wytlumaczenia na taką rozbieżność kursów np w FortisBanku

    Czyli najtaniej wychodzi gotowka. W kazdym razie za granica. Moze nie jest
    duzo /tu okolo 3%/, ale zwsze.

    Piotr

  • 20. Data: 2003-02-14 20:24:25
    Od: "jo44" <j...@o...pl>

    > 28 stycznia 2003 przeprowadziłem eksperyment porównanwczy przy wypłacie 20
    > EUR z bankomatu hiszpańskiego banku Santander w Puerto del Carmen na wyspie
    > Lanzarote (wyspy Kanaryjskie) różnymi kartami.
    (...)
    Fajne!! Czekamy na relację z zakupu 8 butelek koniaku.
    ;))))