    From: "Slawek Kos" <s...@p...com>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: wymiana dolarow w Europie Zachodniej
    Date: Sun, 19 Dec 2004 22:14:07 +0100

    Użytkownik "Mail z Konta M...@g...pl" <m...@g...pl> napisał w wiadomości
    news:cq4pj4$au3$1@elblag.elb.vectranet.pl...
    > Witam mam pytanie .
    > Otoz za pare dni jade do Portugali no i oczywiscie potrzebuje Euro , a ze
    > wieksza gotowke mam w Dolarach mam problem poniewaz nie chcialbym
    sprzedawac
    > dolarow w kantorze i kupowac Euro ( ponoc nie ma mozliwosci bezposredniej
    > wymiany Dolarow na Euro - przynajmniej w 3miescie) , i czy kroszytniej
    > bedzie wymienic Euro w Portugali? Moze ktos sie orientuje ?? I jak to jest
    > ta oplata za wymiane bo slyszalem , ze w Bankach placi sie a w Kantorach
    > nie ... prosze o info .. dziekuje za POMOC

    Skad wiesz, ze nie ma bezposredniej wymiany?
    Nasze (polskie) kantory maja bardzo male widelki i nie maja dodatkowych
    oplat.
    Na takie warunki w Portugalii bym nie liczyl, moze dla Portugalczykow.

    Wchodzisz do kantoru i mowisz: Mam xxx USD a potrzebuje Euro. Ile dostane
    Euro?
    Jezeli padnie suma ktora sama sobie wyliczysz z rachunku "sprzedaz USD po
    kursie skupu i zakup Euro po kursie sprzedazy" to grzecznie dziekujesz i
    idziesz do nastepnego. W kolejnym moze byc lepiej. Wymiany po kursie srednim
    ci nie zrobia, bo oni tez musza z czegos zyc, ale powinniscie sie spotkac
    gdzies "po drodze"
    Do takich wymian IMHO tylko kantor sie nadaje.

    --
    Pozdrowienia