  • 1. Data: 2012-11-26 11:38:21
    Temat: wtopa na Filipinach (Polbank a Sync)
    Od: Krzysiek <k...@o...pl>

    Bylem na Filipinach, co mialo pewne konsekwencje...finansowe.
    ale po kolei:

    przed wyjazdem chcialem kupic bilet lotniczy na Filipinach (krajowy).
    Karta Polbanku odmowila posluszenstwa, karta Alior Sync zaplacilem bez problemow.

    Niestety potem zadzwonili z Polbanku z pytaniem czy to ja chcialem wykonac ta
    transakcje, potwierdzilem oraz, co gorsze, potwierdzilem ze tam jade i wobec tego
    odblokowalem karte.

    etap drugi:
    Po pewnym czasie po walce z jakims bankomatem, (gdy ostatecznie wyplacilem 500PHP,
    pewnie tez wtedy stracilem dane karty) otrzymalem sms z Alior Synca czy potwierdzam
    transakcje na 10200 PHP. Nie potwierdzilem, karta zostala od razu zablokowana.
    Oczywistym krokiem bylo sprawdzenie pozostalych kart i ich zablokowanie...i tutaj
    okazalo sie za na karcie Polbanku przeszly trzy transakcje na 10200PHP zanim bank
    zablokowal w koncu karte (dobrze ze nie wiecej).

    wniosek:
    Karta Alior Sync dziala wtedy kiedy trzeba i nie dziala gdy nie trzeba
    Karta Polbanku nie dziala kiedy trzeba i dziala kiedy nie trzeba :P

    Reklamacja w toku, ale nie robie sobie duzych nadziei..karta Polbanku pewnie pojdzie
    do likwidacji jako zbyt niebezpieczna (no i pewna forma zemsty jesli odrzuca
    reklamacje;) z reszta i tak juz zmienili regulaminy i zapis o przewalutowaniu zawiera
    w sobie cos w stylu "sposob przewalutowania jest opisany na stronie banku" - czyli
    gotowe do popsucia oferty.

    wniosek koncowy:
    uwazac przy bankomatach, zwlaszcza w takich krajach.
    myslalem ze to wiem...
    otrzymalem sms z Synca

  • 2. Data: 2012-11-26 14:50:59
    Temat: Re: wtopa na Filipinach (Polbank a Sync)
    Od: krzysztofsf <k...@w...pl>

    On 26 Lis, 11:38, Krzysiek <k...@o...pl> wrote:
    > z reszta i tak juz zmienili regulaminy i zapis o przewalutowaniu zawiera w sobie
    cos w stylu "sposob przewalutowania jest opisany na stronie banku" - czyli gotowe do
    popsucia oferty.

    Bardzo niemila zapowiedz :(

    Jeszcze zaczne w dolarach KK Citi placic....

  • 3. Data: 2012-11-26 16:59:43
    Od: "Adam S." <d...@p...onet.pl>

> [...]
    >zapis o >przewalutowaniu zawiera w sobie cos w stylu "sposob
    >przewalutowania jest opisany na stronie banku" - czyli gotowe do popsucia

    Chyba jednak lekka nadinterpretacja
    par 13 regulaminu

    1. Wszelkie rozliczenia Transakcji dokonywane sa w walucie Rachunku Karty,
    do którego zostala wydana Karta.

    5. Transakcje dokonane w innej walucie niz waluta rozliczeniowa
    przewalutowane sa przez Organizacje
    Platnicza z tej waluty na walute rozliczeniowa z zastosowaniem kursu
    obowiazujacego
    w tej organizacji, w dniu przewalutowania Transakcji. Opis sposobu
    przewalutowania Transakcji
    na walute Rachunku Karty Bank podaje na Stronie Internetowej Banku.

    pozd
    as

  • 4. Data: 2012-11-26 18:43:11
    Od: gral <n...@e...pl>

    Adam S. napisał(a):

> [...]
    > przewalutowania Transakcji
    > na walute Rachunku Karty Bank podaje na Stronie Internetowej Banku.

    chyba niedointerpretacja... z tego wynika, że oferta już została
    popsuta. poprzednio nie było waluty rozliczeniowej, a przewalutowanie
    następowało bezpośrednio z waluty zakupu na PLN po kursie organizacji
    płatniczej.
    to już obowiązuje?

  • 5. Data: 2012-11-26 18:44:53
    Od: gral <n...@e...pl>

    Krzysiek napisał(a):
> [...]
    gotowe do popsucia oferty.

    > wniosek koncowy:
    > uwazac przy bankomatach, zwlaszcza w takich krajach.

    dlaczego winisz bankomat, a nie stronę od biletu lotniczego?
    obie karty używałeś tylko tam...

  • 6. Data: 2012-11-26 19:45:01
    Od: "Adam S." <d...@p...onet.pl>

> [...]
    > popsuta. poprzednio nie było waluty rozliczeniowej, a przewalutowanie
    > następowało bezpośrednio z waluty zakupu na PLN po kursie organizacji

    Chyba tak regulamin jest z 24.10.2012
    .http://www.polbank.pl/karty-kredytowe/download/regu
    lamin-kart-kredytowych.pdf
    Przyjąłem z pkt1 być może mylnie że walutą rozliczeniową jest waluta
    rachunku . Faktycznie w regulaminie nie doszukałem się jakiejś dokładnej
    definicji waluty rozliczeniowej.
    Na stronie www podtrzymują że transakcje zagraniczne przeliczane są
    bezposrednio z waluty transakcji na PLN wg kursów visy, mastercarda
    pozd
    as

  • 7. Data: 2012-11-26 22:55:53
    Od: gral <n...@e...pl>

    Adam S. napisał(a):

> [...]
    > Na stronie www podtrzymują że transakcje zagraniczne przeliczane są
    > bezposrednio z waluty transakcji na PLN wg kursów visy, mastercarda

    płaciłem jakieś 10 dni temu w EUR, kurs dalej wygląda nieźle (4,14 przy
    NBP 4,12). więc chyba dalej jest po staremu, ale widać, że teraz może
    zmienić się znienacka, z dnia na dzień. zmianę regulaminu musieliby
    ogłosić 2 mies. wcześniej, a zastrzegli sobie podanie na WWW...
    ciekawe... pytanie tylko, czy dozwolone. no nic, trzeba być czujnym, bo
    ta chwila niewątpliwie nastąpi!

  • 8. Data: 2012-11-27 10:11:08
    Od: krzysztofsf <k...@w...pl>

    On 26 Lis, 22:56, gral <n...@e...pl> wrote:

    > płaciłem jakieś 10 dni temu w EUR,

    Wczoraj (25-11-2012) zrobilem zakup, ktory wyszedl akurat rowno 50
    usd.
    Jak dostane wyciag, to latwo bedzie sprawdzic po jakim kursie
    zaplacilem :)

  • 9. Data: 2012-11-27 10:52:50
    Od: Krzysiek <k...@o...pl>

    W dniu poniedziałek, 26 listopada 2012 18:44:58 UTC+1 użytkownik gral napisał:

    > dlaczego winisz bankomat, a nie stronę od biletu lotniczego?
    > obie karty używałeś tylko tam...
    to doyczylo wiecej niz jednej karty (ale na szczescie tylko na jednej przeszly
    fraudy, na pozostalych zostaly odrzucone) takze takiej z ktorej skorzystalem tylko w
    bankomacie. Poza tym byly to prawdopodobnie transakcie potwierdzone PINem...(w
    Polbanku nie byli an 100% jak dzwonilem) a te mogli zdobyc tylko majstrujac przy
    bankomacie.

  • 10. Data: 2012-11-27 10:54:11
    Od: Krzysiek <k...@o...pl>

    W dniu poniedziałek, 26 listopada 2012 19:45:05 UTC+1 użytkownik Adam S. napisał:

    > Na stronie www podtrzymują że transakcje zagraniczne przeliczane są
    > bezposrednio z waluty transakcji na PLN wg kursów visy, mastercarda

    no wlasnie teraz przeniesli zapis regulaminowy an zapis "na stronie"
    Na razie waluta rozliczeniowa nadal jest PLN, ale nie jest to zapisane w regulaminie
    tylko "na stronie" Czyli latwo zmienic.