  • 1. Data: 2002-11-25 19:46:46
    Temat: wcześniejsze spłacenie kredytu
    Od: " " <t...@N...gazeta.pl>

    mam do spłacenia kredyt na samochód. Zapłaciłem jakieś 20 rat i zostało mi
    jeszcze. ale chciałbym spłacić powiedzmy wszystko do końca. Jak mogę sobie
    wyliczyć ile to jest kasiorki ??? no bo chyba nie suma reszty rat ???
    a może suma rat - suma odsetek, które jeszcze pozostały mi ???

    w banku za przeliczenie chcą kasy, a zresztą i tak dadzą mi odpowiedź na dziś
    dzień. A michodzi o algorytm. kredyt jest w Euro i w przypadku spadku Euro
    chcę sie rzucić do spłacania.

    dzięki

  • 2. Data: 2002-11-25 22:45:28
    Temat: Re: wcześniejsze spłacenie kredytu
    Od: "TS" <f...@o...pl>

> [...]
    dziś
    > dzień. A michodzi o algorytm. kredyt jest w Euro i w przypadku spadku Euro

    Wcześniejszą spłatę reguluje umowa kredytowa, ewentualnie regulaminy
    kredytowe banku.
    W harmonogramie spłat przy każdej racie powinieneś mieć "pozostaje do
    spłaty". Jeśli spłacisz dokładnie w terminie któreś raty, to
    kwota=rata+"pozostaje do spłaty". Jeśli spłacisz pomiędzy terminami, to już
    trochę więcej zabawy, ale można wyliczyć. Zwróć jednak uwagę, na zapisy z
    umowy kredytowej, bo często jest tak, że przedterminową spłatę musisz
    uzgodnić z bankiem. Inaczej mogą "nadwyżkę" położyć na koncie technicznym.
    Swoją drogą za informację o saldzie kredytu chyba nie mogą pobierać opłat,
    co najwyżej mogą policzyć sobie za wcześniejszą spłatę (o ile kredyt jest z
    przed 19.09.2002)

    --
    Pozdrawiam